maandag 5 december 2022

5 december 2022


Dag van:
Oh kom er eens kijken
Wie zijn daar zo in hun sas
Dat kan maar één leuk groepje wezen
Dat is onze vlinderklas
We moeten ons wel erg haasten
Want klokke negen komt hij aan
Dus we rennen door de gangen
om op tijd buiten te staan.
We roepen heel hard 'SINTERKLAASJE'
We roepen heel hard "LIEVE PIET"
en die komen het bos uit hollen
Maar de Sint die zien we niet
Eindelijk na heel veel keertjes roepen
Gaat een camper open daar
Sint heeft hier vannacht geslapen
In de war zit nog zijn haar

Iedereen krijgt nu een handje
En wij gaan dan gauw naar binnen
Want in de Baloezaal zal
Zometeen onze feest met Sint beginnen
We oefenen nog snel het pictolezen
Van die mooie plaatjes brief
En de juffen zeggen allen
Elk kind was vreselijk lief
Want we zien wel bibber lipjes
En beetje spannend is het wel
Maar echt jullie hebben niks te vrezen
Sint vindt jullie een fijn stel
Moedig gaan we door de gangen
Het voelt immers nu wel fijn
Om straks voor een klein kwartiertje
Bij Sint en al die Pieten te zijn
Meester Wil speelt op zijn trekzak
Dat noem je een accordeon
En dat was voor ons het teken
Dat het feest nu heus begon
We gingen zitten op een bankje
En de Sint vertelde toen
Wat zijn jullie leuke kinderen
Jullie verdienen elk een zoen
We hebben de pictobrief voorgelezen
Dat vind Sint verschrikkelijk knap
En de Pieten struikelden van verbazing
Over hun eigen danspas stap
We zongen samen nog een liedje
Over wild geruis dat werd gestaakt
En toen hebben we met z'n allen
En mooie foto met de Sint gemaakt
Cadeautjes Piet vroeg aan de kinderen
Wie van jullie is er sterk?
Nou....dat was onze E.....
En zij moest toen aan het werk
Want de zware zak vol met cadeautjes
Werd door haar met gemak getild
En voorbij was het toen het bezoekje
Dat we nog wel langer hadden gewild
Dag super lieve Sinterklaasje
Wij vinden dat het heel goed ging
Maar nu gaan we cadeautjes kijken
In ons klasje in de kring
Juffie telde van één twee drieën
En toen ritselde veel papier
Tjonge wat een mooie cadeautjes
Dat deed de kinderen veel plezier
Thuis mogen ze er pas mee spelen
Maar geen verdriet en geen getreur
Want daar kwam onze knutsel juf Trijnie
Met de knutsel kar door de deur
Ze had een verfcentrifuge
Jongens wat een dikke pret
Want de mooiste schilderijen



Werden even later op de vensterbank gezet
Brood en fruit was wel een dingetje
Want we hadden zo genoten
Van alle chocola en speculaasjes
En wel honderd pepernoten
Dus de bakjes van het brood
Daarin vinden jullie nog wel wat brokken
Maar ach op zo'n mooie feestdag
Zal je daar niemand over horen mokkeno
Voor diegenen waar vanavond
Nog aan hun deurtje wordt geklopt
Wensen we heel veel plezier nog
Omdat het gedichtje nu hier stopt!!!

En dit is in een dichterlijke notendop hoe de Sinterklaas op school verliep...
Mooier kunnen we het niet maken, ingewikkelder wel....
Nee heus, het was een gezellige Sinterklaas...
Het ging wel allemaal in een sneltreinvaartje....maar tja, dat krijg je met een grote school en twee klassen...
En dat nog wel terwijl er twee Sinterklazen in de school waren....die hun enorme best deden elkaar te ontlopen natuurlijk....
Gelukkig ook gesetteld in twee ruimtes ver uit elkaar....
Maar ach, als de kinderen straks de foto's misschien zien dan zullen ze niet eens het verschil opmerken...
Vandaag laat ik wel drie Sinterklaas filmpjes achter elkaar zien, met natuurlijk drie verschillende Sinterklazen....
Maar denk je nou echt dat er eentje zei "hé,dat is een andere!"....
Nee hoor.....niks daarvan...


Anekdote van de dag vonden we wel de volgende...
De kinderen zitten vol...pepernoten, chocolade, chocomelk, suikergoed en dan moeten we fruit gaan eten en ons drinken op drinken...
Één kleuter heeft een beker koel water uit de kraan voor zich staan maar zit écht nokkie vol....
"Juf, ik hoef nu niet, het is nog te heet"....
Wij vonden hem echt sterk....

Eindelijk eenmaal thuis, als ik alle cadeautjes heb rond gebracht, gaan Willem en zijn jongste dochter uit eten...
Nog voor de verjaardag van haar....
Even geen voetbal.....
Wat een zegen....

Ik geniet nog even na van de foto's op Facebook van Pietende collega's vanmorgen...
Onze klas hebben mijn klassenassistente en ik vanmiddag na vergaderingen nog helemaal Sint vrij gemaakt...
Morgen alleen nog verhalen in de kring over verlate pakjesavonden.....
Maar dan is het ook weer echt voorbij...
Ik moet zeggen dat ik de vermoeidheid ook tot in mijn tenen voel....
Het waren vier weken van heel hard buffelen....
En toch zou ik het nog steeds niet willen missen...

Zeker ook niet als ik foto's van mijn Haarlemse kinderen binnen krijg waar aan de tafel al zeker twee uur mijn kleinkinderen met hun gekregen speelgoed spelen....
Zeker niet als ik een über lief appje van mijn vriendinnetje krijg....
En al helemaal niet omdat ik weet dat Sinterklaas en een WK maar eenmalig samen vielen....
Volgende keer wordt er gewoon weer in de zomer gevoetbald....
Maar tja, daar wordt mijn dochter dan weer minder blij om want dan vallen de wedstrijden altijd op háár verjaardag....
En visite die voor jou komt in plaats van voor je tv, is toch altijd prettiger...
Enfin...ik denk alweer twee jaar vooruit...
Laten we eerst deze maand maar eens zien door te komen.....
Dag Sinterklaasje,
Dahaaag, dahaaag....
Dahaaag, dahaaag lieve Piet......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten