zaterdag 20 juli 2019

20 juli 2019 Wilsumer Berge Dag 8

Dag van:
We wisten het hoor.... het zat eraan te komen.... die regen...
Toch eerst nog maar heerlijk genieten van ontbijtje buiten....
En wat waren we gisteren bij de Aldi vergeten.....(terwijl we al de hele week tegen elkaar zeggen dat we dat moeten halen)... de limoen jam....
En de Duitse citroen jam haalt het niet bij de limoen marmelade....
Maar goed.... alles beter dan op een houtje bijten.....
Van.... ochtend rituelen....
Wachtend op de regen, kun je die goed aanschouwen...
Iemand van jullie el eens opgelet op mensen die een chemisch toilet moet legen....?
Alleen het loopje naar zo'n chemische schijt dump is al interessant.....
Zo heb je ze die net doen of ze niet weten wat ze in hun hand meedragen....
Zo van... kijk mij eens met mijn boodschappen mandje lopen....
Ja duh.... grote  en kleine boodschappen dus....
Dit zijn de toekomstige psychotherapeuten klanten....
Na de vakantie moeten ze al hun opgekropte frustratie kwijt...
Na al dat 'doen alsof' moeten ze weer leren congruent met zichzelf te worden....
Datzelfde geldt trouwens ook voor de stoere 'het kan me niks schelen' cliënten... want... natuurlijk... kan... het... je... waar... schelen... om... met... zo'n... poep doos... naar... de... dump... te... sjouwen....
Ik bedoel maar.... gemak dient in dit geval letterlijk en figuurlijk de mens (gemak is het ouderwetse woord voor plee).... Maar er kleven ook nadelen aan.... ook letterlijk en figuurlijk...
Dan heb je ze ook die na hun vakantie hun arm niet meer kunnen bewegen omdat elke dag hun arm boven hun macht, ver weg van hun lijf, zijwaarts houden om het overvolle, en dus loodzware, chemisch toiletje mee te torsen...want poep en plas wegen wat hoor....
De zogenaamde chemisch toilet arm dus....
Dat zijn de fysio patiënten ...
Een fysiotherapeut haalt ze er zo uit...
De praktijk moet er vol mee zitten na vakantie tijd....
Een fysiotherapeut zou er zwart geld van kunnen maken...
En je hebt de trippelaars cq snel wandelaars ....
De dames die de leeg beurt hebben, trippelen....
Ze willen er snel vanaf maar oh jakkes als er maar niets overheen druppelt....
De mannen daarentegen doen aan snel wandelen.... hoe eerder ze bij die poep dump zijn, hoe beter....
Dit zijn de aanstaande sportschool klanten...
Volgend jaar willen ze het nog sneller kunnen...
Van... en als ze terug komen van de goede daad....herken je ze helemaal...
Je moet er eens op letten....
Die gezichten dus...
Verwrongen mondjes... neuzen omhoog... en toch een soort van opluchting dat de klus geklaard is....
Tot zover het toilet....
Van.... nee hè......
Zoon Saaier dan saai komt met vriend,  de camping op....
Waar saaier dan saai is, is vriend ook....
Saaier dan saai had ook een hond kunnen nemen zeg maar...
Trouwe volger.... naar de kraan.... de deur.... de picknick tafel....
Zoon komt op inspectie... en vriend volgt....
Je zou zeggen...' je was er gister toch ook met je vader'.... maar nee....
Want wacht.... er heeft een verandering plaats gevonden.....
Ze hebben immers gisteren houtblokken gebracht....
Was wel voor de vorm... maar toch....
En nu komt het... dit lieg en verzin ik niet.....
Na een mok koffie....en vriend volgt.... een shaggie... en vriend ook..... een laatste rondje om caravan en tent.... met vriend op de hielen.....(Let op).... telt hij de houtblokken....
Het is echt waar....HIJ TELT DE HOUTBLOKKEN!!!!!....of ze er nog allemaal zijn.....
Ooooooooooooh wat hoop ik dat die blokken straks door en door nat regenen en ze de eerste weken niet opgefikt kunnen worden....als ze dat al van plan waren....(the dark side in me)....
Van..... mijn gebed wordt verhoord.... de regen komt in fases met bakken de lucht vallen....
Het gerommel van onweer in de verte....
We hebben gelukkig alles binnen.....
De mensen achter ons.... die boven op het talud staan niet....
Zij komen net aan en hebben net het grondzeil liggen en de tent uitgevouwen.....of plons... hoosbui....
Ze duiken in de auto.... waar al twee bull mastiffs in zitten.....
Van.... de camping is verlaten....
De vogels verroeren zich niet...en horen doe je ze ook niet....
Het gras begint heerlijk te geuren...
De wereld frist op.... nou ja.... de camping wereld dan....een dat is een wereld op zich... je zou er een boek over kunnen schrijven (Hi hi hi)
Van.... een tweede en derde bui volgen...
De achterburen trotseren nu elke druppel.... dan maar nat, maar die tent zal staan....
Eén tent.... en partytent.... en kleinere tent... en... hé wat is dat.....
Een wigwam tent....
En er gaat een emmer in.... een emmer met deksel...een emmer met deksel en een pak toiletpapier....
Krijg nou wat.... een schijt tent....euh sorry... ik bedoel... schijt huus.....poep doos....
Wordt vast vervolgd....
Van..... prachtig tafereel trouwens hoe tussen twee buien door ineens auto's voor het toiletblok voorrijden.... mensen aan komen rennen... al dan niet met voorzorgsparaplu..... het is plaspauze....
Nog mooier diegenen die samen weer terug willen lopen....mocht de bui vallen dan in ieder geval samen nat....
Ooit wel eens op gelet...?
Die mensen wachten op elkaar.... niet in, maar vóór het toiletblok....
Vrouwen ijsberen.... mannen ploffen verveeld neer op een muurtje.... mag ook een bankje zijn....
De 'ijsberen' ijsberen sneller naarmate de tijd verstrijkt....
Heen en weer... heen en weer
De zitzakken versneller hun mobiele telefoon gebruik geërgerder....
Het is het observeren waard....
Van.... gisteren kwam er een man met jong kind een paar tenten verderop....
Naast die 'ik heb maar 1 broek' en de rest van het verhaal....
De tent stond er al... papa kon er zo in....
We dachten nog...'hé single papa op papa weekend'.... maar nee... iets later op de avond arriveerde een vrouw....
Waarschijnlijk had ze nog moeten overwerken......
Vanmorgen sliep ze uit....
Dat mocht van manlief en dochter....
Papa is vast gym docent....
Je herkent die pezige lichamen direct....
Je hebt potige mannen.... gespierde hunks... maar de pezige .... dat zijn de gym docenten...
 Hij heeft trouwens de wereld aan sportspullen bij zich....
Om de vijf minuten wisselt hij van materiaal....
Dochter van een jaar of 4..5.... enthousiast meenemend  in zijn fanatieke sportieve behoeftes...
Zo doen ze eerst aan bal overwerpen met zo'n klittenband handschoen.... daarna jeu de boules.... vervolgens voetballen ze... dan komt de frisbee... en nee papa een kleuter van 5 kan nog niet badmintonnen....tenminste.... niet raak....
Dan schuift het tentdoek opzij....
Wij verwachten een evenzo sportieve mama die gezellig mee komt doen.....
Maar niks....
Ten tonele verschijnt een prachtige verschijning in een duur merk bloemetjes japon met lak riempje...OP PUMPS.....
De hakken zinken direct 4 centimeter in het drassige gras.... er steekt nog maar zo'n 2 centimeter bovenuit....
Het drietal loopt naar de auto.... maar tja... of ik het nog lopen kan noemen wat die mama doet....
Die tenen moeten krom in de voorkant van de pumps zitten wil ze die resterende 4 centimeter steeds op een zo elegant mogelijks wijze uit de drek trekken bij elke stap....
Hoe zou zo iemand een chemisch toilet reinigen....??????
Van..... Emma en familie komen nog niet..... en dat is verstandig....
Morgen als de zon weer schijnt staan ze in de ochtend weer op hun plekje....
Toch een beetje teleurstelling hoor....
Zeker als daar waar zij wonen de regen erger dan erg valt.... de bliksem harder knalt dan hij knallen kan... en op de camping de zon overuren brandt in de namiddag....
Van .... enfin de regen trekt weg... de zon brandt dus harder dan ervoor op onze lijven....
Boodschappen doen...(echte boodschappen dus).... en koken maar weer....
En op het tentzeil boven mijn keukentje alwéér parende vliegen....
Waar onze tent al niet goed voor is....
Willem schrijft er een pracht gedicht over.....:

