dinsdag 23 juli 2019

23 juli 2019 Wilsumer Berge Dag 11

Dag van:
1.30 uur: Uit de cabine naast mij klinkt "waar is mijn muts"....
Oh ja Emma logeert hier.... ze praat in haar slaap....
4.00 uur: Willem ik ben klaar met slapen.... en dan mag ik van mama altijd op mijn mobiel een spelletje doen...
Nou Emma... ik zou nog eventjes gaan slapen....
4.45 uur: Willem ik kan echt niet slapen en dan gaan mijn benen zeer doen en dan mag ik altijd even lopen van mama....
5.15 uur: Willem ik moet plassen...
Dan gaan we plassen....
6.00 uur: Willem ik ga nou maar mijn mama...
Oké meid... ga jij maar naar mama....
Nu begrijp ik waarom Willem (die de wekker zou zetten omdat Emma op tijd bij de knutsel club moet zijn) om 9.30 nog ligt te snurken terwijl ik me een hoedje schrik dat Emma dus nog niet weg is....
Maar Emma is al gevlogen.... die knutselt al bijna....
Van....hot day.... lekker....
Het ontbijt verloopt schunniger dan de bedoeling is....
Wij bedenken daarom de term 'bed verschonen'.... daar waar andere activiteiten bedoelt worden....
Het is dus vanaf vandaag niet meer ' ik wil met jou wel een beschuitje eten" maar..."Ik wil met jou wel bedden verschonen " .....
 Van....Gerda komt vandaag....
Daar heb je haar al...
Met mokkataart én chocoladetaart...
Gerda wat een verwennerij....!
 Er wordt wat af gelachen en bijgepraat....
In gezelschap van Gerda zijn betekent altijd gezelligheid....
Van.... er wordt wat afgezwommen vandaag....
Kleine meer.... grote meer...
Met luchtbed... met zeehond.... met zwemband en natuurlijk te weinig ingesmeerd...
Van... Esther en ik gaan even op visite bij Astrid (Emma' s mama) en Daan (die met zijn pootje omhoog zit)....
Ons water uit de kraan is troebel..... dat van haar goed te drinken...
We beloven een zwaachtel voor Daan mee te nemen als we boodschappen gaan doen....
We willen teruglopen of......
Zo parmantig als we weg liepen zo snel pakken we elkaar bij de arm.... kijken goed of we zien wat we zien... maar het is echt waar... en met een ruk veranderen we weer van richting.... naar Astrid toe....
Wat we zien....?????
Dat wil je niet eens weten.... nee echt niet.....
Heus  niet....
Ja natuurlijk wil je dat wel....
Maar ik voorspel je.... het is erg....
Het is té erg....
En het is écht waar gebeurd...
Meneer en mevrouw "Braaf maar niet heus"... zitten aan de waterkant.... onder de bomen waar wij ook drie jaar lang zaten voor de familie 'Saai en het kan nog saaier' ons plekje inpikten....
Meneer 'Braaf maar niet heus' kan nog steeds niet goed verkroppen dat hij niet de leukste van de camping is....
Meneer 'Braaf maar niet heus' doet dus nog steeds de hele dag pogingen tot lollig zijn.... tenminste dat denkt hij dat hij dat dan is....
Bravourachtig lollig....
Alles in het teken van....'zien en horen jullie mij wel'....
Nu komen Esther en ik dus aanlopen....
Meneer 'Braaf maar niet heus' trekt zijn zwembroek naar beneden en begint op zijn billen te slaan.... zijn BLOTE billen.....
A).... willen wij dit zien....?
B).... er zijn kinderen.... en allemaal niet zijn eigen kinderen....
Verbijsterd... geschokt.... getraumatiseerd.... staan we bij Astrid....die natuurlijk wil weten wat er is... maar wij ontnemen haar het zicht....
We gaan niet terug besluiten we....voor geen goud....
We gaan omlopen.....
Je kon de haren op zijn gat bijna tellen....GADVERDAMME....
Nee dit niet nog een keer....
Dan denk ik ineens aan de geheime hut die de kinderen in de struiken maakte...
Kom Es.... we gaan via de geheime hut en gangen....
Esther en ik duiken de struiken in....
En ja... we komen gelukkig bij de achterkant van Esthers tent uit....
Esther en ik kijken elkaar aan...."Dit wordt geen  bedden verschonen"...
Van....dan kan je toch beter meneer 'Saai en het kan nog saaier' hebben....
Hij is saai ja écht .....
Maar hij is ook oh zo vriendelijk...
Een vriendelijke saaie goedzak....
En hij blijkt een boerderij te hebben.....
Een hobby boerderij......
Met beesten en zo....
Tien minuten hier vandaan......
Dat ik denk..... kan het dan nóg saaier als je tien minuten van je woonplaats, op vakantie gaat....
En als je dan nog 3x per dag effe naar huis rijdt.....
Ik bedoel.... waarom gaat een mens op vakantie....?
Maar goed... ik zeg niks meer.... want daar is hij te vriendelijk voor....
Morgen mogen Floor en Amber mee 'varkens kieken'....
Van.... "ik heb nog steeds één broek en dat is mijn broek maar ik heb wel twee t-shirts en een vrouw en dat is mijn vrouw maar wel drie kinderen en de rest"....is onopvallend aanwezig....
Het zal wellicht ook komen omdat je zo aan die ene broek went dat je hem over het hoofd ziet....
En verbazingwekkend.... maar ruiken doe ik hem ook nog niet....
Maar ze zijn er nog hoor....
Vrouwlief dartelt nog altijd voor de wc als manlief moet poepen.....
De kinderen zijn onberispelijk maar zorgwekkend onzichtbaar.....
Meneer "ik heb nog steeds één broek en dat is mijn broek maar ik heb wel twee vale t-shirts en een vrouw en dat is mijn vrouw maar wel drie kinderen en de rest".... valt een beetje op de achtergrond bij meneer 'Braaf maar niet heus' als buurman....
Van.... ach.... en lady pump...... zehad vandaag een broek aan....
Néé... ho.... niet zomaar een broek......
Een koninklijke broek.... zwart wit gestreept met zeer wijde pijpen .....
Wij plegen dit een pantalon te noemen.....
Haar schattige koninklijke dochtertje volgt haar moeder nog altijd op 1 stap achter haar....
Niet naast... nee nee... dochter volgt.... zoals dat 'heurt' in die kringen....
Zeer frappant te noemen dat toen we onder drie dikke dekens sliepen, hare majesteit robes droeg......en op deez zeer warme 33 graden hete dag, een pantalon van het zuiverste zijde.....
Alsof Repelsteeltje die hoogstpersoonlijk in de tent ernaast, heeft zitten naaien....
Lady pump heeft ook geen bikini.... stel je 'veur' zeg.....
Lady's zwemmen niet.... ook niet met haar op 1 meter volgende dochtertje....
Dat doen lady's niet.....
Van.... ik krijg er zelf wel heel erg opruim neigingen van.... van zo'n lady....
Mijn tent is vandaag piccobello schoon....
Het valt zelfs Emma op....
"Wat netjes Wampie.... nu heb je denk ik geen last van muizen meer "....
Hè gatsie..... daar lopen er net twee Emma....
Hap, slik, weg.....
Van.... de sprookjestocht staat vanavond op het programma....
Thema van de week bij het animatie team is sprookjes....
Om 7 uur verzamelen de kleintjes zich bij de receptie.....
Ai ai ai... wat een rust....
Veldje leeg.... andere veldjes leeg.... meertje leeg.... tenten ook want papa's en mama's zijn mee....
Check....!
Dan zijn de douches ook vrij....
Rennen jongens.....
Van.... Emma terug van de sprookjes tocht...
"Wampie ik heb Holle Volle Gijs gezien...."
Die van 'hier papier, hier papier'....
Ja..... maar hij was niet echt.... hij zei niet eens 'dank je wel'....
Van.... pril op de wc bril....

Kleine windjes klinken als een spervuur vanuit een wc verder dan de mijne....
Daar moet overduidelijk iemand poepen....
Ze neemt er de tijd voor....
Ze zingt de poep eruit...
" kom maar poepje.... ik heb nog geen tietjes.... maar ik kan wel poepen..... ik ben groot.... en een beetje klein..... poepje kom maar... ik heb nog geen tietjes.... maar ik kan wel poepen....(duidelijk het refrein).... Ik ga zwemmen .... maar dan mag ik niet in het water poepen...
Enfin... ook op de wc vandaag dus animatie....
Van... veel aangebrande snoetjes en ruggetjes... armen en benen liggen vanavond in de tent
 De zon heeft goed huis gehouden.....
Dat wordt morgen of een t-shirt aan.... of nog beter smeren....
Emma komt ook even vertellen dat ze zonverbrand is....
"Wampie.... ik ben verbrand door de zon.... kijk maar.... mijn wangen... mijn neus.... en hier en hier.... en op mijn billen......(even nadenkend stil)....
"Oooh nee mijn billen niet.... dat kan niet.... maar het voelt wel zo alsof...."
Van.... wat een prachtig avondrood.... en voor de tenten op ons veldje, allemaal kaarsjes....
De romantiek op het veld slaat toe....
Meneer en mevrouw Saai hebben de kleinkinderen schare op bed en zitten ... en zitten.... en zitten....zonder wat te zeggen....
Marcel ligt op een luchtbed naar de sterrenhemel te kijken terwijl Esther en ik over vakantie praten....
Het stel 'Braaf maar niet heus' zit vreselijk verliefd en klef op, waarschijnlijk, de Ziggo go app te kijken naar een of ander programma...
Er heerst een serene rust......nou ja... op die tv na dan....
Euh sorry.... heerste..... Meneer 'Braaf maar niet heus' moet de rust weer zo nodig verstoren.....
Hij bombast over het veld....'We moeten effe hoor.... we duiken er even in"....
En ja hoor...de kaars blijft aan.... de glazen staan half vol.... hij gaat echt de tent in.... zijn vriendin giechelend met zich mee trekkend....
Oh my goodness..... nee niet dit......
Ik wil ze er straks niet uit zien komen.... echt niet.... heus niet... ik ga naar bed.....
Tot morgen...






1 opmerking:

  1. Er komen toch wel rare vogels op die camping. Zou je eerst door een ballotage commissie moeten om toegelaten te worden? Want hoe krijg je anders zo een divers gezelschap bij elkaar en ook iemand die dat allemaal prachtig ziet en verwoord. Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen