zondag 14 juli 2019

14 juli 2019 Wilsumer Berge Dag 2

Dag van:
Another day at the camping.... oh nee... we zitten in Duitsland... am nächsten Tag auf die (of der) camping platz....
Van... miezerige regenbuitjes teisteren Wilsumer Berge...
Hier zijn we niet blij mee...
Bij gebrek aan een eigen luifel duik ik bij Marcel en Esther maar onder die van hun....
Direct bewijs dat luifels alleen maar handig tegen regen zijn als die regen  rechtstandig naar beneden komt vallen want als de regen uit het noorden komt waait ie nog zo je gezicht in....
En dat is dan weer een schrale troost als ik aan onze miskoop van het jaar denk....
Van....... vóór ons moet een grote tent of caravan met voortent gestaan hebben...
Hoe we dat weten....?
Niet omdat we nou zo helderziende zijn maar we hebben ongeveer twee en een halve meter zand voor onze ingang....
Dat werpt ons a) terug op onze illusie dat we zo'n joekel van een drie segments tunneltent hadden... maar b) brengt dit een ergerlijke inloop zand met zich mee....
Je gelooft het of niet maar Willem zit dus on het uur op de knieën om zand te vegen...
Nou dacht ik dat ik nog de meest propere van ons twee was.... maar ook dat blijkt dus illusie....
Nou ja..... wat het leven op de camping betreft dan....
Van..... er is veel gedoe op de camping....
Iets met niet verlengen van pachtrechten.... en familie affaires.... en dat merk je....
Andere eigenaar.... andere of eigenlijk nauwelijks service... etc....
De gezelligheid van camping beheer is in ieder geval ver te zoeken
De Wi-Fi trouwens ook....
En aangezien wijzelf wel sfeer op ons veldje brengen, wordt vooral de Wi-Fi gemist....
Dat kost ons de internet bundel....
Met name Willem die toch écht de Wimbledon finale wil kijken.....
Van.... "papa waar zijn de handdoeken....?"
"Ja dat weet ik niet.... hè verdikkeme waar zijn die dingen.... Wampie waar zijn die handdoeken......kijk als ik zelf alles inpakt dan weet ik het wel"......
"Wat let je?".....
" Wampie Ik kan de kruiden voor op het ei niet vinden..... had ik ze zelf maar ingepakt..."
Wat let je?".....
Mag ik er nu van uit gaan dat Willem volgend jaar alles zelf in gaat pakken....?????
Van.... creativiteit vier hoogtij tijdens het camping leven....
Willem tracht een aardbeving na te doen met een kopje koffie....
Van.... schoondochter is jarig.... ver weg zijn we toch even dichtbij....
"Gaat zonder Wi-Fi wel van je belbundel af Wampie"....
Van.... Willem heeft dwangmatige uitspraken vindt dochter Babeth....
Zo zegt hij per maaltijd wel 8x  "Oh wat is het eten lekker"....
Kocht ik onlangs een nieuwe geur Deo..."5x per dag....." oh wat ruikt die Deo toch lekker.....
We hebben er hier op de camping een nieuwe bij....12x per dagdeel "Oh wat staat die tent toch strak"....
Van..... mevrouw haak en juffrouw brei pakken hun handvaardigheidsbezigheden weer op....
Knotten wol vullen het camping veld....
Ik denk dat ik voor vannacht maar vast wanten en bedsloffen ga breien.....
Esther haakt een extra deken....
Van...."Wampie... ik krijg een merkwaardig inbox berichtje"...
Wattan.....?
"Gerwin de man van Gerja ,een oudleerling uit mijn Westerhaar (Let wel: míjn Westerhaar).... zegt dat ze de honden komen bekijken...."
Da's weer eens wat anders dan ' brommers kieken'....
Tja... misschien staan ze al wel op de camping Willem.....
Van.... een uur later.....
Daar staat ' mijn Westerhaar' voor de tent....
En wat een gezelligheid....!!!!
Oude herinneringen.... musical liedjes..... stilstaan bij hen die er niet meer zijn....
En ik zie Willem landen.... in dat goede gevoel....
Willem, de meester die elk kind gehad wil hebben als meester.....omdat je bij meester Willem naast leren en grapjes maken vooral ook mens leert zijn... jezelf mag worden..... je gesterkt weet....je een plekje hebt dat hij nooit met uit zijn hart laat verdwijnen... en bij wie je altijd terecht kan....
We genieten allemaal mee van de prachtige herinneringen maar ook de verhalen van nu...
Gerwin die bij de NS storingsdienst werkt en wel het nodige meemaakt....
De kinderen Danique en Lars.... en hun lieve mama Gerja....met hún verhalen....
Van.... dan laat ik het woord luifel vallen....
En dat laat Westerhaar zich geen twee keer zeggen....
Die luifel moet aan de tent....
Van... ik bekijk een YouTube filmpje waarin dat kreng in 3 minuten staat zoals we hem in de showroom ook zagen staan...
