zondag 22 april 2018

22 april 2018

Dag van:
Het leven is zo slecht nog niet... alweer een warme dag...en mijn handen slinken en doem iets minder zeer... zolang ik er niet teveel mee doe...
Sinds ik me bewust ben van de vergroeingen wereld ik el elke keer wakker en kijk of het niet erger is geworden..
Mag wel uitkijken dat dat geen tic wordt... want zo snel gaat dat natuurlijk niet...
En daarbij... ik oefen me nu suf om het proces maar enigzins te vertragen...
Kan bijna niet wachten op die spalken... maar dat zeg ik nu... omelet van een schoonheidsideaal.. want ik zal ze straks waarschijnlijk heus wel vervloeken....
Van... hè heerlijk buiten op de vlonder koffie drinken in het zonnetje...
Willem komt er gezellig bij zitten...
Veel te kletsen hebben we even niet.. de vogelgeluiden en de rust om ons heen is bekijk om op je in te laten werken..
En dasr hebben we de honden ook... wat een gezelligheid...totdat...
Van....een kleine anekdote:
We zitten gezellig aan het water..
Dé honden om ons heen...
Willem: Goh Borre valt in het water....(geen actie)
Willem: Goh ik zie hem niet meer....(nog steeds geen actie)
Wampie springt in de sloot....voelt onder water... ziet dan Borre onder de vlonder zich omhoog krabbelen tegen het hout... wat niet lukt natuurlijk..
Wampie duikt onder de vlonder,  pakt Borre en tilt hem met één greep op de kant...
Wampie komt zelf niet meer uit het water...
Slippers zinken diep weg... water staat te laag...
Willem probeert Wampie omhoog te trekken... ik voel mijn ribben ... dat wórdt hem niet...
Te weinig kracht in de armen ook om het zelf te doen...
Willem: Goh zal ik een ladder pakken...
Wampie: Goh doe eens...
Wampie klimt... en komt torzwart uit de sloot...
Toch alsnog goeie actie van Willem
Moraal van het verhaal:
De sloot is een paar slippers rijker...
Of.....
Voor een droog pak...:
Red wel je vrouw maar nooit de hond
Van.... nu eerst maar douchen en kleren in de was...
Gatsie... die vieze drek krijg je nauwelijks tussen je tenen uit...
Wát een smurrie...
In plaats van spons maar even flink schrobben en schuren...
Schoon...!!!
Haren weer onder de blazer.... klemmen erin...
Een weer opnieuw beginnen...
Borre ligt nog na te drogen in de bench... toch wel een beetje geschrokken...
Maar dat duurt niet lang want na een klein uurtje heeft hij alweer het hoogste woord...
Dochter Willem)komt op visite...
Wát een teleurstelling dat ze het voorgaande spektakel gemist heeft...
We zitten heerlijk in de zon.... hoe bruin wil een mens worden...
Van.... zullen we bbqen met z'n allen....!?!?
Bel vriendje op en vraag of hij komt...
Van... maar de regen.....
Drie man sterk belaagd buienradar...
Tja... wat is wijsheid.... komt de bui om 6 uur... om 8 uur.. of misschien helemaal niet...
We gaan ... gewend en verslaafd als we zijn aan die zonneschijn....voor het laatste...
Geen regen dus...
Ik haal de bbq boodschappen...
Willem haalt de drank...
Nou ja.. voor hem en zijn dochter dan want de anderen zijn niet zo van bier en zo...
Voor Hendrik dus cola en voor mijn groene limonade siroop (reine Claude)
Van.... Willem steekt net de BBQ aan ….
Dé varkenshaas, de zalm, de sateetjes, de karbonade en de kippenpoten staren ons samen met de groene salade en fruitsalade, verleidelijk aan...
Dé bbq staat links.... we kijken dus niet naar rechts...
Van... zullen we echt niet voor de zekerheid en zeil spannen....
Ik werp een blik in de schuur... zie het zeil onder ALLE camping spullen liggen en denk " nee dat gaat m niet worden"....
Maar... ik vind een parasolletje (tje) ....
 Van....Willem heeft alle kippenpoten er al opgegooid....
Wampie die bbq doet het niet goed..
Goh Willem... nee met kippenpoten als eerste gaat dat ook niet zo hard... er moet iets vets op....
Wampie... wat is vet dan...?
Nou wat dacht je van hamburgers of karbonade...
Oh.... en de hamburgers er ook maar op dan....
Willem en visite... die links zitten... hebben net een kippenpoot op het bord liggen en kijken naar ons... die rechts zitten...
Ze kijken omhoog.... en....ze kijken naar links omhoog...
Oh... de lucht boven jullie ziet er anders uit dan bij ons links...
Ze zeggen het nog niet of de eerste druppels bereiken onze borden...
Van... ik voel een druppel....
Dochter: ik voel er twee...
Willem:... dat komt goed uit want de wedstrijd Feyenoord AZ begint om de beker...
Hij loopt vrolijk naar binnen en zet de tv aan...
Wij beginnen snel de boel maar binnen te dragen....
Rennen jongens het begint te gieten...
Parasolletje.....
Deksel op de BBQ... eerst alles binnen neerstallen ...
Van.... aan Willem hebben we niks meer... die gilt en krijst... die roept en schreeuwt...
Feyenoord... Feyenoord...NEEEEEE SUKKELS...oeeeeee.... pffft....
Links die bal....WAT EEN VOORZET!!!!! Maak het dan af sukkel...
Van.... wij redden de kippenpoten... maar helaas hebben de sateetjes het niet gehaald... verkoold...
Het hoost  buiten.... van de bbq komt een en al stoom af...
Van dé sloot overigens ook... maar dat noemen we dan weer mist...of damp...
Tussen de buien door wordt er steeds wat op de bbq gelegd...
GOAAAAAAAAAAAAAAAL....
HAND IN HAND KAMERADEN......!!!!!
Niets is groter dan dat ene woord FEYENOOOOOOORD....
Hup weer een bui... maar we hebben genoeg vlees al om een kwartiertje door te komen..
Een kwartiertje zegt buienradar...
Ach dan doe ik zo de zalm er wel op....
GOAAAAAAAAAAAAAAAAL!!!!!!
Twee nul hul...twee nul...tweeheenultweenul.....
Niets is groter dan dat ene woord FEYENOOOOOOOOOOOORD...
Van... de bui trekt weg....
De zalm kan erop...
Dé bui komt terug.... hoosbui.... help de zalm...
Van... dan maar door de bui...lang leve het parasolletje...
Zalm gered....
GOAAAAAAAAAAAAAAAAAL!!!!!
Feyenoord Feyenoord Feyenoord.... hand in hand kameraden....
Van.... ik geloof dat Feyenoord gewonnen heeft...
Willem weet je ook wat je proeft...?
Huh... wat.... ja vlees... nee Willem dat is vis...
Oh ja.... geen woorden maar dahaden... hup voor Feyenoord 1...
Van... enfin... dat was de bbq...
Zullen we nu de vuurschaal laten branden vraagt visite...
Goed plan...
En zo zitten we even later met z'n vieren heerlijk rond het vuur en praten over de liefde...
Van.... het was me weer een dag...
Morgen de werkweek weer in... wellicht wat rustiger.....
Hoop je dan...
Want hier in huize le Comte Lindeman... never a dull moment...














Geen opmerkingen:

Een reactie posten