maandag 31 augustus 2020

31 augustus 2020

 Dag van:

Allemensen.... dag laatste dag van augustus...
Dag laatste dag van de achtste maand....
Hoe snel kon het toch gaan....

Van... om mij heen klinken alweer verhalen over corona testen...
Het komt dichter en dichterbij....
En met die wetenschap maak ik me steeds onzichtbaarder.....

Van... vanmorgen geen angstige of overdonderde gezichtjes maar een stel ondeugende en blije oogjes...
Dat hebben we dan weer gewonnen in een week.....
Zelfs de kapstok vinden sommigen al zelf... en dan bedoel ik meer de bedoeling daarvan.  .. juist de jas ophangen dus....
Ook weer een winst puntje....

Van... nog steeds zitten we in organisatorisch geregel.....

Vooral het vervoer laat weer te wensen over...
Dat zal ook nog wel enkele weken duren....
Bureaucratisch Nederland doet graag aan formulieren en nog meer formulieren...
Die je dan ook maar meteen moet begrijpen... terwijl ze amper te begrijpen zijn....
En die je dan stipt op tijd ingeleverd moet hebben, anders duurt de procedure acht weken langer....
In het ergste geval kan je helemaal opnieuw beginnen met je aanvraag....


Van... vandaag komt Willem ook zo'n mooi staaltje bureaucratie tegen....
De één van het tehuis waar je vrijwilligerswerk gaat doen zegt dat je de VOG (verklaring omtrent gedrag) bij de gemeente moet aanvragen... en ik zeg je, ik heb Willem in het begin geholpen, er zijn vier soorten loketten waar je dat kan aanvragen.... plus een ministerie met nog meer loketten....
En de ander zegt... nee dat moeten we uniform aanvragen...
Met andere woorden... Willem had vandaag kunnen beginnen met vrijwilligerswerk ware het niet dat hij opnieuw kan beginnen met aanvragen ...

Wat heeft Nederland toch met administratie....????
Ik kijk vanavond naar één vandaag....
Zelfde ellende bij instanties voor jeugdzorg....
Sowieso zijn er al ontelbaar veel instanties zodat je door de bomen het bos niet ziet....

Ze weten van elkaar niet wat ze aan het doen zijn...
Elke instantie het ook weer diverse loketten...
En de mensen die er werken kunnen zich niet met hun werk bezighouden omdat ze elke handeling administratief verantwoorden moeten....

Zelfde geldt natuurlijk ook voor onderwijs....
Wat je allemaal niet moet bijhouden.... naast de normale dingen als bijvoorbeeld absentie....
Ook hier hebben we de wereld aan formulieren waarop ouders ik weet niet voor hoeveel dingen toestemming moeten geven om je als school in te dekken....
En dan heb ik het nog niet eens over de zorg of ziekenhuizen ....
Voordat je die spuit uiteindelijk in je kont hebt zijn er al minstens tien formulieren ingevuld...


Een idioot administratie landje zijn we ..
We zijn geen burgers maar kantoorpersoneel....
Om maar te verantwoorden .... om maar in te dekken..... terwijl overal de juist meest belangrijke dingen zo leuk zijn als een mandje.....
Kijk ik vanavond naar Radar.... zijn die reis vouchers merendeels nog niet geregeld..... is er een mevrouw die al 15 jaar bezig is om letselschade vergoeding te krijgen  .....
Krijgt ze te horen dat ze ALS heeft.... terwijl ze een whiplash ten gevolge van een ongeluk heeft....
Ja maar .... een ziekte hoef je niet uit te betalen ....
Het is dus hoe het zoveelste loket het zoveelste fornuis invult dus hè....
Hoezo administratie....?????

Van..... verder is het een relaxed dagje hoor....
Hard gewerkt..... thuis ontspannen....

Achterpand en één voorpand baby vestje klaar....
Poes gezellig op de bank.... honden aan de voeten....
Ik kan me toch niks huiselijkers bedenken dan een huis met huisdieren....
Nou oké... een huis met een openhaard dan....
Maar dan toch ook huisdieren hoor....
Je hebt er misschien ook zorgen van... en zooi....
Ze kosten je kapitalen... tenminste als je er meerdere hebt.....
Maar dat gevoel van knus.....van thuiskomen.... dat maakt alles toch goed....
Bestaat er dan huiselijker dan huiselijk omdat wij er zoveel hebben...?
Nee tuurlijk niet...
Één kat en één hond was ook genoeg geweest.... maar ach.... één is ook maar zo alleen...
Willem en ik hebben tenslotte ook elkaar....
Ja toch....
Niet dan....?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten