donderdag 11 juli 2019

11 juli 2019

Dag van:
De camping koorts komt opzetten...
Nou heb je zoveel heerlijke zeeën van tijd voor je voorbereiding... maar nee hoor.... het komt allemaal weer op één dag aan....
Oké, halve dag dan want morgen eerst gezellige visite....
Camping koorts dus...
Wat moeten we allemaal nog doen...
Wat moeten we allemaal nog hebben....
Het huis moet natuurlijk schoon....
Kom ik vandaag niet aan toe.....morgen weer een dag...
De boodschappen...
Euh.....we zien wel....
 De spullen bij elkaar zoeken...
Hmmmz... ook morgen dan maar....
Lekkers voor poes voor als ze in het pension zit....
Dus ook morgen....
Kabeltjes, snoertjes, laders....
De dag van vertrek....
Want..... vandaag moeten we naar Obelink....
Obelink is, voor hen die die dat nog niet weten, een begrip in de wereld die kamperen heet....
Een soort camping Ikea zeg maar....
Met dit verschil dat de kwaliteit ten goede afwijkt van Ikea spullen....
De overeenkomst is dat je één weg op wordt geleid, die je niet meer af komt en dus al die hallen door moet....
Van die lekkermakende hallen waar je ongeveer miljonair voor moet zijn om het spul aan te kunnen schaffen...
Maar goed.... je hebt in ieder geval iets om naar toe te werken zullen we dan maar zeggen....
In mijn spaarpotten bevindt zich vast al wel ongeveer één tienduizendste van wat ik nodig heb voor die prachtige rode camper waar Willem aan staat te vergapen....
Ik probeer hem nog voorzichtig voor te stellen een achtentachtigstehandse brandweerwagen op de kop te tikken en die om te bouwen... maar slecht plan Wampie....
We sjokken verder....
Het is toch ongelofelijk wat een mens voor spullen nodig kan hebben om het kamperen enigszins comfortabel en aantrekkelijk te maken...
Je zou toch beter thuis kunnen blijven....
Onvoorstelbaar ook hoeveel soorten haringen je in de grond kan mikken,  aansluitings-koppel weet ik veel friemel dingen nodig kan hebben om je gasfles aan te sluiten ....en niet te geloven hoeveel soorten kastjes er bestaan om je pannen in op te bergen.... en die kastjes zijn (maak me gek)  DUURDER dan die bij Ikea....!!!!!
Van.... dan hoor ik een kreet....
Ik meen de stem van Willem daarin te herkennen....tuur me suf.... maar geen Willem....
"Wampie!!!!!"..... hoor ik weer....
En ja.... gevonden.... Willem bevindt zich, euforisch gestemd, in een tent....
Een tent die verdacht veel lijkt op de tent die in onze schuur staat maar dan opgerold in een zak....
De tent dus die Willem wil vervangen na 7 jaar trouwe dienst....
En tadáá.... kijk aan.... het is dezelfde tent....
De Lugano 6.....en wel €150 goedkoper dan onze vorige...
 Een duidelijk staaltje van...'oud model... moet uit het assortiment'....
Bij nadere inspectie heeft de Lugano 6 toch wat aanpassingen ondergaan...
Zo gaan de raampjes niet meer open...... maar oké daarvoor in de plaats zijn er ventilatie openingen gemaakt....
De kleur is niet meer groen maar grijs....
Viel camouflage groen niet op in het bos.... dit camouflage grijs zie je amper tegen de grijze wolken aan staan... en of dat nou zo'n goed teken is....???
Maar.....tadááá 2...... er zit een heeeeeeeeeeeeeele grote lange luifel bij.... en dat stemt mij overmatig gelukkig....
Je moet hem weliswaar apart erbij kopen maar een kniesoor die daar op let....
"We nemen hem hoor"... zegt Willem gretig....
"Kijk eens... er staat zelfs bij hoe lang je erover doet om hem op te zetten...."
Natuurlijk.... anno 2019 wist alreeds in tijd afgemeten... en aangegeven...
De file heeft geen lengte van X kilometer... nee.... u staat 45 minuten in de file....
U zit 20 minuten in de bus....
Deze tent kost een half uur opzet tijd....
Ik vraag me ernstig af welke norm ze daarvoor genomen hebben....
Waarschijnlijk een "snelste tentopzetter van de wereld" of zo....
Ze kennen mijn Willem nog niet....
Als die een tent opzet kost het je een jaar van je leven....
"Nou Willem... nu mag je alleen die zak die daar stast wel gauw pakken.... want het is de laatste...."
En zoals een tijger zijn prooi bespringt  zo stort Willem zich met één sprong op de zak met 21.2 kg tent....
Stoer pak ik de zak met de luifel.... deze weegt slechts een vierde....
Jemig wat kan een man glunderen...na het vangen van een prooi....
En 'het verse bloed van zijn lippen likkend ' loopt hij triomferend triomfantelijk verder.....
Van..... volgende aankoop.... een elektrische koelbox....
Maar meneer de camping Ikeariaan.... waar vind je die in deze 'teveelheid' aan buitenleven materialen....?
Je mag hier wel een plattegrond bij de ingang in handen krijgen....
Nee Willem... jij moet dat lekker gaan vragen aan zo'n medewerker...?
Jij onthoudt dat allemaal...?
Maar kijk aan.... soms onderschat je zelfs een Willem..... hij loopt na de uitleg linearecta naar de koelboxen.....
Tientallen soorten... en allemaal zonder prijskaartje....
Van... welke nemen we....?
Ik ga geen honderd euro voor zo'n ding uitgeven Willem....
"Ja maar....."
Nee onzin Willem... wat moet er nu helemaal in....?
Een pakje boter, één pak melk een fles limonade en de kaas en vleeswaren....
En dan klinkt het heel beteuterd...'en bier'.....
Och jee... was ik dat toch vergeten....
Camping life.... joggingbroek de hele dag aan.... de honden en je klompen aan de voeten... en bier binnen handbereik....
Correctie.... koud bier binnen handbereik...!
Nou eerwaarde wederhelft... dan drink je maar wat minder...zoooooooo goed voor je dieet...!!!!
Van... kijk dat helpt... hij is om... we nemen de kleine met 25 liter inhoud....
Ik kan me nog herinneren uit de Beilense boeren camping tijd dat Willem ooit heel blij en trots met een koelbox aan kwam....
Nou ja... box....
Er konden welgeteld 2 pakjes boter in... dan had je het wel gehad...en de pakjes moesten eruit wilde je er 1 blikje bier in kwijt kunnen...
De camping had het er nog jaren later over....
Dus wat dat betreft is dit nog altijd beter....
Hebben we alles...?
Mooi zo... tijd voor de onnodige.. kratten vullende meuk....
Oooooh oplaadbare luchtbed kussentjes...
Nee niet nodig maar wel spotgoedkoop....
In de kar...
Ach en zo geel hesje voor bij autopech had ik ook nog niet...
Nee ik was niet van plan om met pech langs de kant te komen staan... maar gele hesjes zijn in zag ik in de nieuwsberichten...
 Ik de kar....
Een vuilniszak houder...?
Neeeeej....!
Nieuwe picknick set....?
Onzin....!
Lampjes dan....?
Heb ik toch....!
Van... het is mooi geweest....
We lopen naar de kassa en betalen....
"Wilt u een gratis tasje....?'
Waarvoor... voor de prullen die we niet kochten....?
Voor de tent die er niet in past....?
Ja doe maar... als het toch gratis is......
Wir sind Holländer......!
Van.... weer naar huis.... ik bespaar jullie de ellende van omleidingen op heen en terugreis....
Laten we het er maar op houden dat de Achterhoek mooi is.... en we daar beter de tent hadden kunnen opzetten..... tot ná de verbouwing....!
Van.... Willem moét de wedstrijd Serena Williams tegen Strycova kijken....
Serena rules en mag nu tegen Halep de finale spelen....
Waarom ik nou de één bij de voornaam noem en de ander bij de achternaam, mag Joost weten....
Van...."Wampie.... vandaag moeten we (lees 'je') een vakantie boeken hoor....
Zucht....
Oh ja... na het kamperend vakantie leven, is er nog een vakantie leven...
Willem leidt meerdere vakantielevens....
Ik hijs me voor de zoveelste keer achter internet....
Nu pak ik het echter slimmer aan....
Ik maak een mapje vakantie 2019 in mijn favorieten aan en sla daar meteen de best lijkende opties in op.....
Daar gaan we.... Cattolica Italië... opslaan.... Ohrid Macedonië.... opslaan.... Siena Italië.... opslaan.... Malaga Spanje... opslaan.... Barcelona Spanje.... opslaan.... Parijs yeahbhb Frankrijk... opslaan....
Best wel lekkere last minute prijzen....!
"Wampie......(stilte).... er zijn toch wel reizen naar Kos hè......?"
Zucht....
Ja Willem die zijn er.... maar duurder dan wat ik nu al heb gevonden....
Willem komt kijken...
Ik laat hem de mooiste meest idyllische plaatjes van meren.... historische stadskernen.... oude vissershaventjes zien......
"En waar is Kos....?"
Zucht.....
Hier is Kos....maar we moeten dan vliegen vanaf Brussel Zaventem.... en we komen om twee uur s nachts pas weer thuis....
Maar Willem hoort niks meer....
"Ach kijk nou.... heerlijk ons Kos.... weer naar Alexis en Ioanna met de kinderen....en dan gaan we ook écht excursies doen... weer naar Symi en zo....." vleit Willem....
Ach..... weerzien met onze vrienden is áltijd fijn natuurlijk.... maar pffft wéér naar Kos....
Saai eiland... door de aardbeving half verwoest eiland ook.....
Maar kijk Willem nou verliefd naar zijn geliefde Kos kijken....
Willem let immers niet op saaie uitzichten.... niets te beleven bezienswaardigheden... Willem let op sfeer... Willem let op mensen....
En dus klik ik op 'boeken'.....
Ik vul onze namen in... de geboortedata.... adres en de hele mikmak....
Willem springt met zijn honden door de kamer...."We gaan naar Kos" ...."We gaan naar Kos".... "We gaan naar Kos"........ "We gaan naar Kos".....
Blij Grieks ei.....
Laat ik maar twee koffers extra invullen.... al was het alleen maar voor de cadeautjes voor de kinderen Annetta , Elena en Zoë....
Nu betalen.... én... klaar..... geboekt... Kos it is.....
 "We gaan naar Kos"......yeaaaaaaaaah..... "We gaan naar Kos"....!!!!!
Nou... Willems dag kan niet meer stuk...
Kamperen met Marcel en Esther in een nieuwe tent met bier uit de nieuwe koelbox....en een reis naar Kos....
Als die straks niet uitgerust en bijgetankt weer aan het werk kan....
Van... of ik het heel erg vind....?
Ach welnee.... zo even wat rust tussendoor op een plek die je al op je duimpje kent en door vrienden te worden verwend is misschien wel beter dan, na de afgelopen hectische tijden op werk, weer wat nieuws te moeten ontdekken en leren kennen....
We gaan gewoon lekker naar Kos....
Ik neem mijn boeken mee en mijn breiwerk .... ik ga genieten van de zon... de zee... het zwembad.... terrasjes.... en ik ga heerlijk shoppen in mijn favoriete winkeltjes.....
Van..... oei.... laat ik mijn brei spullen vast uitzoeken die ik mee naar de camping wil nemen...
Geloof het of niet maar die móeten eerst in de auto.... en daar omheen pas ik de camping spullen dan wel....
Eerst de brei boeken en tijdschriften.... dan de wol....
Twee tassen vol....
Wat zeuren....?
Jij naar Kos.... ik de wol.... al worden het drie tassen vol.....al moet de koelbox op het dak... maar die tassen gaan mee....!
En terwijl ik sorteer.... verdelgt Willem het onkruid in de tuin en om het huis....
Goeie actie Willem....!
Van... ik vergeet daar in het schuurtje tussen mijn wolletjes en bolletjes bijna de tijd....
En het is de hoogste tijd....
Morgen nog één voorbereidingsdag.....
Dat wordt aanpoten...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten