maandag 29 juli 2019

29 juli 2019

Dag van:

Een kogel die de kerk door ging..... met een rot knal, een rivier aan tranen en de enorme opluchting.....waarover na de vakantie meer....
Maar het behelsde wel de complete ochtend....
Van... Willem die naar Hengelo gaat en een bijrijder heeft die daar ook moet zijn....
Bezoekje aan zijn moedertje...
Dat levert straks weer mooie gedichten op....
Van.... en ik op naar de high tea met twee oud collega's....
Van thee en vruchtensap...
Van drie verdiepingen lekkernijen en een warme hap....
Na die warme hap zit ik al vol, maar laat me niet kennen.....
Van.... twee soorten roddels....
Eén die mensen klein maakt.... en één die mensen wakker wil schudden....
We twijfelen aan de integriteit van beiden....
Van... nee hè... niet weer wespen.....
GEVANGEN.....!!!!!
Van.... zullen we wel, zullen we niet..... thee of limonade.... in de zon of uit de zon.....nog iets pakken of laten liggen.... stoppen met roken of toch nog eentje opsteken.... weggaan of nog even blijven....vliegen óók killen of alleen wespen....
Een middag vol vraagstukken dus....
Van..... na de high tea over naar de eerste voorbereidingen voor de reis....
Wat neem ik mee voor de kindjes van de Griekse vrienden....?
Mijn grote vriend de Action weet vast raad....
Voor Ioanna en Alexis en mooi houten bord met letters waarop ze gasten kunnen welkom heten.... of anderszins....
Voor Elen en Anetta de tweeling en voor Zoë een grote knuffel eenhoorn,  stickers en bellenblaas....
Dat wordt zeker de helft minder aan kleren mee wil ik aan die 20 kilo bagage extra komen....
Van.... we eten maaltijdsalade besluit ik....
Al was het alleen maar om af te zijn van Willems dagelijkse calorieën frustratie....
Maar dan kom je thuis en krijg je te horen "jij wil zeker geen eten meer..... ik wil namelijk tjap cam bo halen bij de Chinees"....
Je zal de dag daarvoor maar niet genoeg gewokt hebben zeg.....
Nou Willem ik heb maaltijdsalades....
En dan dat gezicht....
En dan die worsteling....
En dan dat bespoten compromis.....
"Oké ik eet maaltijd salade maar dan neem ik vanavond laat wel een biertje"....
Nee... dat gaat de goede kant op Willem.....
Die weegschaal en jij zijn echte vrienden merk ik al.....
Van..... voorbereidingen reis Kos 2....
"Zeg Wampie.... heb jij al stoelen gereserveerd voor in het vliegtuig... je weet toch dat ik bij het gangpad wil zitten...."
"Zeg Willem.... we zitten 4 dagen voor vertrek, ik wil best stoelen reserveren,  maar ik heb nog geen ticket of iets gezien in de mail...."
En dan die lichte paniek in Willems ogen....
Ik moet zeggen... ook bij mij wel even lichte spanning....
Ik check mijn mail.... maar aangezien ik dat ook op mijn mobiel kan, weet ik eigenlijk al wel zeker dat er niets in de mailbox zit....
Van... gelukkig dat besef van.... ik heb een spam box en ongewenste mail.... eens even kijken....
En dan de opluchting.... Outlook heetf niet door dat de reismailtjes juist meer dan gewenst zijn.... en heeft ze inderdaad in de ongewenste mail gedumpt....
De tickets zijn er... de accommodatie voucher ook....
Ik kan stoelen reserveren....
Gatsie.... alleen voor de heenreis kan dat....omdat we een tussenlanding hebben... op Rhodos....
Dat betekent dat op de terugreis Rhodos er al in zit en wij dus nog geen stoelen kunnen reserveren....
Gedoe.....
Van... het gangpad op de heenreis is geregeld....
Stoel 8C en 8D....
Dat is redelijk vooraan ook.... is de catering kar tenminste ook snel bij Willem en zijn niet alle warme snacks al uitverkocht voor ze bij je komen.... zoals we dat regelmatig hebben als we in het midden zitten....
En aangezien we om half vijf vliegen.... ga er maar vanuit dat Willem dan honger heeft.....en niet kan wachten tot  we voor la Prima staan.....
Trouwens... daar komen we, door die ellendige tussenlanding, ook behoorlijk laat aan.....
Van... reis voorbereiding 3....
Mijn plunjezak kampeer kleding is gewassen... en alle lakens en handdoeken ook....voor Willem nog één wasje....
En zie witte t-shirts van een kamperende Willem maar eens schoon te krijgen....
Zelfs in de pure bleek lukt je dat nog niet....
Dat wordt dus ook nog witte t-shirts kopen....
Komt mooi uit.... morgen zijn we op het winkelcentrum.... oogmeting en nieuwe bril uitzoeken voor Willem.....
En een nieuwe bril is echt nodig... kan hij tenminste zelf ook eens zien hoe smerig die t-shirts zijn......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten