zaterdag 27 juli 2019

27 juli 2019 Wilsumer Berge Dag 15

Dag van:
Dat is vroeg wakker worden als je voor 12.00 uur je tent afgebroken moet hebben....omdat er weer anderen staan te trappelen om op je plek te mogen staan....
Van.... de wespensteek is nog flink opgezwollen... net als Willems enkel...
Kneuzengedoe......
Van..... opstaan ... na 14 nachten wodt je daar toch weer wat behendiger in al blijf je je een oud mens voelen....en direct alle hoeslakens eraf en ventielen van luchtbedden losmaken...
Niet dat er nog veel lucht in zit hoor...
De laatste nachten sliep ik op nog maar een laatste zuchtje lucht... en bij gebrek aan zin in gedoe met oppompen hebben we dat ook maar zo gelaten.....
En ze zijn wel lekker snel leeg.... besluit ik vergenoegzaam, terwijl ik Esther over haar luchtbedden zie rollen om het laatste zuchtje lucht eruit te persen......
Van..... gisteren is er een nieuwe familie op het veldje gekomen....
Een Duitse familie.... zeg maar FAMILIE....
Het is jammer dat we nu weggaan want het ziet er naar uit dat ik er blogs vol over had kunnen schrijven....
De familie heeft 5 kinderen.... de oudste schat ik op 8 jaar.... de jongste op hooguit 4 weken....
Mama ziet er ook uit of ze 5 kinderen heeft gehad... en papa ziet eruit alsof hij er nog 5 bij wil....
Laten we zeggen dat Hij zijn buik rijkelijk vult van de kinderbijslag.....en Zij met kinderen....
De caravan en voortent waren binnen 10 minuten een ravage.....
Kinderstoelen..... wip stoeltjes... kinderwagen... buggy's....speeeeeeeeelgoed....
Zeg maar Bart Smit afdeling leeftijd 0-12.....
Op tafels liggen spenen, slabben, flesjes,  flesverwarmers, babydoekjes.....
En verder dan dat kun je niet kijken of reiken.....
Van... ze zijn ook... laat ik het zo zeggen.... typisch Duits....
Daß Feld ist von ihnen.....
Zij heersen.... zij bepalen...
Maar........ dan kennen ze Wampie nog niet...tadáááá.... hier komme ich.....
Want als vanmorgen het oudste Arische mannetje de twee kleine jongens van de buren (die in een klein tentje naast mijn cabine slapen) , wil wakker maken omdat Er mit den automobilen spielen will.... niet möchte maar wil......bonjour ik hem toch fijn even richting eigen ravage....
Mama 'Braaf' is namelijk vooral ernstig keurig....
Mama braaf heeft een wasmachine, centrifuge, droogmolen en  strijkijzer mee...
Maar ook opbergkubussen voor de auto's van de jongens en een speciaal speelkleed....
Voor elke cabine in de tent staat zelfs een prullenmand....
En de jongens moeten tot negen uur in de tent blijven.... dat zijn de regels....
 Zal me daar dat Deutschertje zijn eigen regels gaan bepalen.....
Ik heb niks tegen Duitsers hoor ook al maakte mijn vader twee wereldoorlogen mee.... maar ze moeten niet de übermensch gaan uithangen....
Van... der Bube blijft maar rond die tent hangen.... ik ook.... de aanhouder wint.... en wedden dat ik de aanhouder ben....
Dan begint der Bube lawaai te maken.... expres....
Kijk... nu ben je de mijne.....
Ik pak het mannetje bij de arm en zet hem bij zijn oorlogsveld neer....
Pa 'ik wil nóg meer kinderen' kijkt me hautain aan....
Die Jungens schlafen nog...behalt dein Sohn hier.... en niks bitte hè....gewoon eisen....
'Ach so'....
Ja zo... en voor hij van wal wil gaan, draai ik me om.....
Het... ik gok op twee na laatste kind... rijdt met loop wagentje en al een andere tent in..... de rits zit nog dicht notabene....
De jongste hooguit 4 weken oude telg zet het op een krijsen...
Je zou straks nog blij zijn dat je weggaat....
Van.... nu sjorren en sjouwen....
Kratten weer inpakken.... keukentje extra schoon.... doek over de tafels vol fruitvliegjes en mieren.....