Vliegensvlug

Ik had haar al eerder voorbij zien vliegen
Soepeltjes, gracieus en uiterst charmant
Open vliegenmondjes
Starende vliegenoogjes
Achterlatend...aan de kant
Ik stond mezelf wat voor te liegen:
Zo'n prachtig wijfie
Met een heerlijk lijfie
Rondje na rondje
Met haar volmaakte kontje
Ze zat een heerlijke strontluchtje te verspreiden
Dat was genieten, maar ook intens lijden
Zij was te mooi
Zij was te vies
Zij was te vlug
Ik dacht:" Die zie ik nooit meer terug"
Maar toen, midden in haar vlucht.....
Keek ze me aan en zei:" Ik hou van je zwoele lucht...."
Vliegensvlug
Zat ik bij haar op de rug
We bedreven de liefde tot op grote hoogte
Dit was hemels, heerlijk volmaakt
Ik werd  intens diep van binnen geraakt
Toen...een enorme dreun
En nog één laatste kreun
Het liefdesleven in de kiem gesmoord
In een vliegenmepper
Doodgeplet
En wreed vermoord

Van.... de avond op de camping maak ik niet meer mee....
Ik ga het vriendinnetje van Babeth naar huis brengen.... en dan een heleboel was doen door niet nader te noemen oorzaak van een niet nader te noemen slapeloze nacht....
En dan morgen eerst naar vriendinnetje die alweer 61 wordt.....
Dat worden dus morgen weer camping avond verhalen.....een overdag zien we wel...
Van.... even terzijde.... bedankt voor de vele leuke reacties.... ik lees ze allemaal maar beantwoord ze bij deze in één keer: fijn dat jullie zo meegenieten...!!!!
Kamperen is ook FUN!!!!!










2 opmerkingen:

  1. Hallo Wampie, ik lees al heel lang met veel plezier al je verhalen. Ik kijk er gewoon een beetje naar uit elke keer als ik zie dat het weer vakantie tijd is! We kennen elkaar helemaal niet maar ik ken Willem. En dan voelt het al gelijk als bekend allemaal! Ik geniet van je manier van schrijven en zie het dan allemaal voor me. Ik wilde het je toch ook even zeggen want anders voelt het een beetje als meegluren met de buren. Dank je wel voor de gezelligheid die het me geeft, groetjes aan Willem! Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige boel is het weer op de camping. Je moet het alleen kunnen zien en beschrijven en daar ben een meesteres in. Geweldig lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen