vrijdag 20 april 2018

20 april 2018

Dag van:
Oké..it's hot...c'est chaise...es ist Heiß....es cálido.... ofwel pufffffi transpireer mijn bed uit...
En dan ligt ook nog eens een Bengeltje  als een kacheltje aan mijn voeteneind...
Het lijkt echt wel zomer...
Gauw naar beneden... alsof het daar koeler zou zijn met dat grote raam waar de zon pal op schijnt...
Borre vandaag mee met Willem naar de Koningsspelen in Duiven..
Na de CITO eindtoetsen hebben de kinderen van Willems klas wel een feestje verdiend...
Hoe vroeg het ook is, het is buiten al behoorlijk warm ook..
Het zwembadje staat gevuld en de honden springen er gelijk in...
Wat een stelletje malloten zijn het ook met hun water capriolen..
 Boven mijn hoofd gakken ganzen af en aan vliegend...
Gak gakgak gak gak
Wij hebben het heet...
Van... ik hou er en gekke gewoonte op na... ik maak op dieren geluiden en hun ritmes  zinnetjes...
Gak gak gak gakgakgak
Ga je mee lieveling
Van... au.. ik transpireer me suf en de druppeltjes zweet branden in mijn ogen...
Ik ben een echte zonaanbidster maar dit is zelfs mij te heet...
Bij dé honden in het badje gaan zitten is geen optie want die is ondertussen veranderd in een modderpoel..
Kuilen graven en zwemmen daarna is een slechte combinatie...
Van... Robbert en Tamara zijn op auto jacht...
Via de familie app genieten we mee...
Alleen auto kopen is niet gelukt...
Van... dan is het tijd voor de fysiotherapeut...
In een droefgeestig uitziende grijze bunker blijkt het binnen een gezellige boel...
Tandartsen... huisartsen.. en fysiotherapeuten huizen hier samen...
Wat een drukte... overal lopen ook nog schilders tussendoor...
Mar dan zit ik toch in een ruimte met deurgrote cijfers op de deur...
Waar zou die van mij uitkomen... deur 2 dus...
Hij leest de brief nog eens aandachtig... luistert naar mjin verhaal... en begint dan vakkundig als gewichten af te gaan in de hand...
Bij de muis van de linkerhand zegt hij, voor hij verder gaat, die is totaal kapot...
Zo...BAM... hoppa... die hakt erin...
 Wijsvinger rechts en pink rechts zijn ook niet goed meer...
Hoe dat kan zo jong en  zo ernstig... en links terwijl je rechts bent is ernstiger... maar, besluit hij,.... er is wel vaker geen logica in de mens..
Het moet goed pijn gedaan hebben al die tijd...
Ja.. ach... ik kan wat hebben...
Van... vervolgens begint hij uit te leggen hoe een hand werkt.. en krijg ik tips...
Dan... in dit gewricht tegen de pijn een injectie... kan behalve een spalk niets meer aan gedaan worden...en hij laat me nogmaals voelen, door mijn  gewicht te bewegen, dat het bot over bot is en het niet meer recht op elkaar staat..
Andere muis gewricht... wijsvinger en pink... oefeningen... werkt dat niet dan van we operatief die duim vastzetten...
Ze snijden een pees los.... ja laat maar.... bespaar me de ins en outs....
En dan...u moet ook wel zuinig op uzelf zijn hoor....
BAM.... ook die komt binnen...
Maar... terwijl die linkerhand al aan het vergroeien is.... jemig hij heeft gelijk... nu zie ik het verschil... is me nooit opgevallen..., zal de rechterhand mits goede oefeningen nog 10 jaar hebben voor de vergroeiing plaats vindt...
Van.... ik moet zeggen...  ik ben geschrokken... van wat ik heb... van de verhalen... van alles dat er nu gaat gebeuren... en van mezelf...
Stoer doen... zeggen dat je wel een pijntje kan hebben... en daarmee doorlopen..heeft me nu de das omgedaan...
 Was ik toch maar bij die eerste klachten naar een dokter gegaan...
Dan had ik het proces misschien nog langzamer kunnen laten gaan...
Ik heb dus straks een duimgewricht dat helemáál naar binnen vergroeid zal staan...
En ik vind het verschrikkelijk...en dom... ontzettend dom...OLIEDOM...
Van... in gedachten verzonken rij ik naar huis... radio aan...
KONINGSSPELEN DUIVEN AFGELAST.... ambulances... hitte... onwel geworden kinderen... op het landelijk nieuws???????????!!!!!!!!!
Oh nee... daar zijn Willem en Borre ook....
Bellen.. geen gehoor...
Bellen... geen gehoor..
Bellen... geen gehoor....
Ik word er behoorlijk onrustig van...
Eindelijk... eindelijk.. na een half uur Willem aan de lijn... het valt allemaal wel mee volgens hem...Borre en hij ongedeerd....geen paniek..
Maar áls hij later een telefoontje krijgt dat de dochter van zijn collega bij de 'onwel kinderen' hoort... komt het toch wel erg dichtbij...en was het misschien toch wel erger dan hij vertelde...
Van... de kleinkinderen eten mee...
Gauw boodschappen doen...
Honden en katten voer vergeten... kan ik weer terug...

Dochter en schoonzoon halen cadeautjes voor de morgen jarige Britt...
Britt wil muizen.... in en kooi met heel veel speel dingen erin...
Telefoontje... die muizen kunnen niet in de hete kofferbak...
Nee... dat lijkt mij ook niet mee...
En gebakken of gekookte muis lijkt me niet te eten...
Van... ja geef ze dan maar als jullie hier komen...
Een soort van pre verjaardag... oudejaarsavond...
Dus zet ik de muziek aan... lang zal ze bijna leven... uit volle borst... en dat komen de muizen binnen...
Ieniemienie kleine muisjes... al snel omgedoopt tot Vlekje en Brownie...
En terwijl papa met de drone wat rondjes vliegt over de buurt, wijkt de kooi niet van haar schoot...
Van... tijd om te gaan... morgen is oma er... dan vieren we echt feest!!!
Van... moe... emotie moe....
Wil nadenken... nee niet om oplossingen te vinden...want die zijn er dus niet... uitgesloten.... maar te leren accepteren....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten