woensdag 14 april 2021

14 april 2021


Dag van:
Dat we hier heerlijk wonen dat horen we altijd van iedereen die op visite komt.....
Als je aan komt rijden snap je niet dat we in zo'n vreselijke blokkendoos wijk kunnen wonen.... maar eenmaal binnen, de voordeur dicht en dan de kamer in, kun je je ook niet meer die blokkendoos wijk voor de geest halen...
Dan is het één groot natuur schilderij dat voor je opdoemt...
Nooit hetzelfde... altijd veranderend....
En natuurlijk voelt het nooit meer zoals die eerste weken dat ik wakker werd en de trap af naar beneden liep met als eerste aanblik dat water.... die natuur....
Toch is het nog steeds speciaal....
Elke dag weer....
En vanmorgen een beetje extra....

De eenden kwaakten me wakker toen ik nog in bed lag.....
De ganzen gakten me goedemorgen toen ik beneden kwam.....
En we zitten aan ons ochtend koppie koffie of kijk..... de Vlaamse gaai bij het pindanet....
En kijk de pimpelmees bij de pindakaaspot.....
En daar.... de reiger in jachthouding....
Geloof maar dat het dan moeilijk is om je kopje neer te zetten, je jas aan te trekken en naar je werk te gaan....
Het blijft een feest om hier te wonen....

Vandaag is de internationale dag van het lachmomentje....
Iets Amerikanerigs....
Bedacht door ene Izzy Gesell; spreker, auteur en humorconsulent....
Tja je moet wat voor je broodwinning hè....
Die dag bestaat al een tijdje maar is in Nederland nog niet zo bekend....
Terwijl we toch in deze tijd best wat humor kunnen gebruiken....
Ik vind alleen dat woord "momentje"  een beetje krom gekozen....

Meneer Izzy heeft het namelijk over 15 minuten...
Nou me dunkt dat is toch even zo'n 3,2 procent van mijn complete dagindeling.....
En ik bedoel.... ik was blij hoor vanmorgen... écht wel.... maar om daar nou tussen de slokken koffie door, 15 minuten met een big smile voor rond te lopen.... nee dat gaat me net iets te ver....
En ik weet heus wel dat het goed is voor veel dingen....
  • minder stress
  • werkt ontspannend
  • verbetert immuunsysteem
  • vermindert pijn
  • een positief effect op je bloeddruk
  • het gelukshormoon komt vrij (endorfine)
  • beter geheugen
  • grotere creativiteit
  • je traint je buikspieren
  • verbrandt calorieën
  • je ziet er mooier uit

Maar mag ik je moment misschien dan ook verspreiden over de dag.....

Het wordt alweer een ander verhaal als ik lees dat het  vandaag ook nationale poepdag is....
Dat zulke dingen op één dag samenvallen vind ik dan weer wel hilarisch.... al zullen mijn onderwijsassistente en zorg ondersteuner daar weer anders over denken na drie volle luiers....
Maar ik denk dan weer aan mijn Willem... en "poep en pies" verhalen zijn bij hem altijd favoriet voor een gulle lach...
Willems motto: zit je iets dwars....  dan moet je een flinke wind laten en je bent het kwijt....
Maar ook in de klas herken je het hoor.....
Zeg je "poepie" dan heb je de lachers op je hand... hoe klein de lachers ook zijn....


Enfin... er wordt vandaag wat af gepoept en afgelachen.....
Mijn buikspieren zijn weer getraind... mijn bloeddruk gezakt... m'n calorieën verbrand... en de rest van het rijtje heb ik ook afgewerkt.....
Mijn dag kan niet meer stuk...
Gelukkig maar.... want ik heb nog een studie namiddag en avond voor de boeg...
En dat zijn altijd lange zitten....
Ontwikkelingsstimulering heet deze module....
En als je denkt dat je na zoveel jaar onderwijs alles wel zo'n beetje weet, dan leer je op zo'n avond toch weer wat nieuws....
En dat terwijl Willem op de achtergrond compleet in de stress raakt....
De televisie doet het niet....
Ziggo had al veranderingen en updates aangekondigd... en die vinden dus vandaag plaats...
Du moment van mijn studie....
"En nu doet niets het meer"....
"En ik kan niet zonder televisie vanavond"(nou eigenijk niet alleen vanavond niet hoor schat)....
"En wat een flauwekul die updates... alles deed het toch goed"....
Dan zet je je mute (microfoon) uit.... je kijkt om... ziet inderdaad zwart beeld met blauwe streep en wit half maantje in de linkerhoek.... en oppert 'haal de stekker er even voor 10 tellen uit schat'...
Je zet je mute weer aan... discussieert verder met de studiegroep en....."hij doet het weer!!!!!!"
Je groep lacht.... gelukkig maar op internationale lachmomentjes dag.... en dan.....
"Kijk dan Wampie de tv is veel trager... en dit doet het niet... en dat doet het niet...."
Je zet je mute weer uit.... en draait je rug naar de powerpoint op het scherm .....

Willem... misschien moet je de tv even de rust geven om zich op al die vernieuwingen in te stellen.....
Synchroniseren heet dat...
Grom... grom..."onzin.....dat moet toch niet hoeven... belachelijk..."
En je draait je weer om... zet de mute aan.... en luistert verder naar het college....
"Wampie!!!!!!!.... kijk eens wat een mooie strakke lay-out... en ik kan ook weer opnemen hoor... je had gelijk...."
Te laat om de mute uit te zetten... de lachers op je hand..... tijd voor de avondeten pauze.....

Nou ja.... ik heb de inter en nationale dag waar gemaakt vandaag....
Mag ik morgen weer een gewone dag.....?!?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten