donderdag 4 juli 2019

4 juli 2019

Dag van:
Oeps verslapen... ik moet naar school....
Niet dus....
Wat een raar gevoel....
Maar wel moet ik straks Blitz naar Willem brengen op school want die doet mee aan de vossenjacht...
Van hond tot vos....
Blitz geniet van alle aandacht....
Wat een sociale hond is het toch...
Bij de kleintjes is zij rustig... bij de grote begint ze te dollen.... alsof ze voelt met wie ze van doen heeft....
Van... nu terug naar huis.... puinhopen ruimen.... hondenhaar.... alle lieve cadeautjes ontdoen van meters pakpapier en dan ergens zien op te bergen.... de vaat van het aanrecht.... de bank uitzuigen....
Maar dan langs het huis van je vriendinnetje rijden en trek in koffie hebben....
Bij Annet binnenkomen en net zulke puinhopen als thuis tegenkomen...
Een gesneuveld schilderij waarvan het glas kapot is.... haren van iemand die ze net geknipt heeft....
Dan elkaar aankijken... in de lach schieten en beider huizen ontvluchten....
Dag puin.....
Naar het winkelcentrum Presikhaaf.....
Presikhaaf.... daar waar onze vriendschap ooit begon....31 jaar geleden...
Het begon met één telefoontje.... met nog zo'n ouderwetse telefoon..... geen mobieltjes zoals tegenwoordig....... en al jaren vriendinnen..... nu mét mobieltje overigens....
Op pad maar weer....
Lunch till we bunch..... shop till we drop......
De achterbank van de auto vult en vult zich....
Van.... soms zou je jaloers zijn op single vrouwen.... zoals mijn Annetje....
De helft van mijn achterbank vult zich namelijk met haar spullen... en dan bedoel ik háár spullen....
Een jasje....schoenen.... leuke hebbedingetjes voor in huis.... dingen die zíj lekker vindt...
En mijn helft....?
Schoenen voor Willem.... onderbroeken voor Willem.... dingen die híj lekker vindt.... spullen voor op de camping
Van... op naar huis.... die schoenen maar gauw laten zien, vóór hij weer verdwenen is naar het personeelsuitje...
Dag Netje... het was weer ouderwets gezellig....
Van... in de auto krijg ik al een appje....
De nieuwe lijst die we gekocht hadden omdat de andere in gruzelementen ligt..... is zojuist ook in gruzelementen gevallen.....
Ik wil me nu de puinhoop niet voorstellen.....
Maar.... scherven brengen geluk... en een hoop scherven vast nog meer geluk....
Van... gezellig, pas getrouwde collega van Willem zit op de vlonder...
Willem een biertje.... Marike een roseetje.... doe mij maar lekker groene siroop met water.....
En kijk eens aan.... alles wat ik bij Ali expres gekocht heb en wat te klein is (Dat risico loop je namelijk nogal eens bij Ali), past Marike.....
Die komt straks op de camping ruimte tekort....
Willem is ernstig bij met zijn schoenen die meteen aan moeten natuurlijk.... en een schone onderbroek had hij al aan, dus die andere mogen in de verpakking blijven...
Van... en dag allebei... veel plezier met jullie crimi spel....een etentje....
Ik ga.... euh..... Wimbledon kijken....
De gevreesde wedstrijd tussen Nadal en Kyrgios.....
Twee geduchte vijanden....
Nou ben ik een absolute Federer fan en met Nadal heb ik niet veel....
Behalve dat hij goed tennist dan....
Ik word kriebel van die dwangmatige handelingen elke keer...
Kriebeltje hier.... krabbeltje daar... veeg links... veeg rechts.... pulk aan je neus.... bal 10x stuiteren een dan pas spelen....
Maar jemig wat veranderd dat beeld als ik zie hoe koel hij blijft tegenover die draak... die klojo.... die lamlul van een respectloze Kyrgios....
Wat een verschrikkelijk mens maar aaaaaarggggg wat speelt hij goed.... onvoorspelbaar en van de hak op de tak.... maar goed....
Alleen dat respectloze gejen..... dat intimiderende kleinerende rot gedrag....
 Eerste set gaat... tweede set lijkt wel en bokswedstrijd... uitgevochten in een ring.... derde set wint Nadal... er komt zelfs een vierde set... zinderend.... zenuwslopend.... hartverzakkend....
Maar dan... die tiebreak.... op en af... en op....
JAAAAAAAAA Nadal wint.....
Ik heb wel veertig tussenstanden aan Willem doorgegeven.... heb zelfs een appje, vóór hem bedoeld, naar de verkeerde persoon gestuurd (Die er niks van begreep dat er stond 'Ik mis je nu zo').... Ik heb geprobeerd tussendoor te stofzuigen..... ik heb mijn lippen kapot gebeten.... ben opgesprongen, weggelopen....
Deze spanning is niks voor mij...
Van... dat komt een lachende Willem binnen....
'Heb je het overleefd schat"....
Nou je ziet het hè....
Van... mijn eerste vakantiedag...
En steeds als ik eventjes zat.... maakte het van binnen zo'n sprongetje van 'je moet nog van alles doen, niet blijven teuten '..... dan sta ik op en wil naar de computer lopen....
Ik hoef alleen helemaal niks meer te doen....
Ik zit dus min of meer in een afkick fase....
Nou ben ik dol op fases in mijn leven.... maar laat deze alsjeblieft korter dan zes weken duren... zodat ik niet zes weken lang van mijn stoel spring omdat ik 'nog even wat moet doen'....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten