dinsdag 2 juli 2019

2 juli 2019

Dag van:
Het wordt een korte vandaag....
Ergens zit nog een restantje van gisteren....
Zo'n grauwsluiertje... maar net niet genoeg om je dag te verpesten....
En als ik één kleuter verrukt zuchtend hoor zeggen "Jaaaaa....Wampie is er weer"..... zou er zelfs een donderwolk in mijn hoofd mogen rondrazen... ik ben blij dat ik weer in de klas sta...
De restanten klodders mayonaise....nasuikerende limonade vlekken.... puinhopen en snippers papier van cadeaus en hun papieren omhulsel..... en nog een enkele rondzwervende limonadeflesdop... achter me gelaten hebbend.....
En waarschijnlijk kom ik met donker pas weer thuis en dan zie ik ze toch lekker niet....
Van.... een dag waarop we voor de allerlaatste keer zwemmen....
Volgend jaar raken ons de bezuinigingsmaatregelen.... geen zwemmen voor kleuters meer...
Niet alle kinderen hebben hun zwemspullen dus gaat de helft zwemmen en de andere helft blijft achter bij mij in de klas....
En dat ze moe zijn.... nou daar kom je niet onderuit....
Je zou bijna zeggen dat zo'n  schooljaar voor kleuters net één maand te lang duurt....
Want.... als ik vraag "Wat zullen we gaan doen?".... en dan denk ik aan spelletjes... naar de speeltuin op het grote vakantieoord terrein.... dan zeggen ze unaniem...."televisie kijken op het kussen"....
Vooruit dan maar....
Ik zeul de extra grote zitzak naar het digibord en daar ploffen ze al op neer, nog voor het goed en wel ligt...
Wat ze willen zien....?
Yoki en Jet en daarna Zandkasteel....
Van... komt mooi uit want er komt een vader binnen voor een oudergesprek....
Dat doen we dan mooi tussendoor....
Van... alsof er geen tijd tussen wakker worden en op school komen heeft gezeten, gaan de eerste oogjes al dicht halverwege het filmpje....
Hoe rustig wil je het als juf hebben....?!
Een tevreden papa  een blije juf en 6 ontspannen kleuters....
Van... we zitten net gezellig te kleien als de rest van het zwemmen terug komt....
Veel leven zit er de rest van de dag niet meer in....
Aan het eind van de dag heb ik weer twee slapende kleuters....
Van... nu afscheid nemen van collega's....
Van één na 16 jaar samenwerking.... de ander waarmee je maar één jaar werkte maar waarmee de klik zo heerlijk was....
Niet makkelijk.....
In de kantine verderop nemen weer anderen afscheid...
Er gaan er veel dit jaar....
Van..... etentje met mijn klassen team....
Ongegeneerd maar respectvol roddelen....
Wij kunnen dat als zoete honing....
Alle kinderen nog eens langs....
De gebeurtenissen van afgelopen jaar doorlopen....
Heerlijk eten.... proosten.... lachen.....
Kortom een oergezellig afscheid van een bijzonder schooljaar....
Morgen mijn laatste dag....dan vakantie....
Raar idee....
Maar ook wel erg lekker....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten