zaterdag 28 april 2018

28 april 2018

Dag van:
Dat wordt niet veel vandaag...
7 uur wakker en na tien minuten weer in slaap gevallen om tot elf uur door te slapen. .
Als ik nu niet naar beneden ga,  slaap ik zo nog een paar uur door ...
Willem kijkt natuuuuuurlijk weer een of andere serie op Netflix... maar hé ... deze kan mij ook bekoren.....midnattssol......
Kopje koffie. .. afleveringetje..... koffie... afleveringetje. .
Dat hou zelfs ik wel even vol. Hoe is het mogelijk. ..
Van. . maar dan val ik zowaar weer in slaap en slaap tot kwarrt over vier door...
Gelukkig Willem ook dus geen aflevering gemist...
 Alles voelt loom en zwaar en bleg...
Maar er moeten toch ook boodschappen gedaan worden...
En de dag is al bijna om...
Van... ik zei het al. . dat wórdt niet veel vandaag. .
Simpel eten ook. . sla... gebakken aardappeltjes..... en shoarma. .
Als toetje gewoon joghurt uit een pak...
Hoe saai kun je het hebben..
En daarna. . geloof het of niet. . sukkel ik zo weer in slaap. ..
Van... slaap je nou alweer. . hoor ik Willem uit de verte roepen. .. terwijl mijn droom nog honden poep aan het ruimen was want Borre had op de stoep gepoept en in dat land waar ik op vakantie was, mocht dat niet. .
Oeps ja Willem. ik snap het ook niet. . loom. . zwaar. . bleg...
Had heel veel willen doen vandaag.; auto wassen en schoonmaken. . kijken welke kleding mee moet op vakantie... slaapkamer opruimen. . maar ik slaap alleen maar. .
Van. . dan kijken we de serie samen af...
Dat was spannend... prachtige regie ook..... mooie beelden. .. subtiele details. . goed verhaal. .mooi opgebouwd....
Tjonge nou........en dat uit mijn non-televisie mond....
Maar nu ben ik de tv ook wel weer eventjes helemaal zat hoor. ..
Even lekker buiten in het bijna helemaal donker, de laatste natuur geluiden in me opnemen en mmmmmm de heerlijke frisse avond geur opsnuiven...
Van. ..oooooooh.... bijna volle maan. ..dat verklaart veel van mijn gevoel....
Rond de volle maan ben ik altijd een beetje van de wap ... de ene keer soms een beetje meer dan de andere keer. ..
Van... nou ben ik helemaal niet zo ernstig van zweverige dingen... maar ongevoelig ben ik er ook niet voor. .
Ik zoek het bijvoorbeeld niet op. .. maar als ik in een blad een  horoscoop zie staan, lees ik hem altijd wel even...
Ik ben meer van de tradities en rituelen dan van de spirituelen. ..
Ik ben ook meer van mind fuck dan van mind full....
Ben ook meer van een kusje op de zere knie na het vallen dan van de hand oplegging. .
Liever gebruik ik mijn gezond verstand en intuïtie óf overgebleven instinct uit mijn voorouder-apen- tijd. .
Ik zal nooit doden oproepen maar tja... ik keek wel naar zulke programma's op tv..... en lees er ook wel  eens boeken over. .
Van. . en ik ben dus ook gevoelig voor volle maan. .
Babeth heeft dat ook heel sterk. .
Ik geloof naast een hogere kracht (klinkt prettiger dan macht) (je mag het God noemen) ook in energieën namelijk. .
Ik geloof niet letterlijk in de bijbel. . ben je mal. ..ik geloof wél dat de ruimte stampvol energie zit. . van wat je nalaat als je er lijfelijk niet meer bent...
Van... de maan straalt ook energie... net als de zon. .
Trouwens. . sommige effecten zijn  zelfs wetenschappelijk bewezen. .. waarmee ik niet wil zeggen dat ik een God bewijs geleverd zou willen zien worden. .
Het zou dan immers geen geloof meer zijn. . en voor mij een stuk minder leuk dan ook...
Dé maan heeft dus wel degelijk behoorlijke krachten... denk maar eens aan haar aantrekkingskracht waardoor eb en vloed ontstaan. .
En vergeet dan even niet dat wij mensen ook voor het overgrote deel uit water bestaan...
Ook is bewezen dat mensen net voor... tijdens. . en net na volle maan, emotioneler. . extreem angstiger. . onrustiger.... gewelddadiger  of prikkelbaarder zijn. ... alles dus in volle omvang...
Van. . nu vandaag heb ik toevallig veel slaap maar meestal heb ik rond volle maan, enorme woel nachten. .
Volgens bewijs heeft volle maan dan ook invloed op de aanmaak van je slaaphormoon prolactine .....
En bewezen is ook dat je intenser en fantastischer droomt. . je zou maar zo die weerwolf kunnen zijn dus. .
Maar dé volle maan  geeft natuurlijk niet alleen maar kommer en kwel...
Zo zijn ook je seksualiteit en je creativiteit nu optima forma... aan een combinatie van die twee daar moet ik nu maar even niet aan denken. .
Enfin... ik ben dus nu klaarwakker. . met een bleg gevoel terwijl ik overdag sliep. .
Áls de zon en maan loodrecht tegenover elkaar staan,  zijn dat dus niet echt mijn dagen...
En dan te bedenken dat maanlicht eigenlijk een illusie is die slechts haar licht dankt aan het feit dat de zon haar als spiegel gebruikt... .
Van. . bij nieuwe maan is het weer anders. . dan zijn mensen vaak depressiever... buitensporig angstiger. . zwaarmoedig ook. .
Doordat het donkerder wordt..
Ik geloof dat ik van nieuwe maan minder last heb ... in ieder geval minder fysiek gedoe. .
En omdat ik "de overgang" leeftijd al rijkelijk gepasseerd ben hoef ik mnd gelukkig met ovulatie perikelen rond nieuwe maan al helemaal niet meer bezig te houden...
Van... maar goed. . ik ga mijn woelnacht maar weer eens tegemoet ...
En dan maar hopen dat ik het ergste weer gehad heb...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten