dinsdag 31 augustus 2021

31 augustus 2021


Dag van:
Alleen vandaag nog en morgen om goed na te denken over alles wat met trouwen te maken heeft......
Daarna begint het werkleven weer.... en heb ik niet veel tijd meer om na te denken over huwelijkse zaken....
Dan komen er weer gewone blogs over schoolse aangelegenheden..... dagelijkse gedachten etc......
Vandaag dus nog maar even heerlijk in de voorpret gaan zitten...

Ik ben op weg naar mijn dochter dit keer....
Zij die de jurk gaat maken...
Maar welke jurk....?
Wat voor jurk...?
An old woman in a weddingdress.....
Wit lijkt me dus sowieso wat overdreven...
En wat een flauwekul eigenijk want tijdens het aanzoek droeg ik immers ook een witte zomerjurk.... en een lange nog wel....
Ik kan dus gewoon alle dagen wit dragen????..... maar níét op m'n bruiloft....????
Hmmmmzzzzz moet ik toch nog eens over nadenken....
Neeeee een sluier kan echt niet en ook geen sleep...
Willem weet allang wie er achter die sluier verstopt zit natuurlijk....
Ben ik ook het type niet voor....

Maar als we dan die ouwe tutten jurken bekijken.... de cocktail jurken maatje meer.....de bruidsjurk voor de oudere bruid... en jawel zelfs de tweede huwelijk bruidsjurk... dan word ik daar ook niet echt vrolijk van.....
Ik heb in het dagelijkse leven ook geen bloemetjes jurk aan en om op prinses Beatrix te lijken, die de troonrede bijwoont, daar heb ik al helemaal geen zin in....
Ik draag gewoonlijk immers ook geen jurken die bij 61 jaar horen... toch....?

Ondertussen begin ik het onkruid in mijn dochters achtertuin maar eens te wieden...
Zodat er vrijdag de verjaardag van mijn schoonzoon gevierd kan worden....
Dat geeft afleiding in hopeloze zoektochten....
Samen zwoegen we een flink uurtje door...

Dan bewonder ik de acelots van kleindochter Britt en de twee parkieten van kleindochter Isa....
Neeee oma zegt niks over kamers opruimen... dat hoeven oma's namelijk niet te zeggen....
Daar zijn ze oma voor....
En daar zijn de kleinkinderen dan ook heel blij mee....

Ha die Willem... lekker dagje gehad....?
"Ik heb geslapen"...
Ow echt...?
Vermoeiend hè trouwplannen....
"Nee de spanning van het aanzoek valt van me af"....
Dat moet dan wel heel vermoeiend zijn geweest om van je knieën weer op de been te komen....
Je wordt ouder meneer Lindeman....
Hij gaat er maar verder niet meer op in.....
Verstandig van hem....
En voor hij over eten begint vertel ik hem al dat ik de boodschappen heb gedaan....
Dat geeft hem rust.... 

Stel je voor.. het zou zo maar weer spanning op kunnen leveren anders....

Willem gaat naar het koor....
Ik vind eindelijk een ceremoniemeester....
Nou ja... meesteres maar dat klinkt zo SM-erig.....(geinig... zonder streepje staat er smerig)....
En een ceremoniemeesteres in leren pakje met een zweepje in haar hand boezemt wel ontzag in misschien maar is nou niet zo passend bij onze trouwplannen...
Ceremonie-mens was gender vriendelijker geweest...
Maar nou zit ik net zo te miepen als al die andere dwazen die moeilijk doen over gender neutraliteit....

Ik pas de bruiloftswebsite aan en ga maar eens naar 'Opgelicht' op tv kijken....
Als bijna zelf slachtoffer is dat wel een toepasselijk programma....
En mensenkinderen wat kan je op veel manieren besodemieterd worden....

Zo'n pakketjes bericht heb ik ook al gehad....
Wel op de link geklikt maar niet verder gegaan....
Wat zijn die lui toch slim en wat spelen ze in op de mens.... je zou haast denken dat het gediplomeerde psychologen zijn die precies weten waar de zwakte van de mens zit.....

Dan ga ik maar weer in gesprek met het ceremonie-mens....
Over gastenlijsten... van uur tot uur het dagverloop doornemen.... bedankjes bekijken.... nog meer jurken bekijken....
Je wordt al moe eer de grote dag is aangebroken...
En ik zeg maar grote dag en niet lange dag want hoe lang die dag ook zal zijn ... ik vrees nu al dat er tijd tekort gaan komen...




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten