donderdag 15 april 2021

15 april 2021


Dag van:
 Ben even inspiratieloos...
Vandaag een complete kleuter koningsspelen dag in elkaar getoverd.... inclusief ballonnenclown, mandarijnen, oranje limonade, muziek etc......
De eigengemaakte aankondigingspamfletten sieren nu de gang....
Daarna nog een team workshop over iets met video interactie...
Ik kon het nauwelijks meer in me opnemen na de studie van gister en al het georganiseer van vandaag....
Geen wonder dat mijn Peugeottertje zo rond een uur of half zes zomaar de straat van mijn vriendinnetje insloeg....
Plof... kopje koffie....
Maar vriendinnetje zelf was ook zo moe....
De corona golf treft het ziekenhuis weer hard...
Vleugel na vleugel wordt weer ingericht voor Covid patiënten....
Ellende na ellende wordt weer zichtbaar....
En waar je dan over schrijven moet...????
Over dat het zo lang duurt...?
Over dat ik niks meer snap van het vaccinatie beleid...?
Over dat misschien dit virus wel nooit uit te roeien zal zijn....?
Of is dat nu weer te pessimistisch.....?
Over al die bijkomstigheden in het onderwijs...?
Studies, workshops, en al die andere dingen waar ik al zo vaak over schreef...?
Vandaag in de gang, tijdens het ophangen van de pamfletten over de ballonnenclown, tref ik een collega waar ik samen veel omtrent taalonderwijs spar....
We hebben het samen over een methode die juist voor het speciaal onderwijs zo belangrijk zou kunnen zijn....
Een methode die echter veel van de leerkrachten zelf vergt...

We zijn er erg enthousiast over maar.... dan komt puntje bij paaltje....
We horen onszelf zeggen " Ja, een super fijne methode maar we hebben als leerkrachten veel te weinig tijd om al die leuke materialen te maken en bij elkaar te zoeken.... onze tijd gaat veel te veel in administratieve zaken en naschoolse scholing en overleg zitten.... dus laat maar....."
We kijken elkaar niet eens verschrikt aan... we vinden het bijna al helemaal gewoon dat lesgeven niet meer prioriteit 1 is.......
Over een Russische Poetin bij wie de macht naar de kop stijgt....?
Of over Biden die sancties tegen dat Rusland nu aankondigt en diplomaten het land uitzet...?
Waar leidt dit heen....?
Over een Kamerlid die zijn handen niet van jongemannen kan afhouden...?
Over zorgbonussen die verlaagd zouden moeten worden... terwijl ik net van een doodmoe vriendinnetje af kom die talloze Covid patiënten ziet vechten om lucht en zijzelf bijna niet meer op haar benen kan staan van het heen en weer rennen tussen de bedden....
Zich schrap zettend voor wéér een extra vleugel die open moet en geen goede vooruitzichten.......?
Zij die zich zo inzetten en die bonus zo verdienen....
Over de verschrikkelijke film Seaspiracy die zoveel ellende aan het licht brengt over de schade die de mens de oceanen berokkend.... nog een veel grotere schade dan die zich op het land voltrekt door oerwouden te kappen en lucht te vervullen....

Of misschien over het goede nieuws dat ik zoek op daarvoor bestemde goednieuws websites...?
En me verbaas over het feit dat er één bericht staat over een konijn dat op zijn voorpoten kan lopen... en verder....
Recepten, recepten, recepten....
Wat voor lekkers maken we klaar...?
Oh dat voelt zo goed....!
Troost eten noem ik dat...
En heel fout is dat...!

Één ding weet ik zeker....
Niet alleen ik was vandaag inspiratieloos als ik dit zo allemaal las.....!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten