vrijdag 26 juli 2019

26 juli 2019 Wilsumer Berge Dag 14

Dag van:

Gisteravond begon het weer hoor....
Willem:....."Ik word toch weer dikker hier.... zal wel van het bier komen..."
Gisteravond laat...." kijk ik geloof dat het toch wat minder is na jouw verse tomatensoep.... dat zowel ook geen calorieën in hè"....
We reageren wijselijk maar niet....
Vanmorgen laat Willem, zoals elke ochtend de honden uit....
Hij geniet van die momentjes....
Dit keer komt hij, voor de tweede keer deze vakantie,  voorzichtig lopend terug....
Oh jee....
" Babs heeft me weer omver getrokken Wampie.... ik struikelde daardoor over een boomwortel bij het heuveltje en viel".....
We koelen de enkel maar weer...
Je wordt ouder oudje.....
Even later.....
"Kijk ik word toch écht  weer dunner...."
Nu reageer ik maar wel....
"Ja hoor schat... je buik wordt dunner en je enkel dikker...."
Ijdele mannen.... je zult er maar mee behept zijn....
Van....het is weer modeshow tijd....
Mylady draagt vandaag een zomer pantalon welke losjes om de benen wappert...
Erger is echter nog dat de vouw dezer pantalon zichtbaar aanwezig en onberispelijk keurig precies over het midden loopt.....
Nou snap ik a) al niet hoe je een pantalon zo keurig glad met vouw uit je koffer krijgt want b) bij mij zitten ook vouwen maar op alle plaatsen waar ik die niet hebben wil...
Ook ik vouw mijn kledij keurig op voor ik deze, in keurige stapeltjes, in mijn plunjezak stop.... en als ik zeer dan uit de plunjezak haal zien er eveneens vouwen in maar die pleeg ik doorgaans kreukels te noemen....
Enfin,  pantalon met vouw wordt gedragen onder een chiffon bloesje weekje met zo wappert om de ranke wespen taille als de pijpen met vouw om haar slanke welgevormde benen....
Het geheel wordt gecompleteerd door een flatteuze rieten zonnenhoed, omringd met pastel groen lint.....
Het is weer een plaatje....
Van.... de familie 'Braaf maar niet heus,  waarvan moeder mij gister vertelde dat de oudste zoon, tot voor een jaar geleden,  nog zo'n last van epilepsie had gehad , gaan boodschappen doen terwijl zij beide zoons achterlaten.....onder het mom van 'die vermaken zich wel'....
Ben ik nou de enige simpele ziel hier die zich verantwoordelijk voelt voor het welbevinden van een jongetje dat nog geen jaar geleden zware epileptische aanvallen had..... of ben ik gewoon simpelweg een te overbezorgde camping buurvrouw......
Van.... buurman Saai is zijn varkens toen minuten verderop aan het voeren terwijl buurvrouw Saai maar weer eens in haar stoel hangt....
De buurman met 1 broek en de rest hangt amechtig in de voortent 1broekig te wezen....
Misschien droomt hij wel over een kat vol broeken in alle kleuren en dessins.... wie zal het zeggen....
Mylady staat niet voor niets pal naast hun tent....
Van.... laat de dag maar weet beginnen....
Het is in ieder geval aanzienlijk minder warm.....
De brei en haak naalden kunnen weer ter hand genomen worden...
Het ontbijt bestaat uit één grote moord partij....
Wespen hebben diverse aanvalstechnieken.... je moet overal op voorbereid zijn....
Het beleg bestaat dus uit van alles en nog wat.... waarbij je bij dat  'en nog wat', moet denken aan twee enorme vliegenmeppers waarmee je ook wespen kunt meppen....
Ik sla er zelfs twee in één klap.... zelfs dat kan bij wespen....
Van... de grote hommel laten we zitten....
Hij is bezig met een zelfmoord poging....
Hij vreet zijn buik vol met chocoladetaart maar vergeet in zijn gulzigheid dat vleugels en poten ook onder de zware choco pasta komen te zitten....
Arme hommel... en verlamde chocolade poot.... vleugels te zwaar om beweging in te krijgen....
Verwoedde schoonmaak pogingen helpen slechts deels....
Ze komt een halve meter vooruit.....
De zoete dood wordt zo wel een heel wreed einde....
Van....persoonlijk ben ik in tegenstelling tot ons aller Willem, niet zo'n ei eter....
Ik kan dagen.... weken... zo niet maanden, zonder....
Toch krijg ik vandaag ok eens voldoende eiwitten binnen....
De camping gegaat van de kleine fruit vliegjes....
Een natuurlijk belanden die allemaal in MIJN beker limonade....
Niet eens bijzondere limonade maar simpele aanmaak limonade met veel water....
Want.... ik hou wel van een smaakje.... maar ik ben geen zoetekauw....
Wil ik niet iedere beker vocht verspillen,, en niet mijn kostbare tijd willen verdoen met fruitvliegjes uit de beker priegelen,  zal ik toch het verrukkelijk sap met fruitvliegjes en al moeten verteren....
Overigens.... ik heb nog steeds geen buikpijn....
Van.....natuurlijk zijn der douches tussen 12.00 en 16.00 uur dicht ivm watertekort...
Alsof er ook maar iemand is die dan wil douchen...
Iedereen hangt aan het meer, op zoek naar verkoeling....
Van... Willem en zijn enkel... het neemt pijnlijke vormen aan....
Koelen, koelen en pootje omhoog... en vooral veel klaagzang aanhoren....
Van.... Esther en ik op boodschappen jacht....
Maar dat worden natuurlijk geen boodschappen....
We gaan weer op ontdekkingstocht....
En op ontdekkingstocht rond Uelsen betekent in the middle of nowhere terecht komen...
Wegen waar het tweerichtingsverkeer is maar er maar één auto over de weg kan....
Grote prachtige boerderijen....
Veel koeien....
Prachtige bossen....
En dan ineens.... en watermolen en een kerkje...
Uitstappen maar....
Over een klinker pad lopen.... volgens de EU een top pad genaamd....
Allemaal oude boerderijen.... een kasteel ruine.... prachtige grote huizen....
En dan erachter komen dat dit vroeger en mini staatje was dat noch bij Bad Bentheim hoorde.... noch bij Nederland...
En staatje dat 'Heerlijkheid' heette en waar de familie Twickel de scepter zwaaide....
Idyllisch mooi en een fantastisch geschiedenis verhaal....
Van.... laatste avond.... pizza halen....
En oei.... weer voor zuster spelen...
Babeth voor de tweede keer gestoken door een wesp...
Uitzuigen en de, over de halve camping al befaamde, koel gel erop....
De pijn zakt snel....
Van.... dikke pech... nu word ik, net als ik begonnen ben met het vest in elkaar zetten want ja alle panden zijn af, zelf gestoken door een wesp die in mijn jurk vliegt....
En ik.... kan niet tegen wespen steken....
Niemand in de buurt.... uitknijpen dus maar een koelgel erop....
Maar dat gebeurt het al.... misselijk..... duizelig.... zweterig....
Gauw aspirientjes van Esther nemen want de mijne zijn op.....
En maar gaan liggen....
Dat is geen leuke laatste avond....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten