zondag 21 juli 2019

21 juli 2019 Wilsumer Berge en Dordrecht Dag 9

Dag van:
Het is toch raar... zo'n dag afgesneden zijn van je kampeer leven...
Een soort van breuklijn....
Maar als je allerbeste vriendinnetje jarig is doe je dat...
Van... tot half drie vannacht de was er doorheen gejast....
Geen wonder dat je daarna ook nog eens moeilijk in slaap komt...
Van... een luchtbed slaapt de eerste dagen van je vakantie niet.... maar je eigen bed slaapt ook van geen meter na een week luchtbed....
Trouwens..... het binnenleven is sowieso erg na een week buitenleven....
Van  .... van de camping nog geen teken van leven....
Dus op naar Annet...
Dagje Dordrecht... hieperdepiep hoera....61 jaar vieren....
Van.... rustig aan rijden bij Papendrecht want ik vond gisteravond een bekeuring in de brievenbus van 9 juli, toen ik daar op dezelfde plek reed richting vriendin in Zeeland....
Het bedrag is niet noemenswaardig... de overtreding dus ook niet.... maar toch zonde geld....
Van.... wat een prachtig stadje, vinden wij al meteen als wij één stap buiten de parkeergarage zetten....
Zo oud.... vol historische panden.... scheef gezakt.... voorover gebogen.... krom getrokken.....
Overal pleintjes vol terrasjes....
Overal haventjes en bruggetjes....
En heel veel winkels in alle soorten en maten....
Leuke namen; knollen en citroenen restaurant.... winkeltje vol stoere dingen....
Van.... maar nu eerst een boottocht....
In een grote open sloep....
Wij zitten voor op de plecht....
Het uitzicht is voor ons.....
Van... aangezien het geluidsbandje hapert, waarop de stem vertelt wat we allemaal zien,  vertelt de stokoude kapitein zelf maar....
Dordrecht wat ben je mooi.... en oud....en gezellig....
Van.... de sorbet... al was het alleen maar om ze op de camping te jennen...
En ja hoor.... gelukt....
Bakken commentaar... aangevuld met foto's van middelvingers en billen....
Van.... Emma is inmiddels gearriveerd...(Ik wil naar de camping terug!!!!!)...
En we hebben buren....
Hè jammer dat ik nou niet kan schrijven over het opzetten van hun vouwwagen....
Van..... een Liefmans, olijven en stokbroodje kruidenboter en tapenade....
Twee paar schoenen voor Annet en een blousje.....
Je bent jarig of je bent het niet....
Van.... Nederland wat ben je verschrikkelijk irritant soms ....
Nou ja.... op gebied van wegen onderhouden dan...
Ik ben bij dat ik kan zien waar mijn wegenbelasting naartoe gaat....maar mag het alsjeblieft een beetje minder... of gefaseerder.....
De A15 naar Arnhem dicht....
Omrijden dus....
Omrijden.....??????
Dit is gewoon je reinste wereldreis....
Via Breda,  Antwerpen.... via de Efteling.....
En ik bedoel... ik kom uit Dordrecht mensen.....!
Van.... en nee hè !!!!!....
De N325 ook dicht.....
Ik denk dat ik de wegenbelasting in termijnen ga betalen.... wellicht asfalteren ze dan ook in termijnen....
Van.... Annet thuis afleveren....
Nieuwste kleinzoon Jits bewonderen....
En op naar de camping.....
Na een uur heen naar Dordrecht... twee en een half uur terug naar Annet... nu weer anderhalf uur naar Wilsum......
Van.... op radio 1 een boeiende documentaire over voornamen....
In de uitzending van vandaag, de zoektocht naar de voornaam Uif...
Cola binnen handbereik om wakker te blijven....
Tikkels tussen de stoel en de handrem...
Ik kom er wel.....
Van... en weer tweemaal asfalteer werkzaamheden....
Eén baan vrij....
Waarom waarom waarom altijd overal tegelijk....?
Van.... gelukkig op tijd voor de slagbomen van de camping....
Om half elf s avonds gaat de werking ervan uit...
Dan mogen er geen auto's op de camping rijden...
Van.... het veld oplopen en binnen 10 tellen een kleine dondersteen met wapperende paardenstaart die aan komt rennen en zich in mijn armen stort....EMMA!!!!....
"Ik heb je zo gemist.... en ik heb mijn rapport... en je moet mijn hut bekijken....heb je het leuk gehad vandaag..... had je een feestje.... Willem was heel eigenwijs.... hij kon niet eens mijn haai wegjagen....en wil je mijn rapport nu eens zien....en Daan is gevallen...
Van... eerst mama en de grote broers begroeten....
Eén van de zoons heeft al vrij snel na aankomst,  tijdens het springen op het luchtkussen, zijn voet flink geblesseerd.... wat een pech...
Van.... jij hebt toverkratten, krijg ik te horen als er steeds maar verrassingen uit blijven komen....
De portemonnee..... nee gekke Wampie.... die heeft geen verrassingen.... daar zit altijd geld in....(nou...????)
 Van.... ik heb nu even tijd om om mee heen te kijken....
Inderdaad... de plek naast ons is gevuld.... een uitvouwwagen met extra tentje voor drie extreem brave kinderen....
Die opvoeding moet ik morgen eens van dichterbij gaan bekijken....
Van.... de familie Saai is ook weer aanwezig....
En zoals verwacht kwamen ze direct bij ons verhaal halen omtrent de verdwijning van de picknick tafel....
Enfin.... morgen weer genoeg te beleven denk ik maar zo.....
Ik duik mijn luchtbed in de beste wel frisse avond maar eens op....
Nog 6 dagen te gaan..... ik geloof dat de aarde een looping gemaakt heeft zo snel als de tijd gaat....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten