woensdag 7 april 2021

7 april 2021


Dag van:
Let it snow, let it snow, let it snow.....
En april doet lekker toch wat ie zelf wil...
Of jij en ik daar nou blij mee zijn of niet....
Het weer houdt geen rekening met ons... wij hebben maar rekening met het weer te houden...
Dat ik vorige week op de dag af zonder jas aan in 25 graden met mijn klas nog aan het picknicken was zal de kou een zorg zijn...
Mijn blouse met korte mouwen van vorige week hangt nog aan de kast...
Maar ik trek toch maar die dikke trui van de plank....
Ik veeg de sneeuw van de auto....
Sneeuw!!!!!!.....
En ik tuur over de weg door de sneeuwvlokken heen als ik de route naar school volg....
Mag ik nog van geluk spreken dat de sneeuw niet blijft liggen maar direct smelt op het nog niet koud genoeg zijnde asfalt....
Wel merk ik dat de auto net als ik last heeft van de kou...
De automatische starter, die zorgt dat mijn motor voor stoplichten uitgaat, blijft met een paar seconden uit en start dan niet door mij maar uit zichzelf....
Die zal ook wel denken.... bekijk het maar met die kou, ik hou mijn motortje lekker warm....

Dat moest de auto ook eens met mij doen want écht, de verwarming van mijn Peugeottertje is ongeveer warm als ik op de plaats van bestemming ben....
Een nadeel van deze auto te noemen dus....
En op zich... ach... je bent een kaaskop die tegen een stootje moet kunnen....
Ja, ja... ware het niet dat toen ik de sneeuw van mijn auto borstelde, er een koude klets sneeuw de schacht van mijn enkellaars in gleed... en ik daar een behoorlijk koude natte plek heb zitten.... die dus niet warm worden wil dankzij een traag verwarmingssysteem die mijn Peugeottertje rijk is....
Typisch zo'n cote d'azur autootje.... gewend aan zon zee, strand en wijn in plaats van hartverwarmende brandstof....du vin, du pain et du veni(j)n.....
Ik kom dus met ijsvoeten op school aan.... alwaar direct ramen open gezet moeten worden voor de ventilatie....
Nou dat dus... en de dag is nog niet eens begonnen....

Dag van de bever...
Dag van de wereldgezondheidszorg....
Maar daar heeft de wereldgezondheidszorg helemaal geen tijd voor....

Die is bezig een corona te bestrijden.....
Een astrazenerca bloedprop mysterie te ontknopen...
IC bedden aan het regelen....
En de bever...?
De bever is vast een burcht aan het bouwen... dubbel geïsoleerd om de kou buiten te houden....
De takken uit handen van de mensheid aan het houden die er hun open haardje mee willen stoken....
Tja... behalve ik dan.... IK WIL BARBECUE.... in de zon... bij 25 graden... op de vlonder... waar de pasgeboren kuikentjes langs zwemmen....
Waar niet 1 maar wel 2 zwaluwen over vliegen om de zomer aan te kondigen....
Ik wil niet bibber bibber voor de klas waar de kou mijn knokkels zo verkleumd dat ik het digibord amper bedienen kan en de pictogrammen uit mijn handen doet glijden....
Maar met dat ik dat wil valt er alweer een hagelbui....
April wil... ik niet....

Weet je hoe de weerman het weer vanmorgen noemde...?
Kliekjesdag....
Je weet wel zo'n dag dat je na kerst de restjes van twee uitgebreide veel te veel gekookte maaltijden eet....

Maar dan vertaald naar het weer...
Het laatste restje sneeuw... nog een prakje hagel.... en een kliekje onder nul graden temperatuur....
Nou heb ík aan een dag restjes eten genoeg.... maar dit weer heeft blijkbaar voor een weeshuis gekookt en dus de wereld aan restanten in huis...
Big sale bij de weergoden.... tegen spotprijzen..... nooit eerder vertoond... wees er snel bij....
Nee heus niet hè....
Het liefst verstop ik me nu, ver weg van alle weersuitverkopen, onder de wol....
Roep me maar als het voorbij is....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten