woensdag 28 april 2021

28 april 2021

 

Dag van:
Dat was 'm dan dagje 2 van 3 deze week....
Nog één dag en dan meivakantie....
Ook de kinderen breekt het op..
De een na de ander ziek....

En vandaag was dan ook weer voorlopig de laatste lekkere lentedag want morgen keldert de temperatuur en regent het...
Wat een vooruitzichten...!
Maar de terrasjes waren open... en dat heeft Nederland geweten...!
Trouwens mijn Facebook ook...
De een na de andere foto op terras met bier en wijn op onmogelijke tijdstippen... maar wel na twaalven... kwamen voorbij...
En dat terwijl wij hard aan het lesgeven waren....
Dát, met het vooruitzicht op een slechtweer meivakantie, maakte het gevoel er niet beter op zal ik maar zeggen.....

Vandaag moest ik ook een verlaat click en collect pakket ophalen bij een winkel...

Click en collect natuurlijk ook verleden tijd, want de winkels gingen vandaag open....
Ik stap nog rustig de auto uit in de parkeergarage... doe mijn mondkapje op terwijl ik op de roltrap sta naar het grote centrum.... en mijn mond valt open van de aanblik...
Rijen voor de Xenos..... rijen voor de schoenwinkel.... rijen voor de lederwaren winkel..... een chaos van geluiden... en drukte van jewelste.....
Ik hou mijn adem in... duik mijn winkel in waar de rij zich beperkt tot de kassa.... laat mij mail zien... legitimeer me... gris mijn pakketje van de toonbank... en vlucht de winkel uit... de roltrap af... de parkeergarage in....
Oeps... dit was ik even niet meer gewend...
Voor mij voorlopig nog maar online aankopen...!
Maar Nederland is los... als jonge kalveren die na een lange winter de weide in mogen....


S Avonds op tv.. op journaal.. zie ik niet anders...
Volle terrassen.. rijen voor winkels...
Zakkenrollers zouden in een middag binnen kunnen zijn met hun maandinkomen... en inbrekers hun slag slaan in de leeg gelopen huizen...
Één voordeel heeft het trouwens die semi openstelling...
De meute is in ieder geval verdeeld en zit niet meer boven op elkaar in een park...
Misschien scheelt het....
Laten we maar duimen...!

Dat online winkelen heb ik trouwens direct bij thuiskomst en bekomen te zijn van de schrik, omgezet van woorden in daden....
A) op reis gaan zit er toch voorlopig niet in
B) mijn conditie kan wel een boost gebruiken
C) je krijgt mij die drukte niet in
Dus.....
Ik heb een fiets gekocht....
Willem had er nog een van de postcodeloterij.... maar om hem nu te vragen mij achterop te nemen voor een ritje,  lijkt me een beetje teveel van het goede....
En laat ik nou zo'n ontzettend leuke fietswerkplaats website vinden, waar jongeren met een verstandelijke beperking oude fietsen opknappen...
Refurbished fietsen noemen ze dat....
En laat ik daar nou een fiets vinden waarbij ik waarschijnlijk net met mijn voeten bij de grond kom...
Laten ze nou bij de betaling ook vragen hoe lang ik ben, zodat ze de fiets op lengte af kunnen stellen...
En laat die fiets nog ook nog eens hartstikke betaalbaar zijn...
Nee... geen elektrische.... dat kan ik niet meer betalen na de aanschaf van mijn boven begroting aangeschafte Peugeottertje....
Maar... ik heb nu wel een Furbie erbij...
(Wat heb ik toch met die bijnamen??)....
Mijn Peugeottertje voor de lange afstanden... mijn Furbie voor een kort toeristisch ritje....
Mijn meivakantie zal gevuld zijn....
Moet wel nog even het weer meezitten....
Ja sorry... maar ik ben geen natte pakken fietser.....
En de tijd van een poncho aan, heb ik al lang geleden achter me gelaten....

Ik vind het al knap dat ik ga fietsen op een fiets zonder versnellingen en met terugtraprem....
God zegen deze impulsieve greep.....
Vrijdag wordt de fiets gebracht....
En ik hoef ook niks meer zelf in elkaar te zetten... dat is allemaal al gedaan... omdat het een Furbie is... een gerefurbishede fiets....

Ach... en na zo'n heerlijke koningsdag gebeurd er niet veel spectaculairs hier....
Behalve dat ik de herinnering van gister nog even goed vastspijker in mijn geheugen.... nog wat beelden van het concert bekijk.... en dan weer dat vreugdedansje voel ik mijn buik....

Laat ik morgen dat laatste dagje maar relaxte ingaan... en dan twee weken.... twee weken...... twee weken... NIKS!!!!!...... oh ja... en fietsen......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten