woensdag 24 juli 2019

24 juli 2019 Wilsumer Berge Dag 12

Dag van:
Wampie ik moet poepen..... Let even op de hondjes....
Nouuuuuu die letten wel op mij...!!!!
Ik heb drie honden snuiten boven me hangen en 12 loodzware hondenpoten op mijn luchtbed en buik staan...
Ik wordt bijkans gelanceerd...
OP JE PLAATS!!!! gebied ik... en zowaar... daar liggen de schatjes weer op hun plek...
Blitz honden snuit onder het randje van de tent opening....
Van.... bedrijvigheid op de vroege ochtend...
Wat je moét doen, moet je nú doen.... over een paar uurtjes is het te heet....
Wasjes worden gedraaid en opgehangen.... verse broodjes gehaald... honden uitgelaten.... tenten geveegd.... kinderharen gevlochten of in staartjes gebonden..... afwasjes gedaan....
En vooral..... schaduw plekjes opgezocht....
Van..... Meneer 'ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts, ik heb maar één vrouw en dat is mijn vrouw maar ik heb drie kinderen en twee losse handjes'... vernemen we weinig....
Hij bivakkeert in zijn voortent... en die kunnen wij moeilijk zien vanaf ons plekje....
We hebben echter twee vermoedens....
A) zijn broek is inmiddels vastgeplakt aan zijn stoel....
B) zijn 'ik heb maar één man en daar ijsbeer ik voor, voor het toiletblok'... is mogelijk zijn broek aan het wassen...
En aangezien die broek al anderhalve week gedragen wordt, vrezen wij dat deze broek niet één twee drie weer schoon is...
Omdat meneer 'ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts, ik heb maar één vrouw en dat is mijn vrouw maar ik heb drie kinderen en twee losse handjes' maar één broek heeft, kan hij onmogelijk zijn tent uit natuurlijk....
Zijn broek schoon krijgen duurt wel een dag of wat....
Van.... voor de liefhebbers.... lady pump draagt vandaag een nauw gesloten denim jurkje met elastieken taille en ambachtelijke geslagen koperen knopen....
Hieronder draagt zij twee blauwe lederen sandalen van bekend merk....welke mij onbekend is...
Zij vereerd ons deez ochtendstond met een ingetogen doch zeer charmant glimlachje....
Op de heenweg dan.... op de terugweg heeft de lady haar gedachten bij met belangrijkere zaken....
We hebben overigens dochterlief niet gezien vanmorgen.... en bij verdere analyse kunnen wij ook vaststellen dat de dochter nog niet gezwommen heeft deze dagen....
Waarschijnlijk is het meertje niet de juiste ambiance om te water te gaan....
Beide zitten de gehele dag te lezen.... erudiet te wezen...
Waar is de vader..... de sportieve.... de pezige..... de euh... prins gemaal of lakei....?
Van.... ach kijk toch... de familie Saai heeft ook lampjes gekocht voor langs de tent.... dezelfde als wij hebben....
Wordt het toch nog een gezellige saaie familie.....met vriendelijk stamhoofd...
Van.... de familie 'Braaf maar niet heus' ... houdt zich vandaag rustig.....
Ze zitten na een uurtje boodschappen doen, de gehele verdere dag aan de waterkant...
Meneer 'Braaf maar niet heus', probeer nog even op allerlei manieren aansluiting te zoeken bij de tenthangers met de hengels die hier ook staan te staan.... bij moeders die het animatie team nauwlettend in de gaten houden..... maar nee.....
Zou hij nou niet door hebben dat hij te graag wil.... zijn hele loopje er eentje is van 'zich geen houding te weten geven'....zijn schouders noch breed, noch stoer, noch gespierd zijn ook al heeft hij er een tattoo op staan....
Een onaf gemaakte tattoo.... hij durfde denk ik niet verder....
En zij is een blijf smoor verliefd....
Het is toch maar donders gelukkig dat op ieder potje en deksel past.... al moet je soms wat winnen om hem passend te maken....
Van.... kijk aan... dat hebben we het jongetje uit Wit Rusland weer...
Hij komt elke zomer bij dezelfde familie logeren en is zo dol op onze honden....
Het begon bij Bikkel..... lieve grote Bikkel ontdooide hem....
Er staat nu alleen geen jongetje maar een jongeman....
Wat groeit dat spul toch in een jaar.....
Zijn liefde voor de honden is echter hetzelfde gebleven....
En Borre voelt dat.... die legt zijn grote kop direct tegen hem aan....
Van.... de mannen en Lingen .... geen match... wel uitsmijters....
Dan toch maar weer Nordhorn....
En snel weer thuis....
Van.... gezellig bij Astrid de hitte proberen te trotseren....
Esther die aan komt rennen....'breaking news'.....
Meneer ik heb maar één broek en dat is mijn broek maar ik heb twee vale t-shirts, ik heb maar één vrouw en dat is mijn vrouw maar ik heb drie kinderen en twee losse handjes'.... heeft een blauwe broek aan....
Een zwemshort......
Maar als ik kijk....?
Zie ik alleen maar weer de groene broek....
Alleen maar weer de waarschijnlijk gewassen groene broek....
Van.... Esther en ik gaan boodschappen doen...
Dat doen wij niet in Wilsum maar in Uelsen....
En waarom doen wij dat....?
Omdat de hele camping dat doet....
En waarom doet de hele camping dat....?
Zou er überhaupt wel een Wilsum bestaan....?
Wij gaan op onderzoek uit....
Wij ontdekken het plaatsje Wilsum....
Een dorpje met een plein waarop  alles zich bevindt..... behalve.... winkels....
Een straatje verderop zit een kapper..... verder alleen mooie huizen... een kerkhof ..... een wijkgebouw...... dat is het....
Ach ja... als je haar maar goed zit.... ook in Wilsum....!
Van.... dan ontdek ik bordjes met toeristische informatie....'wassermühle' staat er op eentje....
De boodschappen in zijn geheel vergetend, stiefelen we daar op af....
En wat we zien overtreft onze stoutste verwachtingen....
Allemaal oude huisjes... de watermolen.... een vlindertuin....vijvers... een uitspanning....een boomstam xylofoon..... schaapskooi....bijenkorven.... er komt geen einde aan....
Een mini openlucht museumpje midden in het vergeten bos.....
Niet alleen de boodschappen maar ook de tijd vergetend lopen we er een uurtje rond.... en genieten..... in een soort aardse hof van Eden....
Van... en we hebben geen bereik voor onze mobieltjes....
En de mannen zitten te wachten....
En wij hebben geen benul van tijd....
En de mannen zitten te wachten....
Van.... die boodschappen komen er even zo goed wel...
Op een plek waar wel bereik is....
En daar gaat de telefoon al....
Geïrriteerde... geërgerde....achterblijvers....
Waar we blijven..... ze zijn bezorgd..... ja ja..... zeg maar meteen dat jullie honger hebben.....
Van.... avond en een tent vol tent bewoners van de andere veldjes.....
 Gezelligheid....!
De lampjes van de schuine overburen branden..... de buren tegenover ons zitten bij ons...... de tent vol hengels man zit met hond op het gras buiten... voor hem betekent kamperen niet op een camping stoel zitten maar met je gat op de grond...
Mylady zit nog in de tent....
En de buurtjes houden zich nog steeds rustig op de achtergrond....
De vijver bewoners daarentegen laten weer flink van zich horen.....
Kikker concert....





2 opmerkingen:

  1. Wat geweldig dat je zo maar onverwachts een enorme leuke plek tegenkomt. Ik kan me voorstellen dat je daar van wilt genieten en even alles van je afzet. De mannen komen vast niet om van de honger. Love you

    BeantwoordenVerwijderen