Gerwin neemt de touwtjes... noem het scheerlijnen... in handen....
Duidelijk een staaltje storingsdienst..... met een stelletje gestoorden om zich heen....
Maar onderschat de lieve stille Gerja ook niet.... ze levert haar aandeel....
Binnen een kwartier hebben wij een luifel....
WE HEBBEN EEN LUIFEL YEAHHHH!!!!!
Een nou die staat mag hij van mij zelfs van de zijkanten inregenen...
En wat zegt Willem die inmiddels een luifel allergie had opgebouwd....
"Wat ben ik blij met die luifel...."
En wat is het leuk dat de visite vrijdag weer terugkomt....
Van.... heb ik het overigens al over onze mede camping gasten gehad....?
Zo kwamen we onze oude bekenden weer tegen....
Benjamin dook meteen naar de honden...
"Wat zijn ze groot geworden..."
"Ja jij ook!!"
Maar zo hebben we daar ook; de familieSaaienhetkannogsaaier ... en de familie 'Erbestaatmaareenbroekendatismijnbroek'....
Onduidelijkheid over deze benamingen...???
Ik zal het uitleggen....
De familie 'Saai en het kan nog saaier' staat op onze oude plek....
De caravan staat op de oude plek maar zij zitten daar.......
Daar zitten ze de hele dag....
Te zitten....
Ze zitten daar dus...
En ze zitten elkaar niks te vertellen...
Ze zitten daar dus stil...
Stil te zitten....
Ze zitten en doen niks....
Een saaie eentonige zit bedoening dus....
Ho.... ho ho.... één variatie in het saaie hebben we ontdekt.... eten ze s middags patat of s avonds....
Gisteren aten ze s avonds patat... vandaag s middags....
En oh wat jammer dat ik niet weet of ze het morgen misschien wel voor ontbijt hebben besteld want de familie Saai en het kan nog saaier is vanavond vertrokken...
De tent niet...
De caravan en de voortent zijn blijven staan...
Die staan daar saai te wezen....
Omdat er niemand zit....
Van.... en iets voor ons hebben we dus de familie 'er bestaat maar één broek en dat is mijn broek'....
Papa.... een duidelijk voorbeeld type van bockwurst und Bier Duitser heeft een werkbroek....
Zo'n groene met bretels....
Voor de Nintendo liefhebbers onder ons... zo'n loodgieter Mario broek maar dan groen...
Zo'n broek die tegen een stootje kan.... waarschijnlijk wel tien stootjes...
Met een beetje mazzel wel 100 stoten tegelijk...
Want der Vati draagt de broek de gehele dag.... ochtend middag, avond... en de volgende dag weer...
Ik vermoed dat hij er zo mee uit zijn werk is weggelopen en niet eens in de gaten heeft dat hij vergeten is zijn werkplunjeuit te trekken...
Ik durf er wat om te verwedden of hij slaapt er ook in....
Zeer waarschijnlijk heeft hij ook maar één broek en dat is deze....
Enfin... Dit wordt vervolg want der Vati mit nur eine hose, staat er nog....
Van..... het veldje is intussen verdeeld in twee sport cafés... sport tenten....
Zo heb je het kampement Formule 1.... en kampement Wimbledon tennis....
Bij Marcel op zijn mobiel kan Verstappen gevolgd worden.... bij Willem op zijn mobiel Federer....
En beide sport cafés klinken overigens dezelfde kreten... oeh.... ah... oh.... nee... ja... toe dan....
Je kan echter wel zien dat de race sport sneller is...
Verstappen is in een uurtje klaar.... Federer doet er maar liefst 5 uur over...
En ik weet niet of Willem nou zenuwachtiger is omdat Federer matchpoints  mist of omdat hij als de dood is dat zijn internet bundel ermee stopt op het zogenaamde moment suprême....
Wat een desillusie dat Federer verliest....
Van.... pannenkoeken bakken.... en nog nooit zó snel een bord vol zien slinken als dat bord vol pannenkoeken waar ik een uur voor heb staan bakken....
Vijf minuten en zeker dertig pannenkoeken zijn schoon op...
Van.... de afwas....
Van wat???
DE AFWAS...!!!!!
Van..... Mølky en iets van karma is a bitch....
Moet je elkaar maar niet uitlachen als het stokje ernaast valt....
Van.... nog meer spelletjes.....
En goede gesprekken.... met de ziel op tafel...
Van.... knetterende vuurkorven en brulkikkers....
Koude voeten.... koude handen....en een warm bed...... luchtbed dus.... op de grond slapen dus.... waar de kou omhoog trekt.... en ineens willen dat je de broek van de buurman mocht lenen.... met alle geurtjes en werk- of andere vlekken van dien..... maar dat hij dan zou zeggen...es gibt nur ein hose und der ist MEIN.....!!!!










1 opmerking:

  1. Zoal altijd is bij jullie de gezelligheid troef. Lekker genieten met elkaar. Dikke kus van mij

    BeantwoordenVerwijderen