Tent vegen..... koffiezet apparaat eruit....AU.....!!!!!
En weer gestoken.....
Willem schiet op me af en zuigt direct uit.... twee aspirientjes slikken.... straks nog twee.... koel gel erop en even gaan zitten....
De misselijkheid gaat al over.... de duizeligheid zet op....
Maar... het gaat goed....redelijk goed.....
Van....behalve dat de familie 'ik wil nog meer kinderen en ik hoef even niet meer' al wakker is, ontwaakt nu de rest van het veldje....
Ma Saai kijkt toe hoe wij ons in het zweet werken.... zoon Braaf maar niet heus, heeft aan mijn sleutelbos en coop winkelmunt zien hangen die hij wil ruilen voor eentje van de jumbo....
Waar zo'n oog al niet op valt....
Andere zoon Braaf maar niet heus wil nog één keer de hondjes aaien....
Mylady hult zich vandaag in blauw broekpak... kan ook jumpsuit heten maar dat dekt de lading niet....
Zij zit... ligt.... op haar ligstoel voor de tent en lakt de nagels in broekpak kleuren....
Der Bube komt al aan rennen maar ma Keurig (de vrouw dus van Braaf maar niet heus) stuurt hem in onvervalst Twents terug....
Ooooh die dark side in me.... vermengd met wespen gif..... die gniffelt.....
Van.... Marcel en Esther hebben de tent inmiddels afgebroken....
Eerst ontbijten.... staat gelijk aan 'wespen ontvluchten"' ... staat gelijk aan.... meer dode wespen op tafel dan overige vleeswaren'.....staat gelijk aan...'niet te doen dus'...
Ik zit rillerig in de auto...en neem nog twee aspirientjes....
Van.... nu onze tent... en de voorgevel/luifel...
Ach de luifel.... de miskoop van het jaar die dé aankoop van de eeuw werd....
Wat hebben we er een plezier van gehad....
Hoevaak hebben we daar niet onder gezeten....
Van.... haringen eruit...scheerlijnen schieten los.... daar zakt de tent in elkaar....
Nu de tentstokken eruit wurmen... en dat komt Emma....
Dikke tranen maar moedig de helpende hand biedend....
Lieve prachtige pure Emma... die geen blad voor de mond neemt....
Gisteravond toen de meiden voor de laatste keer naar de disco gingen, was hun stalker er weer.... hij danste....
Emma voelde haarfijn dat haar grote voorbeeld meiden niks van de jongen moesten hebben...
En terwijl hij danst horen de meiden opeens "Ik hoop dat ie op z'n bek valt"....
Hoppa Emma... you go girl....
Emma.... die de laatste muizen uit onze tent komt vangen.... maar die ik in een muizenval annex snoeptrommel natuurlijk voor haar bewaard heb....
Van.... de tent is opgerold.... Marcel sjort zijn karretje vast.... het vuilnis erop zodat we die nog weg kunnen gooien..... en dan dat vreselijke afscheid.....
Lieve lieve Astrid, Emma, Andries en Daan..... in september komen we vast weer Emma's verjaardag vieren....
En zoals Astrid zo mooi zegt.... afscheid nemen is zwaar maar geeft de mooiste knuffels....
Dag familie 'Braaf maar niet heus'.... en ma Keurig....
Hou je broek hoog pa....!....
Hij gedraagt zich.... zijn schouders schutterig naar achter..... buik naar voren.... hoofd schuin gebogen....
Houding van hij die zich geen houding kan geven....
Dag familie Saai maar oh zo vriendelijk.... zij blijven nog tot 31 december.... welja....
Ik zal sinterklaas vast verwittigen....
Dag familie ik wil nog meer kinderen en ik hoef even niet meer' .... der Bube steekt zijn tong uit.... mijne is lekker langer....
Dag meneer 'ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb wel twee vale t-shirts, ik heb met één vrouw naar ik heb wel drie kinderen en twee losse handjes'....
Hou je handen thuis... en ga eens met mylady shoppen....
Hij kijkt niet op of om als we voorbijrijden.... hij hijst zijn enige broek op....
Dag visser man met je handwerk vrouw en jullie zwarte hond die jullie gemis aan kinderen moet zien te vervangen....

De handen worden opgestoken.... zeg maar tot hengel hoogte....
Adieu mylady....farwel.... goodbye.... we hebben genoten van je outfits... van je elegante loopje... je slippers met kroonjuwelen.... je haar ornamenten....maar please get a life....
Ze knikt ons toe.... en duikt weer in haar boek....
Dag mensen die ik niet ken omdat jullie te ver weg stonden....
Van Emma en Astrid.... Andries en Daan... blijven zwaaien....
Ik zie ze steeds kleiner worden in mijn auto spiegel....
Dan rijden we naar de receptie....
Steken Vera de receptioniste die het moeilijk heeft met de wisseling van directie, en hart onder de riem....
De tranen prikken achter haar ogen.....
We boeken voor volgend jaar....
11 juli 2020....
Van.... afscheid van onze liefste kampeer vriendjes Marcel, Esther hun dochter Floor en vriendinnetje Amber....
Wat was het weer fantastisch samen....
Wat maakten we weer veel mee....
Volgend jaar zien we elkaar weer....misschien eerder....
Van Ria, de campingbuurvrouw van Astrid, die bij de receptie beste broodjes haalt,  nog even gedag zeggen maar daar toetert Willem al....
Hij wil gaan....
De slagbomen gaan voor de laatste keer voor ons open....
We rijden de lange weg van de camping naar de grote weg....
Het zit erop....
Op huis aan....waar we anderhalf uur later voor staan....
De buurtjes komen enthousiast op ons af rennen....
Buurvrouw ik heb een shake and bake voor je gekocht.... voor al je goede zorgen....!
Ik zag het ding in het duizend en 1 dingen winkeltje....
Van.... uitpakken.... en alles weer een plek in de schuur geven....
Voor het volgende jaar....
Van... de honden kunnen hun geluk niet op....
Ze snuffelen het hele huis en de tuin door....
Dan ploffen ze op hun vertrouwde plekjes....
Van..... Bengel ophalen.... ze kruipt bijna door de tralies als ze me hoort...
Lieve lieve Bengel... we zijn er weer......
Voorzichtig verkent ze de tuin weer als we thuis zijn....
Ze loopt nog niet ver weg...
Waar het vrouwtje is, is Bengel....
Van... de boodschappen doe ik alleen...
Geen Esther meer die meegaat....
Willem slaapt en slaapt.... en smeert en smeert... zijn enkel ziet groen van de Arniflor zalf....
Zelf ook maar gaan zitten.... dat wespen gif is nog niet helemaal uitgewerkt....
Oh ja.... en wasjes draaien...
De vierde zit nu in de machine....
Tja ik ben geen ma Keurig die hem mee sjouwt natuurlijk...
En ik moet nog voort maken met die was....
Want.....
De kampeervakantie blog zit er op ( de dagelijkse beslommeringen kunnen jullie blijven volgen.....)......... maar......verrassing....
Over 5 dagen gaan we weer op vakantie....
Ja heus....!!!
Ik moet er nu nog even niet aan denken....
Maar Willem wilde ontzettend graag onze Griekse vrienden dit jaar weer opzoeken.... en dus vertrekken we vrijdag naar Kos....
Nog meer vakantie avonturen.....
Vrijdag vanaf Brussel Zaventem..... ik ben benieuwd....
Bedankt voor alle leuke lieve gezellige, grappige reacties weer....
Fijn dat jullie zo hebben mee genoten.......
Na de dagelijkse dingetjes blog de komende week (http://wampie13.blogspot.com/?m=1 ).... vrijdag dus weer een vakantie blog....!!!!




























3 opmerkingen:

  1. Lieve Wampie, bedankt weer voor je heerlijke grappige blog. Ik kijk uit naar ons etentje van vanavond. Dikke knuffel en kus van Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Wampie. Wat heb ik ontzettend genoten van jullie avonturen. Het was iets waar ik iedere dag weer naar uitkeek en van genoot. Ik was er soms letterlijk bij. Geniet van een paar dagen hard werken en dan weer vakantie. Heel veel plezier in Griekenland

    BeantwoordenVerwijderen