maandag 1 juli 2019

1 juli 2019

Dag van:
Je zult er maar wonen.... aan het water...
Geen schilderij aan de muur want je hebt één groot schilderij voor je raam....
Elke dag anders... daar kan geen kunstuitleen tegenop....
Van... maar vannacht is dat even anders....
Sowieso zie je 's nachts niks....'s nachts is het donker....
Het watervolk snatert je tegen zonsondergang nog een keer goedenacht toe.... maar dan is het stil...
Serene rust....
Behalve die paar weken in de zomer..... als de brulkikkers van zich laten horen...
Brulkikkers doen niet aan nachtrust.....
Brulkikkers houden van nachtelijke concerten, orgies, dance en trance party's.....
Eén grote nachtclub op het water....
Sluitingstijd....?
Onbekend....!
Meestal als ik mijn gehoorapparaten naast mijn bed op het nachtkastje leg, gaat het geluid bij mij uit.... althans... de volumeknop zeker van standje 10 naar 2....
Vanavond echter, lijkt het of brullend kikkerland versterkers hebben aangesloten op hun onmogelijke stembanden....
Nog even en ik ga terug brullen....
Houd dit dan nooit op..... ?
Wonen aan het water kent dus toch zo zijn nadelen......
Wat een herrie.....
Morgen ben ik brak .....
Oooooh vandaag is het al morgen .......
Hoe wurg je eigenlijk een brulkikker....?
Enfin... het wordt 1 uur.... het wordt 2 uur.... en 3 uur....4 zelfs....bij 5 uur komt de eerste geeuw....
De zon wordt wakker...
Stom eigenlijk want de zon is altijd wakker....
Wanneer de maan hier haar best doet is de zon immers elders haar werk aan het verrichten...
Iets met.... andere kant van de wereld...
Deze helft van de wereld wordt dus wakker....
Omdat het zonnetje onze richting weer opkomt....
Om iets over 5 ongeveer,  slaap ik uiteindelijk in....
Over ruim een uur gaat de wekker.......
Van.... en dat gaat ie....
 Meedogenloos.....
Krijsend.....
Brullend als die beesten die nu eindelijk hun muil houden....
En mijn hoofd bonkt....
Alsof de complete bezetting van slagerij van Kampen zich daar uitleeft....
Mijn ogen doen er zeer van en vertonen van die aura glitters op mijn netvlies....
Hier wordt een mens niet blij van....
Ik probeer op te staan... maar ben misselijk van hoofdpijn....
Waar komt dat binnen dat ene uurtje in hemelsnaam vandaan....?
Van.... werken gaat hem niet worden verdorie......
Afbellen maar....
Hopen dat het gauw zakt....
Misschien dat overgeven helpt....
Gordijnen dicht.... licht doet zeer....
Slapen lukt niet....
Aspirientje dan maar....
En liggen....
Ik moet toch eens verduisteringsgordijnen kopen.....
De zon schijnt dwars door  de beige overgordijnen heen....
Dwars door mijn oogleden lijkt het wel....
Van... ja honden... fijn dat het vrouwtje thuis is hè....
Maar je hebt niet veel aan me vandaag vrees ik....
Blitz is de trap opgekomen en likt mijn hand....
Blitz voelt alles... en blijft maar kwispelen....
Die hond heeft vast ook naar de preek van de baas geluisterd gister....
Lijden en vreugde gaan bij haar echt wel hand in hand....
Vrouwtje hoofdpijn... maar vrouwtje wel lekker thuis...
Als je het niet erg vindt Blitz, laat het vrouwtje de staart nog even hangen.....
Ik lig.... de echo van brulkikkers vult mijn brein....
Slagerij van Kampen beukt erop los....
Wat een begin van mijn laatste werkweek.....
Van... de rest van de dag breng ik bijna alleen aan de binnenkant van mijn ogen door....
Afgewisseld met overgeven..... aspirientje maar weer opnieuw slikken en mijn ogen weer dichtdoen...
Tot ik toch echt wat boodschappen nog moet doen voor het klassenfeest van Willem vanavond....
 Er moeten ijsjes komen.... en wat gezonds...
Ik bedoel... zo'n mannen meester die alleen maar patat besteld daar kunnen wij vrouwen juffen met een moederhart niet tegen....
Leuk voor de kinderen zo'n patatje maar als avondmaaltijd totaal onverantwoord....
Dus haal ik tomaatjes.... komkommer.... leverworst en Gelderse gekookte worst en voor de moslim kinderen kippen spiesjes ....
Ook typisch man.... aan bekertjes voor drinken denken ze wel maar aan bordjes om van te eten dan weer niet.....
En als toetje dan maar een peren ijsje.... Wampie pakt uit....
Van... .. nu weer even rustig op de bank....
Om daarna komkommer te snijden.... worst te snijden.... tomaatjes op schaal te leggen....
En Willem.... die vult schalen popcorn.... en snoepjes graaibak ..... en zet de frisdrank op tafel.....
"Het is een drukke klas hoor" vermeld Willem nog even....
Nou Willem.... na het verorberen van deze suikers en vetten denk ik dat ze helemaal stuiteren"....
Nu maar hopen dat ze ook wat van mijn gezonde schalen eten....
Van....invasie..... en direct... bekertjes over de vloer... omgevallen limonade... de kamer en tuin onder de popcorn....
(Als die honden morgen niet aan de diarree zijn....dan weet ik het niet meer).....
De kersvers getrouwde juf Marike komt ook aanwaaien....
De patat wordt gebracht...... dozen vol....
Maar de schalen gezond......... gaan schoon op....!!!
Oh zo....
Nu allemaal bootje varen... hilariteit....
Het meisje met de angst voor honden die haar angst overwint en Borre aait met een grote glimlach....
De truc van de cola fles met het mentos snoepje... die totaal mislukt....
De wandeling en training van de honden....
Poes die de boel aanschouwt met een blik van...."mensen zijn maar rare wezens"....
Het ijsje....
En de papa's en mama's die hun kroost weer komen ophalen....
De tuin en kamer onherkenbaar achterlatend....
Van... nu eerst even zitten....
Een mens zou geen tijd hebben om hoofdpijn te hebben....
Toch klopt het nog een beetje tegen de slapen....
Van... opruimen.... plantjes water.... brulkikkers moord plegen... en naar bed...
Morgen wil ik écht mijn laatste werkdagen voor de vakantie beginnen.....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten