zondag 28 juli 2019

28 juli 2019

Dag van:
Kopjes geven poes.... eindeloos veel....
Gesnor en gespin.....
Gemiauw om snoepjes uit het nachtkastjes laadje.....
Zo je bed uit kunnen stappen.....
De wc naast je kamer....
Zonder bijgeluiden om je heen je plas kunnen plegen...
Je kleren weer gewoon uit je kast kunnen pakken.....
En géén wespen.....
Maar tja.... ook geen Emma die muizen komt zoeken....
Geen gezamenlijk ontbijtje....
Over en weer geroep wie vandaag de eieren gaat koken....
Of "Zet jij koffie... doe ik theewater".....
Geen gerikketik van brei en haak pennen....
Of slaperige hoofden of bedrijvigheid in en uit tenten op het veldje....
Wat zou mylady vandaag aantrekken....?
Dat betekent dus gemengde zondagochtend gevoelens...
Van..... veel gedachten zijn nog bij de camping.... raar om geen deel meer uit te maken van het veldje waar je toch maar even twee weken deel van uitmaakte.....
Het breiwerk dus maar oppakken.... daar waar het bij de eerste wespen steek bleef liggen....
Het in elkaar zetten.....
Zijnaden.... schouders..... mouwen....
En de afwerking.... randjes haken.... koordje maken....
Af.... klaar....
Laatste stukje camping gevoel....
Nou ja.... behalve de hitte dan als je het vest aan hebt....
Dat komt aardig overeen namelijk....
Nu maar eens kijken wat het volgende project wordt....
Breien op Kos kan toch.... het is daar maar 35 graden.... zoveel verschilt het niet met hier....
Van....Hockenheim... grand prix formule 1....
Wat een race.... wat een regen.... wat een crashes....
En dan Verstappen op 1....
Spanning alom....
De familie app draait overuren....
Van... en niet te vergeten De Tour.... aankomst op Champs d'Élysees..... en hupsakee....Kruiswijk op de derde plaats....
Prachtige beelden van de renners dwars door de poorten van het Palais en in de schemer langs het Louvre....
Wat was ook de Tour spannend dit jaar... Met zijn hitte en modderstromen...
Van..... Willem ligt nog met pootje omhoog.... een enkel bandage siert zijn voet...
Een Arniflor walm komt daaronder vandaan....
Willem ik zou eens gaan douchen....
Met scheren alleen gaat het je niet lukken het restaurant in te komen vanavond....
En nee... je hoeft geen lange broek aan maar een luchtig overhemdje zou ik toch op z'n minst waarderen.....
Van...Bengel die anders altijd uren weg kan zijn, komt nu om het kwartier even binnen om te kijken we er nog wel zijn....
Vanmiddag met mijn dochter geappt....
Ze raken Bets niet kwijt....
Dat wordt dus 10 augustus het halfzusje van Bengel ophalen....
Eindelijk ook een vriendin voor Bengel....
Om haar nood te klagen als de honden sarren...
Om samen plannen mee te beramen om de sar acties en halt toe te roepen...
Om samen op muizen en vogel jacht te gaan....
Bets en Bengel.... de twee dolle Mina's van Rijkerswoerd......
Van... komt Willem daar de trap af....?
Je zou hem aan zijn geur niet herkend hebben....
Aan de rest trouwens ook niet....
Maar ik moet zeggen..... ik heb liever deze man dan de bosjesneger van voor hij de trap opging, richting douche....
Ook einde camping geurtjes dus....
Mylady zou van haar troon gevallen zijn....
Van.... het etentje...
Bedankje nog voor Willems trouw bijdrage van vorige maand....
Wat voor bijnaam ik gekozen zou hebben als die twee op de camping hadden gestaan, vragen ze zich af....
Nou dat is simpel....looooooovecouple Tortelduif.....met hoofdletter T.....
Je kan er bijna niet bij dat die twee na een maand nog zo stralen....
Huwelijk moet toch goed doen zou ik,  'mevrouw anti boterbrief',  haast denken....
Van.... wok till you plof..... of iets met all you can eat....
Dat hoef je tegen Willem maar één keer te zeggen....
Kwam hij vanmorgen nog maar beneden met de mededeling "Ik ben drie kilo aangekomen".... vanavond zijn die drie kilo vergeten...
En ach... er is vast 1 kilo vuil van hem afgespoeld onder die douche....
Van... het eetpatroon van Willem in zo'n all you can eat....?
Willem kent geen eetpatroon....he eats it  all....
Waar wij beginnen met soep of een voorgerecht als sushi... begint Willem met haring... en soep... met prei en croutons.... en wat er nog meer op zijn bord kan....
Dan komen de lamskoteletten die op hun beurt bedolven liggen onder de mosselen....
Ondertussen vertelt meneer Tortelduif over de Canarische weilanden.... wellicht een nieuw te ontdekken Spaans paradijsje....
En mevrouw Tortelduif tortelt en kweelt mooie verhalen over de vakantie.... de stoere actie van haar echtgenoot Tortel..... haar voornemen om de vierdaagse te gaan lopen...
De schoenen heeft ze al... nu de conditie nog...
Persoonlijk weet ik niet in welke volgorde ik dit voornemen had gepland....
Jammer dat we volgend jaar niet met gladiolen aan de kant van weg kunnen gaan staan.... wij zitten dan al op de camping.....
Willem laadt zich ondertussen vol met bord vier....
Llllooooovecouple Tortelduif heeft de juiste keuze gemaakt waar het gaat om hun Babs....
Van.....verhalen over vriendschappen en kennissen... verhalen over... hè jakkes... school....
Vreemdsoortige moppen over wasmiddelen en mannen in onderbroek..... ik denk dat je hiervoor in je wttie broodsweken moet zitten om die grap te kunnen begrijpen.... en Willem neemt zijn vijfde bord.....
 Van... ik wil niet weten wat die cijfers van de weegschaal morgen aangeven....
Ik heb zo'n idee dat we volgende keer beter het vier sterren huwelijksreis hotel  van meneer en mevrouw Tortelduif kunnen boeken....
Eenhaps gerechten, te dure wijn en sanatorium gasten.....
Warmee ik maar wil zeggen dat verzwikte enkels en overgewicht ook een manier van aandacht vragen is.....
Van.... genoeg gegeten.... of eigenlijk.... Willem natuurlijk niet.... maar we zijn de laatste gasten en de bediening wil graag naar huis....
Nog éééén kopje koffie dan....
Geduld meneer Tortelduif.... eerst de melk.... even wachten.... even wachten nog.... nog even wachten.... en dan de koffie....
Van... wat een héérlijke avond met héérlijke mensen....
En dan thuis......... ga jij maar naar boven Wampie.... ik kijk nog een game of Thronesje.....
Ja ja... nou  moet ik ook zeker trouwen wil mijn partner zich als een love Bird gedragen.....
Ik denk dat ik maar 'anti' blijf in ons geval......








1 opmerking: