zaterdag 13 juli 2019

13 juli 2019 Wilsumer Berge Dag 1

Dag van:
Luid toeterend op de camping aankomen.... weerzien met onze jaarlijkse kampeer vrienden...
Die een complete batterij aan mensen mee hebben gekomen om de tent te helpen opzetten.....
Watskebeurt.....????
Marcel en zijn vrienden op een avond in elkaar geslagen in een park.... gebroken sleutelbeen....(en de rest....)....
Zomaar......
4 volwassen kerels in elkaar geslagen voor de fun....door een tweetal vechtersbazen op een scooter....
Het moet niet gekker worden....
Van..... waarom moeten mensen op een camping toch altijd hun stoel draaien.... hun hond uitlaten..... met de kinderen gaan voetballen of badminton spelen.... als anderen hun tent gaan opzetten....?
Van.... Babeth en ik laten ons niet kennen....
Willem is de honden uitlaten (omdat dat echt moest)....Babeth en ik leggen de nieuwe tent uit en wurmen de stokken erin....
Alles lukt.... maar waarom moet er altijd een stuk stok los gaan in het midden van die verhipte tunnel....
Van... en dan komt Willem....
De sfeer is dan direct anders....
Een Willem begint bij voorbaat al met mopperen....
Dat hoort bij zijn tent opzet ritueel...
Zonder gemopper krijgt hij die tent niet omhoog en die haring niet in de grond....
En dan zonder rede gemopper hè....!
Van de tent staat....
Babeths tent staat ook....
Nu de luifel...
De luifel waar ik zo blij mee ben.....
De luifel die in de showroom en op de plaatjes zo prachtig staat te pronken voor de tent....
In de showroom en op de plaatjes ja.....aargh....grrrrrrrmmmm.....
En waarom stoppen die ouders ineens met voetbal..... is die shuttle ineens nergens met te vinden..... moet die hond ineens met voor onze werk in uitvoering plek zijn behoefte van de baas doen, terwijl die dat in het bos allang heeft gedaan... en waarom schuiven die camping stoelen ineens naar voren....?
Om ons te zien stuntelen dus....
Van...... hulptroepen van Marcel en Esther schieten te hulp....
Tevergeefs.... ook zij komen geen steek... zeg maar geen stok ...verder....
We geven het op.....
Categorie 'miskoop van het jaar'....
Van..... en dan nu je hele huisraad uit die auto zeulen.... kratten vol.... en ergens neerzetten...
In een tent die je nog geen minuut geleden nog zo héérlijk  ruim vond maar waar je nu plek tekort komt....
 Een inbouw kastje zou niet verkeerd zijn geweest meneer de camping Ikea tent bedenker....
En doe dan ook maar een inbouw keukentje in plaats van mijn wankele camping tafeltje met driepits toestel waar je niet eens drie pannen op kwijt kan want die pitten zitten te dicht op elkaar....
En als ik nou die tent opzet laat er dan ook gewoon een uitklapbed uit tevoorschijn komen...... met een gewone matras....
Zodat ik vannacht niet op mijn met lucht gevulde blauw wolk heen en weer lig te wiebelen.....
 Waarop ik sowieso slapeloze nachten heb.... de eerste nacht te hard.... de volgende nacht te zacht... en daar zit niks tussenin....
Van.... de tent is ingericht....
Ineens is voetballen niet leuk meer... de shuttle is gevonden.... de hond heeft genoeg rondjes gedraaid en de camping stoelen draaien weer....
We zijn oninteressant geworden....
En behalve dan dat de luifel niet wilde, waren we dat volgens mij toch al want die tenten stonden binnen het uur...
De kampeervrienden zijn al bij ons aangeschoven....
Een heerlijk avond zonnetje verwend ons....
En ik sta soep te koken in een soeppan die pit 1 en pit twee in beslag neemt....
De mergpijpjes doen hun werk.... de gehakt geurt ......
Ach op zo'n moment hoor je me niet klagen....
Van.... aan tafel....
Vanavond met 7 man/ vrouw sterk....
7 kleine soepkommen ....7 kleine bordjes....7 lepeltjes..... en 7 blije gezichten....(Ik mis sneeuwwitje in dit stuk)....
De eerste kook sessie zit er weer op....
 De meiden mogen afwassen....
Van.... er staat mølky op het program....
Ons programma dan want het animatie team met twee als clowns verkleedde animatie teamleden, lopen hun rondje om kinderen te verzamelen...
Ik bedoel..... op straat waarschuw je je kinderen wel duizend keer om nooit met een verkleedde meneer of mevrouw mee te gaan....op een camping ben je blij dat je je kind gratis en voor niks met een clown mee kan geven....
Wij dus aan de mølky ..... ook levensgevaarlijk dat gooien met een stok maar in ieder geval onder eigen hoede....
Van..... ik hoef nog maar 3 punten...
Marcel kan alleen maar links gooien nu want zijn rechter sleutelbeen hangt aan diggelen....
Behoorlijk onthand dus....
Maar wel even mijn drie punten vier meter verder gooien....
Karma grijpt direct om zich heen....
De rest gooit mis..... ik gooi alsnog de drie om.... spelletje klaar.... en miezerige regen....
Niet de moeite maar uiteindelijk word je er wel nat van.....
Van.... met z'n allen onze tent in....
Het jaar bijpraten....
En op het moment dat je het gevoel hebt dat je ergens op het topje van een ijsberg je tent hebt neergezet (thuis zou je verwarming wat hoger hebben gezet.... thuis is waar de verwarming is...).... niet weten hoe snel je met trui en sokken aan op je luchtbed onder de deken moet springen..... fleece deken over je dekbed....
Van...... de brulkikkers brullen.... de laatste plassen worden gepleegd.... de laatste stemmen verstommen in het donker.... in de verte wordt gesnurkt.... mijn handen vriezen nu bijna af....(ach natuurlijk .... dat was ik vergeten.... wanten meenemen).... Ik sluit de blog voor vandaag....





2 opmerkingen:

  1. OH Wampie wat een heerlijk verslag van jullie aankomst. Het blijft altijd lachen om een tent op te zetten. Maar ook een luifel of voortent aan een caravan is een lachertje. Veel plezier lieverds. Ik hoor wel wanneer jullie mij verwachten. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer genieten lieve wampie. Ik zou een paar wanten breien als ik jou was��dikke kus, fijne vakantie lieverd

    BeantwoordenVerwijderen