dinsdag 24 april 2018

24 april 2018

Dag van:
Werkdag vandaag is het eerste wat ik denk als ik mijn ogen open doe...
Hup uit de veren.. nog genoeg te doen voor ik ga..
Een complete menagerie te onderhouden en een man...
Zou je niet kunnen vertellen met welke ik van de twee ik drukker ben...
Ze zijn allemaal nogal evenveel veeleisend zal ik maar zeggen...
Het wil drinken hebben en eten... het wil geknuffeld worden en uitgezwaaid...
Van....waarom kan ik nou nergens die tape voor mijn handen vinden...
Dan maar niet...
Ik neem die goedkope witte wel mee...
Van... Willem neemt Borre mee naar de klas... de ándere twee gaan naar de dagopvang...
Niet goed over nagedacht door Willem want hij heeft vandaag les observatie door directeur en ib-er...
Maar Willem kennende en zijn lesgeef capaciteiten zal het wel goed gaan..
(En dát ging het dus ook)
 Het is allememasggies druk op de weg...
Ik kan 2x het journaal meekrijgen.. zo lang doe ik erover...(er gebeurde niet veel nieuws in een half uur)
Van... de klas voelt als vanouds...
Één stap over de drempel en het is alsof je nooit bent weg geweest...
Eerst de overdrachten doorlezen...
Dan snel nog wat werk voorbereiden...
Met de Koningsdag in zicht moeten we maar iets oranjes maken...
Kroontjes lijkt me wel wat...
Áltijd leuk op een feestdag...
Nu nog een leuke Koningsles op het digibord en klaar...
Laat ze maar komen...
En dat doen ze dan ook..
BAM... eerste knuffel al te pakken...
Dé dag verloopt gezellig...
Kroontjes kleuren in rood wit blauwe oranje...de gebruikelijke dingen.. en de Koningsles..
Weer veel geleerd vandaag...;
Wat heeft en koning op zijn hoofd..?
- een feest muts...
Hoe heet de koning...?
- Willem eneenander..
Hoe heet zijn vrouw...?
- mammama
Een hoe heten de prinsesjes...?
- kinderen
Waar woont de koning..?
- achter een hek
Wat doet de koning...?
- de baas spelen
Ik reken het vandaag allemaal goed...
En; een koning eet het liefst patat... slaapt in een prinsessen bed... rijdt in een auto met een paard ervoor... mag nooit boos worden... en heeft een hamster...(Die laatste zag ik niet aankomen ha ha ha)
Van... leuke dag om op terug te kijken...
Nú nog een vergadering...
Een laatste telefoontje..
En dan naar huis...
Van..... eerst naar de dierenwinkel en de supermarkt..
Ik heb je pup gezien hoor, zegt de verkoopster van de dierenzaak..
Oh ja..... heeft Willem al puppyvoer gekocht dan..
Nee, zegt ze... vlooien druppels..
En geen voer...?
Nee, geen voer...
Met voer en hondenworst loop ik even later naar de supermarkt...
Van... de gewrichten in mijn handen voel ik nu wel weer...
Nee ik hoef geen koop zegels...
Nee ook geen gratis zegels
Nee ook geen doekoe munten
NEE ook geen bonnetje... en jij ook fijne avond..
Zouden die meiden daar nou niet horendol van dat riedeltje worden... klant na klant na klant...
Van... ha die Willem.. fijn dat je les goed is gegaan..
Was het leuk met Borre in de klas...
Oh... je neemt ze morgen alledrie mee...(ik ga er dus van uit dat het leuk was)
Van.. na het eten een rondje honden borstelen en vlooien pipetjes druppelen...
Kan van de haren die we eraf borstelen bijna een nieuwe hond in elkaar knutselen...
Nu nog schoondochter terug bellen..
Ze heeft een mooi verhaal over Michael die zondag voor het eerst een communie dienst van zijn vriendje in de katholieke kerk meemaakte...
Het duurde natuurlijk allemaal veel te lang...
Hij heeft alle bidmatjes al in handen gehad... de bijbels...
Heeft al geschoven.. gewiebeld....gefriemeld... zijn zus geplaagd... mama en papa belaagd met vragen... geneuried....
Dan rinkelt er tijdens de dienst een belletje ... dat hoort bij de dienst..
Mama sist Michael... je telefoon gaat...
Dat is God  sist mama terug...
En Ineens zit Michael die bijna achterstevoren in zijn bank zat, stijf rechtop... neus naar voren... armen over elkaar...
Van... niet echt een netjes verhaal natuurlijk... maar moest er toch wel om lachen...
Hebben we deze generatie kinderen net  geleerd dat Sinterklaas geen kindjes in de zak meeneemt naar Spanje en de roe van Piet verbannen...krijgen we dit weer....
Van... mijn nichtjes en neef en achternichtje melden dat ze safe zijn in Toronto... en geen slachtoffer zijn van de idioot die nodeloos nutteloos het publiek inreed...
Handig zo'n app waarop je bij rampen of calamiteiten, melding krijgt dat je familie of vrienden ongedeerd en veilig zijn...
En ik heb nogal wat familie in Canada... meer dan de helft woont daar...
Weten hoeveel dan meer die helft is...?
Er wonen er daar 89...; tantes ons nichten neven en daar weer kinderen van...
En ja we hebben met zo goed als iedereen contact... via Facebook dan...
Om het jaar komen er een stel naar Nederland ook...
Eigenlijk nooit andersom...
Vreemd eigenlijk...
Veel te mooi land om het niét een keer te doen...
Oké zetten we op de to do lijst....
 Van.. niet dat ik zo'n lijstje heb maar kan er wel eentje beginnen nu...
Wensen hebben we wel... en gek genoeg hebben die allemaal met reizen te maken..
Zuid Afrika een keer zien en Israël...en een huisje in Spanje kopen om te overwinteren...
Och dat was het wel zo'n beetje...
Nou ja... en ik wil graag zo gezond mogelijk blijven... zodat ik die reizen kan maken..
Maar ja .... zoiets zet je niet op een to do lijstje...
Een reële wens is het wel... want als ik moet doorwerken tot 67 jaar en 3 maanden... dan ben ik alhaast 70 eer ik eraan kan beginnen...
En 70 is oud.. heel oud in mijn ogen...
 Dan kom ik met mijn door artrose opgevreten knieën never nooit meer een vliegtuig trap op...
 Af al helemaal niet meer....
Dan moet ik beginnen met het in elkaar zetten van de Ikea grafkist (dødenkrætje op z'n Zweeds)... want voor je die in elkaar hebt ben je natuurlijk ook alweer een paar jaar verder...
Van.... nee.. wij oudjes krijgen het zo gemakkelijk nog niet later...
Je eigen boontjes doppen... je eigen kissie in elkaar knutselen... jezelf wassen.. afdrogen (vooral je rug och lieve help) en weer aankleden... dat gaat veel te veel tijd in beslag nemen...
Eer ik dan mijn ondergoed aan heb...bh vastgemaakt (oh crime) is dat vliegveld al 3x heen en weer gevlogen...
Eer ik de klemmetjes in mijn haar heb... mijn gebit gereinigd.. mijn kunstknieen gerekt en gestrekt... zijn de olifanten in Zuid Afrika uitgestorven...
Nee... laat dat to do lijstje maar...
Doe mij maar een geranium....
En een I Did lijstje...
Van... zo .... genoeg flauwekul.... uit met de pret en nu naar bed...
Nog twee dagen werken (Willem nog één) en dan vakantie...
Wat zullen we dan weer beleven... Carpe Diem...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten