maandag 12 december 2022

12 december 2022


Dag van:
Ik heb nou echt nog nooit een keer meegemaakt dat ik met een gerust hart ziek kon zijn of uit kon zieken...
Altijd weer lig je met een bezwaard hart in je bed....
Vanmorgen ook weer dusdanig dat ik toch maar vroeg uit dat bed gestapt ben....
De hele dag volg je in je gedachten de schooldag...
Nu zijn ze in de kring, nu eten ze fruit, nu spelen ze buiten enz.....
Vragen als; die ene leerling zal zich toch wel gedragen nu?....er zal toch wel een invalkracht zijn?....zou de kerstboom al opgetuigd zijn?.....achtervolgen me....
Misschien wel iets te oververantwoordelijk of zo....

En het feit dat Willem tegenwoordig wel

vaker boodschappen doet, vind ik enorm fijn....
Maar het feit dat je nu niet zelf de deur uit kunt en hem dus nu expliciet moet vragen om boodschappen te doen.....dat voelt toch alweer heel anders nu....vooral minder enorm fijn zeg maar....meer iets van bezwaard...

Gelukkig ken ik ook"geniet-momentjes"....
Als Bengel pontificaal bovenop mijn schoot, op het haakwerk gaat liggen....
Lieve spinnende warme Bengel...
Ze ziet heus wel dat ik bezig ben...
Ze vindt de draadjes mateloos interessant....

Zou ze er erg in hebben dat ze nu stoort?....
Vast wel...maar poezen trekken zich daar immers niks van aan...
Het is nu poezentijd vrouwtje....
En straks als je het zat bent dan wil ik ook eerst nog een hapje lekkers....
Als ik zou kunnen spinnen dan had ik nu heus met haar meegedaan....

Ondertussen verstrijkt de tijd...
Voor vier mensen stond vandaag de tijd stil.....
Hoe bizar idioot kan toeval zijn...
Drie zussen van mijn vrienden van de kliek overlijden vandaag....
Het idee is te eng voor toeval.....drie zussen....
En zo vult de vriendenkliek app zich met condoleances....
Maar zij zijn niet de enige...

Ook de broer van een goede vriend wordt vandaag geëuthanaseerd....
Rond het middaguur laat hij zijn vrienden en familie achter....
Vier mensen uit je vriendenkring op één dag die verliezen dragen....
Met wie je in je hart meeleeft.....

Een beetje vreemde dag dus die twaalfde december...
Bijna op de helft van de maand alweer....
Dat einde van het jaar dat nadert....
Nog negen dagen en we kunnen eindelijk weer de dagen langer gaan rekenen....
Oh wat kijk ik daar toch altijd naar uit...
Het idiote is alleen dat het langer licht worden ook voor mijn gevoel langer duurt dan die tijd die het kost om daglicht korter te maken...

Eenmaal terug van zo'n zomervakantie is het voor mijn gevoel zo super snel al donker om vijf uur....
Terwijl ik nu de dagen aftel tot het tot acht uur of zo ongeveer licht blijft....

En waar komt die kou ineens vandaan??....
Ineens is die er...
Min acht vanavond....
Schaatskoorts....schaatsbanen concurrentie....dun ijs waarschuwingen....
Een jaar geleden overstroomde Valkenburg nog....

Oh ja.....en ik heb een online impuls

aankoop gedaan vandaag...
Maar echt hoor....al is het misschien niks, dan nog....
Zat ik Wordfeud te spelen, de gratis versie en dus met reclame tussendoor, zie ik ineens die super aanbieding voorbij komen...
Dat apparaat dat ik al zoooooooo lang op mijn verlanglijstje heb staan, wekelijks verheerlijkt naar kijk of het al wat goedkoper is, en nu staat ie ineens daar betaalbaar in de reclame....
Betaalbaar?????......ahum.....ik kan er wel 6 kopen voor de prijs die het normaal kost...
Een koffiebonen koffiezetmachine waar je 12 soorten koffie mee kan zetten...
Van espresso tot latte macchiato....
Van crème koffie tot cappuccino en weet ik veel wat nog meer....
En dat van 299,00 euro voor 44,99 euro....
Maak me gek....!!
Ja oké, je hebt zo nóg duurder, maar ik vind 300 euro voor zo'n ding al duur....
Heb ik voor mezelf nooit over zoiets....
Alleen voor die 45 euro kan ik echt niet laten direct de aankoop te regelen....

Uit Londen moet het ding komen...
Verzendkosten ook nog eens 0,00.....
En Engelsen verkopen geen rotzooi toch....toch????.....


Nou die zee nog over....
Bootje in.....dobberen....DHL-letje er tegenaan....en hier afleveren maar...
En als de zee bevriest deze dagen kunnen ze zelfs komen schaatsen....
Ik krijg spontaan koffiegeuren in mijn neus ook al zit die nog zo dicht....
Mag trouwens wel uitkijken dat die neusinhoud niet aan ijsvorming doet....

(Ik zeg vrolijk kerstfeest)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten