maandag 19 april 2021

19 april 2021


Dag van:
De toon is al vroeg in de ochtend gezet als mijn klassencollega's en ik elkaar vanuit bed een fijne maandag wensen maar ik het "zonnige goedemorgen" grimmig verander in "het regent hier"....
Niet dat ik die regen erg vind want ik keek er met mijn nieuwe plantjes juist naar uit.... maar oké... het oogt wel somber....
En hun zonnige groeten zorgt er ook voor dat ze allebei al stralend in de klas zitten als ik nog moet komen aansjokken....

Tegenwoordig is mijn klas... maar zijn ook andere klassen dunbevolkt...
De zogenaamde corona beslisboom zorgt ervoor dat hoestende vermoeide etc kinderen eerst klachtenvrij moeten zijn eer ze weer mogen komen.... liefst getest ook....
Vandaag hebben wij maar vijf kinderen....
Maar goed... wel extra veel aandacht voor het hele stel....

Ik kan zelfs de huisarts bellen met de vraag wanneer ik nou eindelijk eens aan de beurt ben voor de vaccinatie....

Ik snap er werkelijk niks van dat Willem, die niks mankeert en al mijn jongere zorg collega's, eerder ingeënt worden dan ik....
Het antwoord van de dokter is vrij eenvoudig.....
"Ja mevrouw wij weten het ook niet meer en we hebben ook geen vaccins meer op voorraad"....
My oh my waar is al die astrazenerca die niemand wil hebben dan gebleven....?
Als ik 's middags hoor dat er iemand weer van dichtbij in contact is geweest met een positief getestte Covid nicht en in quarantaine moet, dan krijg ik ondertussen wel de kriebels....
Hoelang zal ik nog mazzel hebben tussen al diegenen die of ziek, positief getest of in quarantaine zijn....?
Ik raak aardig door mijn schietgebedjes heen....
Enfin... morgen weer een leerling minder dus....

Thuis zit Willem gezellig met een oudleerling en haar moeder te babbelen...
Ze zijn hem niet vergeten en zelfs helemaal met de fiets van Duiven naar Arnhem komen fietsen....
De honden hebben ze ook helpen uitlaten...
En dat is te merken..
Ze liggen amechtig te hijgen op het kleed...
Lekker dan... ik had net voor ieder een meter bullenpees meegenomen om ze maar weer eens te verwennen...
Nou.... ze kijken er niet meer om... te moe om hun bek open te trekken...
Behalve Benji dan.... maar die tel ik niet mee...
Die is van een aparte soort... andere planeet misschien zelfs wel....
Eeuwig energiek....
En hij begint dan ook meteen al de drie andere pezen op te eisen....
Niet alleen energiek maar ook behoorlijk slim dus...


Ik begin net met het persoonlijke verhaaltje voor in de rapporten als Willem ineens van alles te regelen heeft dat.... ECHT NIET KAN WACHTEN WAMPIE!!!!.....
Dus neem ik eerst de vergaderdata met hem door die hij wil weten voor de nieuwe dansvoorstelling waarvoor hij de verhaallijn schreef.....
En je MOET even luisteren naar dat nieuwe nummer dat ik aan het instuderen ben op de fluit....
NU EVEN NIET WILLEM!!!!
(Ja ook ik heb grenzen!)....

Ik begin dus aan de verhaaltjes....
Ik ben dan zo dat ik in mijn gevoel voor die leerling moet gaan zitten, anders lukt dat niet....
Ik heb net twee regels van de eerste leerling op papier of......" IK GA NU ZIGGO BELLEN... ik ben er klaar mee dat die tv het niet goed doet....!!!"
Uit m'n concentratie.....
"Wat was die code van die foutmelding ook alweer?"...
WILLEM!!!!!!!!....
"Oh ja.... maar dit is belangrijk...."
Mijn ogen spuwen ondertussen vuur.... en hij heeft geen zin om daar zijn handen aan te branden blijkt wel want hij laat me met rust en gaat bellen.....
Ik duik mijn gevoel en concentratie weer in....
Ik ben net met het tweede rapport bezig of....."WAMPIE.... NIEUWE MEDIABOX OF EEN MONTEUR???".....
Doe maar een nieuwe mediabox hoor ik hem, knikkend naar mij, al zeggen.... 
En ik duik weer in de rapporten... opnieuw.... en weer alle moed bijeen rapend....
Ik heb net rapport zes af en wil aan de zevende beginnen of.... rommeldebommel... gestommel... de geluidsinstallatie wordt opgezet....
Ik geef de moed op....
Dan maar zonder concentratie die rapporten schrijven....
Dat lukt wel... maar is toch jammer....

En alsof hij het ruikt zegt hij direct nadat ik de rapporten

in mijn sharepoint heb gezet...."nu moet je echt even luisteren hoor...."
En ik luister.... en ik geef advies.... 
Niet alles op de sopraan maar beginnen met de tenor en als de muziek overgaat in majeur, je sopraan pakken...
Wéér het nummer.... 
Ja mooi....
Misschien de eerste helft van het tweede stuk erbij pakken met de tenor...
Wéér het nummer...
Ja nog mooier....
En dan maak ik dat ik boven ben..... waar ik nu ben... en het nummer hoor.... keer op keer op keer een nog een keer....
Ik weet even niet wat ik erger vind... een man die zijn preken oefent of een nummer instudeert.....
En voor de zoveelste keer vraag ik me af pensioen niet een ander woord is voor "tweede leven".... of iets als "post midlife crisis".....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten