woensdag 7 december 2022

7 december 2022


Dag van:
Niet te rigoureus....stapje voor stapje een beetje kerst in de klas....
Niet dat we het woord Sinterklaas nog horen hoor....welnee uit het land uit het hart zullen we maar zeggen...
Nou ja, tijdelijk dan....

Gisteren twee tomtes in de klas gezet....

Heel onopvallend....
Vandaag een kleurplaat van een peperkoek mannetje....
En dat die in een rondje zat als was het een kerstbal hadden ze niet eens echt in de gaten....
Trouwens hoeveel papa's en mama's hebben de kerstboom al niet staan thuis....

In de kring hadden we het al wel over de kerstviering...
Dat was dan wel even belangrijk want alle papa's of mama's moeten iets lekkers meenemen voor de kerstlunch...
We vragen de kinderen wat ze nou het liefst met hen in de keuken zouden willen maken voor de kerstviering op school...
Nou....yessssss.....we krijgen als het aan hen ligt een heel diverse kerst maaltijd...
Pizza, kebab, boreç, knakworstjes, koekjes, pannekoeken, poffertjes, appelmoes, cake en......hoe kan het ook anders.....een happy meal van Mc Donalds......

Het zal me benieuwen of die ouders dat gehoor aan geven...
Één ding is zeker... Je hoeft er niet voor in de keuken staan en het scheelt een hoop rommel....
En er is nog één ding zeker....van de honger zullen wij niet omkomen....
Ik denk dat ik voor de tweede kerstdagen daarna de buik nog vol heb zitten....

Vandaag is het taal dag....
De letters s, i en oh jee juf niet de k van kerst maar de p van piek....
En ook de picto's...
De juf die vandaag in de klas meekijkt geniet van de interactie want de mooiste picto is toch wel de foto van jezelf....
Als je een foto van jezelf hebt kan je in de pictogrammenwereld immers alles...zelfs als je niet kan praten, lopen of eten....
In de verhalenwereld kan je het allemaal wel....
Enfin genieten dus....

Het is ook weer bingo wat geluidsoverlast vandaag...

Het was de dag van kleine gaatjes opvullen of nog een klein afdek plankje zagen...
Nu merken we ook dat de klas inmiddels gegroeid is tot 11 kleuters (straks 13) .....
De kinderen worden er druk en onrustig van....
Ze onderschreeuwen het geluid van buiten om elkaar te verstaan of maken dwangmatig typische geluiden waar mijn gehoorapparaat dan weer allerminst blij van wordt....
Dus gooi ik er zelf maar eens een brul tegenaan "EN NU IS HET STIL!!"...
De kinderen luisteren wel maar die mannen op het dak hebben minder ontzag voor me....

We krijgen de mededeling dat we er nog één leerling bijkrijgen.....
In ruil voor een andere nieuwe die we zouden krijgen...
Alleen de ruil is een beste...
We krijgen een behoorlijke heftige erbij die nu al 1 op 1 begeleiding op het kinderdagverblijf heeft...
Maar kom....na de kerstvakantie zijn we vast uitgerust genoeg om dat aan te kunnen...
Laat ik alleen alvast maar wel even zelf ook extra hulp in laten vliegen.....
En ik begin aan het schrijven van een stevige onderbouwing....


Nog even naar het winkelcentrum...
Mandje voor de bolletjes katoen...
Ondertussen stond het namelijk rond mijn stoel vol met tassen katoen, katoen en katoen....
En ach, zo'n mandje staat zo veel gezelliger...
Kom ik natuurlijk ook nog die laarsjes tegen met flinke profielzool....
En die heerlijke mededeling dat er sneeuw op komst is, vormt dan natuurlijk de ultieme smoes om ze aan te schaffen...
Vooruit, dan ook nog maar die leuke donkerrode trui voor Willem....

Oeps ja, Willem heeft weer maaltijd in de kerk...
Maar even wat makkelijks halen...
Krijg ik spijt van als eenmaal thuis de bel gaat en er een niet onaantrekkelijke en zeer humorvolle vrolijke man aan de deur staat om de Hello Fresh box af te leveren...
Daar had ik nou wel een maaltijdje uit de box voor willen koken vanavond hi hi.....

En geen voetballen vandaag jongens...
Het is een rustdag....
Na zo'n lawaai dag als vandaag klinkt dat nou als stilte muziek in de oren....
Ik laat zelfs helemaal de tv uit....
Het enige geluid vanavond is mijn eigen hoestbui en dat is al ellende genoeg...
Alleen vanavond kan ik het hebben...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten