vrijdag 12 juli 2019

12 juli 2019

Dag van:
Echt hè.... wat een waanzin is dat kamperen....
Het is dat ik graag in de buitenlucht leef.... en het sfeertje op onze camping zo heerlijk vindt... maar och och och....
Een mens moet toch mesjogge zijn om zijn hele huisraad in te pakken om die vervolgens 140 kilometer verder er meer te zetten.... om dan twee weken onder de meest barre en bizarre omstandigheden verder te leven...
Van... maar eerst bezoek....
Gezelligheid troef.... twee meiden van de kliek op bezoek....
Ze maken een van je falderahopsasa fietstochtje....
Naar mij toe is net lang genoeg zullen we maar zeggen...
De zon schijnt... we kunnen op het vlondertje ....
De koffie en waterlelies binnen hand en foto bereik....
De goede gesprekken.... laten we het eens over geloof en satanisme (Jennie is naar een vrijmetselaars lezing over satanisme geweest)  hebben... vliegen over de tuintafel...
Maar gelukkig genieten we ook van het water leven en de koffie....
En bespreken we maar weer eens de boeken die we gelezen hebben...
Van..... maar als ze dan weg zijn moet ik echt iets gaan doen.....
Waar te beginnen....?
Nog wat laatste camping spullen kopen en wat boodschappen....
En hoe dat dan werkt in mij....?
Bij de action kan ik me nog inhouden die leuke (goedkope) solar lampionnetjes te kopen....
We hebben immers kitsch verlichting langs de tent hangen.... ook al ligt dat snoer constant in de weg.....
Maar bij de Blokker hou ik de lampionnen drang niet meer tegen en ja hoor.... ik ben de bezitter van de afgeprijsde (maar dure) solar lampionnetjes.....
Witte..... en dus minder kitsch....dat dan weer wel...
Van... ik besluit dat we, na morgen de eigen gemaakte verse  groentesoep,  zondag pannenkoeken eten.... maandag macaroni... en daarna pas boodschappen in Duitsland zelf ga doen....
Van.... Federer - Nadal.....
Nou is er naast een wedstrijd voetbal van Feyenoord één ding wat Willem bijna nog meer bekoort..... en dat is een potje tennis tussen die twee....
Dus nog niet inpakken.....?
Nee....! (Hoe ik het in mijn hoofd haal...)
Dus ik in bad.... nu kan het nog....
Maar al snel raak ik aangestoken door het gescheew ... gegil....geroep... gejuich... gevloek.. beneden, dus ook maar kijken... maar dan op mijn mobiel in bad...
Nee.... dat schiet lekker op.... op tv zijn ze een game verder dan op mijn mobiel....
Van ..... Willem kan het niet geloven.... zijn Federer wint....
Hij stormt de trap op.... de badkamer in.... waar mijn Federer nog moet winnen....
Hoe een man toch op kan gaan in zijn sport.....
Van....."Ik kan mijn zwembroek nergens vinden"....
"Waar liggen de sokken?"...
"Heb je die joggingbroek gewassen.... waar hangt die dan....?"
" ik heb geen onderbroeken...!"
(Er hangen er 15 aan de waslijn.... er liggen er 10 in de kast)....
"Waar is mijn warme trui?".....
"Hebben we nog extra tandpasta....?"
 En....
"Ik kan nog niet geloven dat Federer echt gewonnen heeft...."
Van.... de auto inpakken...
En zoals ieder jaar....
"Dat past nooit in je auto Wampie....!"
We sjouwen de complete menagerie naar de auto....
Roep 'kamperen' en de halve schuur is leeg....
Eerst de tafels.... dan de kratten...
Nee de tent...
Nee Willem de kratten....
Daar de stoelen op....
Nee Wampie de tent...
De stoelen Willem....
Nu de tent om de boel tegen te houden zodat het niet kan schuiven....
"Zie je wel... het koelkastje kan er niet in...."
Daar moet het koelkastje Willem...
Oh ja....
"En de boodschappen dan........ zie je wel... het past niet..."
Tussen de stoelen en de achterbank Willem...
Oh ja....
Enfin... alles zit klemvast...
Morgen bij Willem de dekbedden en kussens.... en drie honden.... en Babeth....
Ja ja Willem... en de Senseo....
Ik maak de keuken schoon.....
Morgenochtend de rest....
Tijd om te zorgen dat ik morgen uitgerust opsta....
Laatste avond in mijn comfortabele bedje....
"De zaklampen Wampie...!"
Niet nodig Willem... ieder mens heeft tegenwoordig een zaklamp in zijn mobiel...
Oh ja....
Willem geniet nog even na van talloze nabeschouwingen over de wedstrijd van vanmiddag...
Als die maar niet door de wekker heen slaapt morgen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten