dinsdag 6 december 2022

6 december 2022


Dag van:
Bronchitis is een ontsteking in de buisjes in je longen....
Je hoest vaak veel en je kunt ook benauwd zijn.....
Mensen met astma of COPD en mensen die roken hebben vaker bronchitis....
Shit...dat klopt....
Bronchitis gaat meestal vanzelf weer over.
Als je vaak bronchitis hebt, is soms meer onderzoek nodig.....
Is regelmatig ook vaak????.....

Nou ja....we doen het er maar weer mee...
Het is alleen een beetje lastig als je in gesprek bent en je in een hoestbui blijft steken.....
"Gaat het wel?" vraagt een collega dan ook bezorgd....
Ja het gaat maar ik kan alleen ff geen woord uitbrengen....

Gelukkig gaat het in de kring later beter...
En wat een leuke kring wordt het....

Soms heb je dat hè...dat een les extra leuk aanslaat...
Mijn assistente en ik genieten....
Er wordt ons heel wat duidelijker over het reken niveau van onze kleuters...
Want zo'n rijtje kennen ze wel....maar hussel nou eens zo'n telrijtje door elkaar en niet netjes van 1 naar 5....
We gooien met dobbelstenen...
We doen leuke spelletjes en voor we het weten zitten we alweer dik over de tijd...


De nieuwe leerling is een beste...
Maar ik hou ervan...
Die kan nog een boel leren hier over regeltjes die er helaas nu eenmaal zijn om het leven aangenamer en overzichtelijker te maken......
Nu staan er nog twee nieuwe leerlingen te wachten...
Na de kerstvakantie dan....eerst even deze groep weer aan de nieuwe dynamiek laten wennen...
En dus schuiven mijn assistente en ik vandaag weer met tafeltjes om de juiste samenstellingen bij elkaar te zetten...

En verder gaat de dag vanzelf...
We hebben de Sint symbolisch gedag gezegd en de deur op een kiertje kerst gezet...
En ook daar hebben ze weer zin in....

Toch ben ik blij als de dag weer voorbij

is...
Dat hoesten gaat je niet in je koude kleren zitten...
Maar als ik de kinderen uitgeleide doe wacht in de hal een verrassing....
Een hele lieve verrassing....
Daar staat zomaar een oud leerling....
Ik denk wel één van de moeilijkste die de school de laatste jaren kende...
Inmiddels zit hij dan ook op een zmok school....
Hij staat bij de deur en wil naar juf Wampie....
Mijn assistente herkent hem nog eerder dan ik...
En kijk nou toch die oogjes eens stralen als ik eraan kom en hij zijn kadootje aan mij kan overhandigen....

Een bloempotje in de vorm van een kerstman hoofd met een plantje erin...
En hij wil een knuffel....
"Ik hou van jou voor altijd zegt hij....
In mijn hart vergeet ik niet"....
Nou niet huilen Wamp.....hou je sterk....
Ik kan hem wel blijven knuffelen...
Voor mij is de kerst al begonnen....
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten