maandag 19 december 2022

19 december 2022


Dag van:
De wegen zijn wit...
Neeeej, niet van het ijs... niet van de sneeuw....maar van het zout natuurlijk!!!.... 
Ik glibber dus niet naar school maar rij gewoon....
Niet overdreven hard toch maar want...nou ja....verraderlijkheid en zo....
Voor bochten heb ik nog maar even respect.....
En afstand houden leek me ook wel handig....
Ik ben de klas nog niet binnen of Willem belt al....
"Je bent toch wel veilig overgekomen?"....
"En ik mis je"....
Man.....ik ben net een hele week thuis geweest....
"Oh ja....maar ik niet......"
En dat is waar ook....hij was immers druk...
Nou lieve schat, straks, na deze werkweek ben ik er weer twee weken hoor....!!
Kerstvakantie is in zicht....

Eerst maar weer eens even de kinderen

'voelen'...
Hoe zijn ze na een week afwezigheid....?
Nou.....gewoon de oude weer hoor...
Praatjes en branie genoeg....
"En jij lag in bed!".....roept er eentje....
En op de bank en in de stoel, vul ik aan....
Vogeltjes kijken....en ik laat ze het filmpje zien dat ik van de vogeltjes maakte.....


De kring bestaat vandaag uit taal spelletjes....
Begrijpend luisteren; luister naar de zin en wijs dan het goede plaatje aan....
Voorzetsels oefenen op het digibord maar daarna de op en onder dan ook echt oefenen...
Op de stoel staan, onder de tafel liggen, tussen de juffen van staan of ervoor of erachter...
En ja, dat spel ligt ze wel....
Als ze maar kunnen bewegen....


De vakdocent handvaardigheid komt een ontzettend leuk kersttafreeltje met ons maken...
Daar zijn ze even goed zoet mee....
En wat ziet het er leuk uit...


Zo kabbelen we de dag wel weer door...
De ogen steeds gericht op die kerstboom waar ik vanmorgen natuurlijk de gehaakte poppetjes in hing....
Het rendier staat op nummer één heb ik al gemerkt...
Maar tja...er zijn maar twee rendieren...
Dat wordt nog wat donderdag...
Met ruzie de kerst in????.....
Heerlijk om te zien dat ze dondersgoed weten dat je mag kijken met de handjes op de rug....maar als ze dan eventjes denken dat juf niet kijkt, toch die handjes vliegensvlug even vanachter die rug vandaan komen....

De kerstpakketten komen langs...

Wat een super leuke dit jaar...
Een rugzak gemaakt door mensen met een beperking die werken in een speciaal atelier...
Het materiaal van de rugzak is van oude schoolspullen en schoolmateriaal....
Cycled-up heet dat....
En tot bovenaan gevuld vol met biologisch lekkers....
Echt super gaaf dit keer....

Dan klinkt door de intercom de mededeling dat er verrassend nieuws is dat om drie uur gedeeld wordt in de kantine...
Het zit er om drie uur zó vol dat ik op de gang sta als het verrassende nieuwe verteld wordt....
De tweekoppige directie gaat per 1 augustus weg....
Eentje heeft een nieuwe uitdaging, de ander gaat met pensioen....
Iedereen is er even stil van...
Zulk nieuws moet landen...


Dan nog een overleg met een therapeut en ik kan naar huis....
Het is wel weer welletjes deze eerste dag....
Hello huis...Hello Fresh.....
Willem is ernstig blij met de inhoud van mijn kerstpakket...
Speciale kaas en nog lekkerder.... Drentse droge worst....
Dat deel kan ik dus al wel afschrijven...
Ik vrees dat het pannenkoekenmeel voor mij is....
Nou ja.....en een enkel droog toastje dan....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten