vrijdag 27 april 2018

27 april 2018

Dag van:
Het is niet omdat het nou toevallig mijn eigen kat is hoor, maar iedereen die hier op visie komt zegt altijd "tjonge er hebben jullie een lieve kat.... die is wel extreem lief "....
En het is ook gewoon zo... ijn Bengel schuilt hem kwaad...Bengel is gewoon de liefste goeiegste... aanhaligste.... zachtaardigste.. poes die ik ooit gehad heb. .
De éérste poes ook voor Willem die hij lief vindt en warme hij knuffelt en speelt...
Willem is geen katttenmens... helemaal niet. . maar Bengel dat is hij dol op...
Willem is ook degene die Bengel s avonds naar binnen roept en dan bij me boven brengt...
Van. .... vanmorgen word ik wakker. ... mijn armen om Bengel heen ... mijn hoofd op Bengels heup en haar kopje in mijn elleboog met en pootje beschermend over mij heen. .
Hoe wakker worden is dat...
We neuzen even. . ik krijg kopjes. . ze likt haar vacht en mijn neus. .
Ze strekt zich uit in het holletje van mijn arm en vleit zich in een bolletje weer in mijn armen...haar kopje onder mijn kin. ...
Zo tukt ze verder.... en zoiets liefs wil ik niet verstoren dus soezel ik nog even met haar mee...
 Van. . de koning is natuurlijk allang wakker... zijn drie A-tjes aan zijn bed met koninklijk servies met ontbijt en in goud papier verpakte cadeautjes die vast niet online besteld zijn of in de winkel gekocht. .
Waarschijnlijk door een lakei geadviseerde en door personeel doorgebelde en daarna bezorgde aftershave een douche gel van papa konings lievelingsmerk....
Want hoe anders het ook allemaal kan van in een koningshuis... douchen is iets dat ieder mens doet. ..
En ook een koningsvel wordt vies....
Ze zullen nu wel bij papa koning op bed zitten. .
Ja zo'n koning lijkt me deze papa wel...
Amalia met puberteitsverschijnselen misschien niet meer... die staat wellicht nukkig maat het bed omdat die leve al bezig is met de outfit voor straks...
En Máxima ....?.... geen idee. .. misschien kijkt ze vertederd toe. . misschien heeft ze Willems bordje Brinta wel zelf gekookt vanmorgen. . terwijl de drie A-tjes de gouden eitjes kookten en de oranje tompoucen op schaaltjes legden....
Je weet het niet.... ik had er wel eens een kijkje willen nemen vanmorgen. .
Van.... maar ik denk dat het er vooral hectisch aan toe gaat... hectisch met en strak tijdschema....
5 over 6 wekker....10 over 6 pyjama broek uit....12 over 6 pyama jas (Nee en kookt ING slaapt vast niet in enkel een onderbroek)....15 over 6 een plas. ..10 voor half 7 douchen (Ooooh ja met de verkregen cadeautjes van de drie A- tjes). . half 7 rug afdrogen. .1 over half zeven de rest. ..5 over half zeven tussen de tenen niet vergeten .... kwart voor 7 kam door het koninklijke kapsel...10 voor 7 de drie A- tjes laten ruiken dat papa koning écht wel hun aftershave heeft gebruikt...enz ....
Je zult maar koning zijn... en jarig. . en een feestje vieren met een compleet volk.....
 Van.... en terwijl de koninklijke familie zich nu waarschijnlijk pontificaal verzameld. . en elkaars outfit bewonderd (jeetje meid kun jij op die schoenen lopen vandaag. .).... en Amaliaatje verwoede pogingen doet dat ene vergeten in te smeren acne puistje, probeert te verbergen. ..ga ik maar eens  in mijn big shirt met Tweety erop. ..aan mijn eerste koppie koffie van de Aldi beginnen. . uit een Action mok met Marjolein Bastin vogeltjes erop....in afwachting van de gezellige beelden op tv van een koninklijke verjaardag. ..
Van.... en gezellig werd het zeker... wat een gave beelden kwamen er voorbij... mooi... lief. Indrukwekkend. .ontroerend.. interessant... vrolijk..
Groningen heeft zich meer dan goed op de kaart gezet!...
Dé koninklijke familie zag er weer koninklijk uit.. ik vraag me alleen af of Amaliaatje die soul broek uit de jaren 70 zelf heeft uitgekozen. . en geel staat Laurentien wel maar ik had voor iets minder geel gekozen...
Voorlopig vind ik Alexia het meest op mama kijken... en Amaliaatje het meest op paps... en vind ik het een heel warme en liefdevolle familie. .
 Van... en nu zijn wij aan de beurt. ..
Hup omkleden... honden uitlaten.. en wegwezen....
We tuigen drie kwartier later de stad in. .Arnhem onze stad...
De muziek knalt je al van verre je oren in... Arnhem bruist als vanouds..
Borre is mee ... wennen aan lawaai en drukte ...
Hebben we ook met de andere honden gedaan  toen ze nog zo klein waren...en bevalt goed...
 Van... druk druk druk maar op de rijnkade valt het mee...
Plekje op terrasje in de zon. .
Wijntje biertje...
En nog een..
Borre slaapt overal doorheen. .
Van. . het is heerlijk toeven op het terrasje aan de Rijn...
We zitten er al dik drie uur als de magen beginnen te knorren..
Ook maar hier eten dan. .gezellig...
We lachen ons suf als een vrijgezellen feest groep voorbij komt met de opdracht foto's te maken van getrouwde stellen. . en er niet één getrouwd stel op het terras  blijkt te zitten..
Teken des tijds...?
We zingen ... dansen... lachen. . praten met mensen die allemaal Borre adoreren..
En we eten onze hap...
We zwaaien naar de feest boot ....
Kortom feest. .!!!
Van. . toch weer op tijd weg om dochter Babeth te halen die aan het werken is...
Berichtje andere dochter... telefoon gestolen. .
Appje vriendinnetje. .... telefoon is terug. . gevonden voorwerpen...
Niet gestolen dus maar gewoon verloren en goddank bij verloren voorwerpen gebracht. .
Er bestaan nog eerlijke mensen...
Nu moe van gefeest. .
Het was weer een gezellige dag.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten