vrijdag 9 december 2022

9 december 2022


Dag van:
Willem zet vanmorgen zijn schema voor de dag uiteen....
Er staat nogal wat op zijn to do lijstje voor vandaag....
Het eerste valt al tegen want zijn schilderdichtjes moeten naar de drukker gestuurd worden naar de mailserver heeft storing....
Het tweede valt ook tegen...
Hij is zondag ambtsdrager van dienst in de kerk en moet bloemen halen maar hij weet niet voor wie...en hij heeft de liturgie nog niet binnen....
En degene die het wel weet is niet bereikbaar....
Verder wil híj́ graag de boodschappen doen, stofzuigen, zijn ruitenvloeistof voor in de auto is op dus die moet er ook komen, en de honden moet hij twee keer uitlaten voor voetballen begint....
En één ding ken ik heel goed van Willem.... Willem en onzekerheden dat gaat niet zo fijn samen....
Willem is van overzicht en duidelijkheid....

Nou was ik van plan om vandaag


helemaal de deur niet uit te gaan en heerlijk binnen te blijven terwijl het buiten vriest.... oké licht vriest....maar toch hè....
Ik zie echter een lichte paniek in de ogen van mijn Willem en dus....."zal ik alle boodschappen dan maar doen?"....
Ach, kan ik immers ook die hobby winkel in Elst eens zoeken waar ik al lang een keertje heen wil...

Willem heeft de poetslap in de hand....ik de autosleutels....
Hij is iets opgeluchter nu....
En zo rij ik richting Elst....vind de hobbywinkel....sla er mijn slag en rij door naar de Action voor ruitenvloeistof....
Kruitvat voor iets tegen de hoest....
Turkse winkeltje voor lekkers voor de visite vanavond....en de Jumbo....voor de rest van het lekkers....
En zo ben je toch al weer gauw tweeëneenhalf uur verder.....
Willem is net met de laatste stofzuig plekjes bezig....
En zelfs dat zat niet mee want de slang was verstopt....


Wat tijd voor mezelf....
Het nieuwe haakboek doorneuzen....de kerstpoppetjes in elkaar zetten en aan de nieuwe beginnen...
En kijk... Willems mail doet het weer....dus hem ook maar even verder helpen....
En hij krijgt degene eindelijk aan de telefoon die wie waar de bloemen heen moeten...

De honden zijn uit geweest...het overzicht is terug....de to do lijst volbracht....voetbal kan aan....
Vooruit dan maar...we hadden immers twee dagen rust gehad....
En wat een verrassing dat Kroatië van Brazilië wint, eerlijk is eerlijk....

Tja, en dan begint onze wedstrijd hè....
Tegen Argentinië....tegen Messi....
Oh Oh Wampie....en de meest foute opmerking van dit jaar is dan toch wel "ach.....ik gun het Messi ook wel".....
Hier scoor ik geen punten mee vandaag....

Het huis stroomt vol.... Willems dochter en

de buren....
Mijn nieuwe etagère (ja, ja....van de Action)....doet direct dienst....
Oranje chocolaatjes, kersen bonbons en kerstkransjes....
De rest van de tafel vult zich met andere hapjes....een variatie aan hartige lekkernij....
Het hart vult zich echter met ongeloof...
Twee nul voor Argentinië....
Maar ach... Wampie gunt het Messi....(oeps).....

Hoe groot is de euforie als Nederland toch nog scoort...
De roofvogel blik in de ogen van de spelers verschijnt  ....en ze notabene ook nog een gelijkmaker weten te scoren....

Hoe snel gaan de schaaltjes hapjes op tafel leeg als de verlenging ingaat....
En hoe bederft het de eetlust weer tijdens de desillusie van het penalty schieten bij de eerste twee missers....
Emoties gierden door de kelen vanavond....
Van denken het niet te redden naar de verbijstering er toch te zijn naar de ontreddering van het uiteindelijk toch nog verlies.....
We liggen eruit....

En ja....ik gunde het Messi best wel....maar nu toch maar even niet.....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten