donderdag 18 juli 2019

18 juli 2019 Wilsumer Berge Dag 6

Dag van:
Goedemorgen.... allemensen wat slapen wij hier...
Momenteel doen we een wedstrijdje wie het langst slaapt...
Vandaag heb ik eens gewonnen....
De andere dagen was Esther the Queen....
Van....het is hier net een blote voeten pad.... dennenappels... stokjes... hard prikkend  en kriebrelend fluweel zacht gras....restjes wol...flessendoppen... en nog meer...
Van de tent naar de vuilniszak zeg maar....
Tijd om eens flink op te ruimen....
En blote voetenpad is leuk.... maar het moet geen zeer gaan doen....
 Van....rust... en stilte...op de camping....
Het zal wel stilte voor de weekend storm zijn....
Esther en Marcel samen een dagje op pad maar Nordhorn..... de meiden naar het grote meer.... pa "Ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts en maar één theedoek maar wel drie kinderen'... zit in zijn tent.....
Pa Ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts en maar één theedoek maar wel drie kinderen" heeft overigens één vrouw en dat is ZIJN vrouw...
Ze loopt soms zelfs met hem naar het toiletblok.... wacht daar buiten tot haar, " Ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts en maar één theedoek maar wel drie kinderen" klaar is en loopt dan mee terug.....
Pa Ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts en maar één theedoek maar wel drie kinderen en één vrouw een dat is zijn vrouw" heeft trouwens twee losse handjes....
Meestal als pa "Ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts en maar één theedoek maar wel drie kinderen en één vrouw een dat is zijn vrouw en twee losse handjes" boos is, moeten de drie kinderen in een halve cirkel gaan staan en dan oreert hij met handen en voeten maar raakt ze niet aan....
Jammer... want juist dán hadden we er iets van kunnen zeggen...
Nee... de kinderen komen helaas huilend de tent uit met de hand op de zere plek... vandaag  liep het zoontje wel tien minuten met zijn hand op zijn nek....
Wat zouden we met liefde van pa "Ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts en maar één theedoek maar wel drie kinderen en één vrouw een dat is zijn vrouw en twee losse handjes" graag een pa "Ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts en maar één theedoek maar wel drie kinderen en één vrouw en dat is zijn vrouw zonder handjes" van willen maken......
Van.....puberen.....puber jongens en niet weten hoe je meisjes moet versieren....
Diverse lokroepen uitproberen.... op je zittende skateboard (of hoe heet zo'n ding) voorbijkomen.... de hormonen op standje kookpunt omdat de meisjes nog niet terug zijn van hun zwemfestijn in het grote meer....
En niet op het idee komen dus om daar ook zelf heen te gaan....
Nou dacht ik dat meisjes erg op uiterlijk gericht waren op die leeftijd... maar och och... jongens kunnen er ook wat van.... je kuif, waar wel twee potten gel in gekleid zijn, zullen maar eens nat worden en uit de plooi raken....dan kunnen ze het, volgens eigen leeftijd gerelateerde normen en waarden, wel schudden....
Enfin.... voorlopig zitten wij dus met drie opgeschoten puist hoofden die onrustig maar zeer, ook volgens eigen leeftijd gerelateerde normen en waarden, stoer.... rondjes lopen over ons veldje....
Van.. ze zeggen toch altijd dat je van water rustig wordt.... zo ervaren wij dat ook thuis aan óns watertje....
Nu is onze camping in het verrukkelijke bezit van twee meertjes... en grote en een kleine...
Onze tent staat aan het kleine meertje... je zou kunnen zeggen dat wij iets met water hebben....
Dat klopt niet helemaal want ik durf mijn.....auto nog niet langs het randje van een gracht in Amsterdam te parkeren.... maar dat terzijde....
Hier is de rust aan het water ver te zoeken.....
Als water rust zou moeten brengen waarom joelen en gillen kinderen dan zo verschrikkelijk in zwemwater.....
Ik bedoel... van die water  spetters in je gezicht kan je toch niet opgewonden raken dunkt me als je een compleet meer om de rest van je lijf hebt golven....
Maar oké.... een zwemmeer geeft dus reden tot gillen en schreeuwen....
Of het nou om een spetter gaat of dat je luchtbed omkiept....je een bommetje maakt of met een vlot het water over gaat....
Misschien voelt water wel anders bij verschillende ervaringen....
Maar voorlopig zou ik op dat meisje in dat roze badpakje wel een echt bommetje willen afsturen.... en velen met mij.... een gezamenlijk bommetje zeg maar.... want het gegil is niet om aan te horen...
Sommige meisjes kunnen dat.... en soort van gillende zwembadmeid ipv keukenmeid....
Van.... de grote meiden koken....
Dat willen ze graag....
We doen de wereld aan dure boodschappen....
Bij de kassa vraag ik waar het vlees is....
Neeeeeej... vlees zit er niet bij... dit is Vega.....(iets met zonder vlees dus een ook weer zo'n term...)....
Esther en ik kijken elkaar aan..... hier gaan onze achtergebleven ultieme carnivoren niet blij van worden..... spaghetti met pesto en mozzarella.... en sla....
Heel voorzichtig vertellen we het de mannen bij terugkomst....
De gezichten spreken boekdelen maar ze gedragen zich manmoedig.....
Ondertussen slaan Esther en mijn radertjes op volle toeren te draaien...
Esther het nog wel filet lapjes.... ik nog seelachse (gesnipperde zalm ik zoute olie)....
De mannen zijn gered.....
Van..... wat dachten we van een ijsje toe....
Daar dachten we wel wat van....
Esther en ik bij het camping restaurant op ijsjes jacht....
Geen softijs voor de mannen.... en enkel kleine mini ijsjes....
Iets met... een sorbet die je neus geboord voelen.....
Wij lopen onverrichter zaken terug.....
De mannen... ongelovige Thomassen..... willen hier het hunne van weten....
Ze pakken hun auto sleutels....... huh......
Ja autosleutels.....
De heren gaan... onder het mom van vuilniszak wegbrengen.... met de auto....
Dat wordt een duur ijsje....
Van.... gelukkig weet ik later die avond mij getroost...als ik de man van het veldje naast het toiletblok met een teiltje afwas uit zijn auto zie stappen....
Iets met mannen dus.....
Van....g team mølky wint toch nog van team vrouw....
Dat is even door de zure appel heen bijten...
Van.... herrie bij het toiletblok....beatboxen en puber jongens.... klagende ouderen.... opstootje....
Je zal maar een muziekje willen tijdens het douchen hè...?!
Van....bij 16 graden is het goed inslapen....

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijk volk zij n jullie toch bij elkaar en jij weet dat alles goed te verwoorden. KUS KUSW

    BeantwoordenVerwijderen