donderdag 1 april 2021

1 april 2021


Dag van:
Gisteravond half 12... Willem: "morgen trap ik echt niet in 1 april... ik ben nou ontspannen nu ik met pensioen ben en dus alert".....

Twee minuten over twaalf...
Zeg Willem dat is toch ook wat hè dat we nu allemaal wc papier op zak omdat openbare ruimtes geen toiletpapier meer verstrekken en de kinderen hun eigen rol wc papier mee naar school moeten nemen in verband met hygiëne...
Kijk hier.. nieuwe RIVM corona maatregel....
"Jeetje belachelijk... waar laat je die rollen..... gelukkig hebben ze op de Wiekslag luizenzakken..."
Willem....1 APRIL.....

Ik moet om half 1 bij de audicien zijn....
Een andere dan de vorige keer want ik ga naar Elst...
Eigenijk zou ik willen juichen omdat dit zo'n fijne ervaring is en ik met leentoestellen naar buiten loop.... ware het niet dat er geen nieuwe besteld zijn omdat ze me doorverwijst naar eerst de huisarts en dan de kno arts omdat mijn gehoor te ernstig achteruit is gegaan....
Dat is heftig....
Toch overheerst gelukkig de fijne behandeling van begripvolle mensen...
Het kan dus wél anders bij Anders....

Ik loop echter met een sip gezicht even later de kamer in waar Willem het debat al zit te kijken...
Oh jee,  zegt hij, wat is er aan de hand...
Nou Willem, de afspraak ging niet door... ik moest er al om 10 uur zijn zeiden ze, maar het is hun fout want in de mail staat half één... nou en toen ben ik maar over de markt gaan lopen...
Willem wil net uit zijn dak gaan van boosheid als ik zeg 1 APRIL....
En dat was dus twee...


We kijken samen de hele dag debat...
Iets ergers dan dit bestaat er vandaag niet...
Allemaal zeggen dat het in landsbelang is en onder dat mom voor eigen parochie preken...
Ik heb zo'n medelijden met Rutten....
Ja erg hè... maar dit heeft hij niet verdiend....
Dit is weer zo'n uit z'n verband getrokken, uit de context gerukt gemiereneuk.....

Ik ga koken.....
Jeetje Willem wat ruikt dat snoer van de senseo raar...
"Ja dat zei ik toch al"...
Ja, maar moet je eens kijken.... helemaal doorgebrand....
"Wel potverdorie wie heeft dat tegen de pan op het vuur laten hangen dan....?"...
Willem springt op en loopt de keuken in...
1 APRIL....
Ach en nu stop ik maar...
Drie keer was wel genoeg...

En dat debat gaat door...
Er wordt geschiedenis geschreven waar het de Nederlandse politiek betreft....
Alles wordt uit de kast getrokken...
Maar wat ik het ergste vind is dat onder het mom van politieke cultuur verandering het eigenijk maar om één ding draait... Rutte afmaken....

Woorden worden verdraaid... onzuiver geïnterpreteerd... suggestief benaderd... aannames worden gehanteerd...
Waarbij ik de rol die de media speelde ook in ogenschouw neem...
En ja... ik ben voor transparantie.... maar ook voor dingen in vertrouwen mogen vertellen...
Als iemand zegt dat een zin door derden is opgeschreven en je blijft er maar op hameren dat het de schuld is van degene die dat niet schreef... dan ben je goed fout bezig...
Ach ik weet heus wel dat er ingewikkelder ligt....
Ben ook te moe om erover te schrijven....
Heb tot 1 uur het debat gevolgd.... waarmee ze in de kamer nu nog verder gaan....
Maar ik ben te moe...
En tjonge... die nieuwelingen krijgen wel meteen de vuurdoop zeg...!
Waarvan ik eerst dacht dat het wel wat voor mij zou zijn... de politiek ingaan... daar zie ik nou toch maar van af... nee... die politiek is niks voor mij.... ik laat liever mensen in hun waarde en wil het goede blijven zien in de mens...
Iets met vertrouwen of zo....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten