zondag 11 december 2022

11 december 2022


Dag van:
Heb ik het toch twee weken met hoestende bronchitis volgehouden, nu komt het de ogen en neus ook uit....
De zakdoeken zijn niet aan te dragen...
In ieder geval weer iets om op het boodschappenlijstje te zetten; extra tissues en keukenrol.....oh ja, en wc papier doe ook maar wanneer ik snuit en nies alles vol....
Mijn hoofd voelt aan als een bloemkool...
Tenminste.....ik kan me voorstellen dat een bloemkool zich zo zou kunnen voelen....
Dit betekent dus; slikken en prikken...
Slikken van aspirientjes en prikken met Covid stokjes...
Vooralsnog geen corona....
Mijn neus voelt echter als zo'n vol cocktailprikker doosje....
Één voor één komt er zo'n prikkertje uit en steekt venijnig in mijn neus....
Mijn ogen kijken wel een Madurodam achtige Niagarawatervalletje....
Make up....totaal nutteloos....lekt uit, loopt door.... zinloos dus.....
En mijn neus oogt alsof ik al jaren lijd aan een rode wijn verslaving....

Ik verzamel al mijn moed en app school

dat ik morgen niet kom...
Nu maar hopen dat er niet al te veel zieken zijn onder collega's en dat er inval is...
Misschien zijn er ook wel kinderen ziek...
Het RS virus heerst ook bij ons op school bij de kinderen...
Mijn klas bleef tot nu toe gespaard maar je weet nooit voor hoe lang....

En dan nestel ik me maar in de grote leunstoel omringt met tissues, keukenrol en wc papier....al naar gelang waar ik was om mijn neus weer te ledigen, om het dan mee naar de leunstoel te nemen ...

Willem is naar de kerk.... 
Willem is met zijn meiden uit eten...
Rust heb ik in ieder geval genoeg...
Ben alleen nog niet in de stemming om de radio aan te zetten op een kerstzender....
En in tv kijken heb ik al helemaal geen zin....


Scrooge kijk ik trouwens wel...
Tuurlijk kijk ik....
Altijd weer een mooi verhaal...
En zoals altijd schrik ik dan weer van de cijfers van het aantal kinderen dat ook hier in armoede leeft...
1 op de 12 kinderen in Nederland groeit op in armoede......
Dat zijn ruim 300.000 kinderen tot 21 jaar die een meer dan zorgelijke jeugd hebben...... 
Ze maken er vast het beste van, maar merken altijd en overal dat er thuis niet genoeg geld is......
Vrienden thuis uitnodigen is spannend, want er is zo weinig.....
Voor een warme winterjas als het écht koud begint te worden, is niet eens genoeg geld.....
Ook een fiets, om met vrienden mee naar school te kunnen fietsen, is er vaak niet......
Laat staan verder kunnen studeren na de middelbare school…
Geen Sint, geen kerst, geen cadeautje of traktatie op je verjaardag, geen uitje....
Op school haal je ze er altijd meteen uit...
Niets te vertellen in de kring.... karig gevuld brood trommeltje.....afgedragen kleren van de switch....

Tel daar nou eens het aantal kinderen bij op dat mishandeld, misbruikt of verwaarloosd wordt....
Naar schatting zijn elk jaar bijna 119.000 kinderen het slachtoffer van mishandeling..... 
Kindermishandeling is niet alleen lichamelijk geweld.....
Het is elke vorm van mishandeling die voor een kind bedreigend of gewelddadig is.....

Ik kom al aan de 419.000 kinderen per

jaar....
Zelfs de stad Utrecht trekt nog niet zoveel inwoners....
Stel je voor....een stad als Utrecht vol met die kinderen en dan nog eens zo'n 60000 buiten Utrecht  want Utrecht telt maar 359.000 inwoners....

En dan gaan altijd mijn gedachten weer naar dat voetbal hè....
Mbappé eindigt op de lijst met best betaalde voetballers bovenaan.....
De Fransman die bij Paris Saint Germain voetbalt blijkt volgens zijn gelekte contract een basisjaarsalaris van 72 miljoen euro per jaar op te strijken..... 
Dat is per week ongeveer 1,38 miljoen euro.
Mbappés Paris Saint Germsins teamgenoot Messi strijkt een salaris van 1,14 miljoen euro per week op en staat daarmee tweede......
Ook de derde best betaalde voetballer speelt bij de Parijzenaren: Neymar krijgt een weekloon van 703.000 euro en maakt daarmee de top drie compleet.

Kweetniet hoor..... maar ergens wil dat kwartje bij mij maar niet vallen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten