dinsdag 30 juli 2019

30 juli 2019

Dag van:
Het zal je toch gebeuren.....
Dat je eerder wakker bent dan je slaap genoot....
Die altijd al vroeg uit de veren is om de honden uit te laten....
Maar het gebeurde écht....
Hé Willem.... wakker worden.... over een uur moet je bij de opticien zijn...
Van.... sneltrein vaartje....
Aankleden, tanden poetsen, koffie, honden uitlaten, eitje eten, in de auto,  opticien....
Even wachten.... aan de beurt.... en..... systeem ligt er uit.... landelijk....
Tuurlijk... hebben wij weer....
En ik kan zonder afspraak ook ineens niet gemeten worden.....
Nou.... dat was andere keren anders ook geen probleem....
Van....Willems meting.....
Die kan dus echt de K niet lezen hè....
Bij Willem is xeer op xeer de K een X.....
Xlextische Willem.....
Bij de tiende keer kan ik mijn lachen echt niet meer houden....
Xijx.... dat je van een C, een O of D maaxt... dat snap ix..... maar de K gaat er bij mij niet in....
Maar goed.... hij slaat zich door de rest van de test heen....
Rechter oog ijs achteruit gegaan....
Dat krijg je nou van de hele dag naar je mobiel staren....
Van.... het systeem ligt er nog steeds uit....
Heb ik mazzel want nu gaat hij toch ook mij meten....
En hij meet.... en meet.... en zelf word ik ook al onrustig want lees ik eerst de letters gewoon op.... de tweede keer lukt het mij niet meer.... terwijl hij niks aan die wieltjes veranderd heeft....
Zo voelt dat in het dagelijks leven ook wel... dan zie ik de tv goed.... het volgende moment wazig....
"Gebruikt u medicijnen?" vraagt de meteropnemer....
Euh ja...
"Waarvoor?".....
Ik noem de hele rits op....
De schildklier medicijnen blijken de boosdoener....
Die maken mijn ogen onmeetbaar....
Van... nou dan zijn we snel klaar....
En het systeem doet het weer....
Brilletje voor Willem uitzoexen dan maar.....
En wat voor brilletje......!!!!
Ik zie hem meteen al hangen in het brillen rek....
Die moet het worden...
En wat staat die gaaaaaaaaf!!!!!
Van.... of meneer een excellente of een individuele bril meting wil....
Hier ontgaat ons de clue....
Bij excellent meet men niks... bij individueel krijg je talloze rubberen geodriehoeken tegen je hoofd.....behoorlijk excellent zeg maar...maar dus individueel....
Verschil tussen excellente en individuele kosten....€84.00
Wil meneer geen dikke glazen dan adviseert mejuffrouw toch de individuele meting....
En aldus geschiedde....
Eind van het liedje....geslepen glazen zijn gelijk aan de oude bril....
Daar meet je dan voor....
Daar betaal je dan voor.....
Enfin,,, brillen plan.... verzekering.... wat overblijft aan restant bedrag is nog maar een habbekrats....
En Willem is een blij mens....die de K weer kan lezen....
Zullen we dan maar een xopje xoffie gaan drinxen....?
Van.... maar daar blijft het bij Willem niet bij natuurlijk....
Hij had nog niet genoeg aan zijn twee gekookte eitjes vanmorgen vroeg...
Welnee... doe er maar een uitsmijter bij.... ja met alles erop en eraan....
Van.... de ontzettend gave bediening vraagt Willem... die druk aan het mobielen is, om zijn leven even aan de kant te leggen om zich met het echte leven bezig te houden....
Whuahahaha zij durft....
En als ze vraagt of ik echt niks wil eten of dat ik er voor de sier naast zit, zijn de lachspieren helemaal in volle werking....
Dat hadden we even nodig vanmorgen... gewoon heerlijk lachen om de K en de sier....
Van..... amechtig liggen we later in onze stoelen...
Het is echt té warm om iets te doen.....
Al is "niks doen" in mijn vocabulaire nauwelijks terug te vinden....
Ik ga dus maar eens de foto's van mijn mobiel halen en op de pc zetten....om ruimte te maken voor de Kos foto's straks....
Noem het reis voorbereiding 5....
Ach... en laat ik dan ook de tickets en hotel voucher maar uitprinten....
"En Wampie.... als je dan toch bezig bent, doe mijn declaratie voor de bril ook maar even....."
Van.... ruim ik de post op....
Nee.... niet de post van vandaag.... maar de post van maaaaaaaaaanden....
Kom ik wat prijzen tegen van de postcode loterij.... AH Efteling kaarten vol gespaarde zegeltjes,  vrienden loterij prijs....
En ach... de pc staat toch aan.... laat ik de prijzen eens verzilveren....
Nou ammehoela....
Efteling actie.... verlopen....
Rituals bonnen... à €80.00 .... verlopen... snik snik....wat een oen....
Bakkerij bonnen dan.... nee ook verlopen....
Wat een sukkels zijn wij.....
Het enige dát nog kan..... maar het is wel de laatste dag....(niet zeuren.... de laatste dag is ook nog op tijd zijn...) zijn de dagjes uit prijs....
En die wisselen we dan maar gauw in....
Twee kaartjes Hoge Veluwe en twee kaartjes Kröller Möller museum...
Leuk voor als we terug zijn uit Kos....
De eigen omgeving verkennen......
Van.... samen Suits kijken.... ja ja.... ik kijk Netflix....
Maar ik kan me dan ook verliezen in alle menselijke en onmenselijke belangen die zich erin afspelen....
Eigen belangen.... algemene belangen.... beeldvorming....
Goede serie....!
Van.... helaas....PSV wil  Willem niet missen.....
Voetbal it is....
Dus klap ik in de schuur de camping stoel uit en ga maar eens nieuwe brei patronen zoeken in mijn talloze breiboeken....
Tevergeefs helaas....
Het ziet er naar uit dat ik de vakantie Kos breiloos door moet brengen.....
En uiteindelijk zal dat wel meevallen en zal ik daar ook genoeg te doen hebben....
Bestek in servetjes vouwen....tafels helpen afdekken aan het eind van de nacht....
Op de kindertjes passen.... de seniele buurman in de gaten houden....zorgen dat restaurant Zorbas niet meer klanten krijgt dan la Prima....
De sirtaki dansen.... en zo.... en zo.....voorts






Geen opmerkingen:

Een reactie posten