woensdag 28 december 2022

28 December 2022

(In het audiohokje)

Dag van:
We staan maar weer eens vroeg op....gewekt door de wekker....
Ik heb immers een afspraak bij de audiciën....

"U, komt voor een gehoortest?" vraagt de vriendelijke audiciën...
Nou nee, ik kom voor nieuwe apparaten...
"Maar hier staat toch dat u voor een test komt en voor advies"....
Maar dat komt omdat je online, waar je de afspraak moet plannen, nergens staat dat je nieuwe apparaten wil en dus komt 'advies' het dichtst bij mijn doel van de afspraak...
Ze zegt niks meer nu en rommelt wat door de papieren die ik voor haar meenam...
Papieren van de kno arts en hun eigen oude testen....
"Laten we de test maar even doen" zegt ze dan....
Ik zucht....
Ik heb een hekel aan die gehoortest....
Het is confronterend en maakt me onzeker....maar ik ga het hij toch maar in...
Koptelefoon op, bekende drukknop in mijn hand en drukken als ik wat hoor...
Tot dusver valt het wel mee, maar dan komt de woordjes test....
En die woordjes versta ik dus voor de helft van de tijd niet....
Daar ligt immers mijn probleem....

Zou ik de hele dag naar piepjes luisteren dan kwam ik er misschien nog wel uit maar bevind ik mij in een gezelschap dat hoor ik klanken en gesis.....
Willem die mee is kan de onzekerheid in mijn stem horen daar waar hij zit....
Zegt ze nou; duik, duim of is het duif??...
Hoor ik; lied, lief of toch liep??.....
En uiteindelijk hoor ik niks anders meer dan een vage oe.....

"Uw gehoor is weer achteruit gegaan!"...
Ja vertel mij wat....
"Uw tijd is om, we moeten een nieuwe afspraak maken voor de intake"....
Intake????....
Jullie kennen mijn halve doopceel....
"Ja dat is zo, maar zo noemen we dat".....
En weer krijg ik een stapel formulieren in de handen geduwd die ik moet invullen....
Wel heerlijk dat ze iemand verzet om mij morgen om negen uur te laten komen en dus gehoor geeft aan mijn vraag om alsjeblieft nog in de vakantie te mogen komen....
Toch enigszins bedrukt loop ik de winkel uit...
Natuurlijk weer om die vervelende test....de uitslag daarvan....en het feit dat ik nóg een keer terug moet....
Heel lief dat Willem vraagt of we gezellig koffie zullen gaan drinken ergens maar laat me maar gewoon naar de supermarkt gaan en dan naar huis.....


De middag vult zich met lawaai...
Willems kleinkinderen en drie oudste meiden...
Gekakel, geschreeuw om gehoord te worden door opa, gelach en over en weer gesnater....
Super gezellig natuurlijk maar het is wel even in schril contrast met dat stilte hok van vanmorgen....
Toch geniet ik van Willem en die mini Willem van een kleinzoon van hem...
Het is toch niet te geloven dat die hele familie zo'n beetje uit de meiden bestaat....en wordt er dan eindelijk eens iets manlijks geboren in de vorm van een kleinzoon, dan is het ook notabene meteen een look-a-like van zijn opa....zowel uiterlijk als in doen en laten...
Een échte mini Willem dus....
En dat versterkt elkaar als ze in elkaars nabijheid zijn...
Twee tornado's van toneel, orkanen van gek doen en tsunami's drama....

Mijn zelfgemaakte verse kippensoep is heel goed gelukt...
De complete grote soeppan gaat leeg....
Jammer Willem....morgen geen soep voor lunch....

Als de rust weerkeert worden de oogleden

zwaar...
Zowel die van Willem als die van mij vallen dicht....
Eventjes maar dan....want is het geen wekker dan is het wel de deurbel die onze slaap verstoort...
Koeriers werken 's avonds meer dan overdag lijkt het wel....
Een boekje van Toon Hermans dat ik bestelde voor Willem, de passpiegel die Willem onlangs aan diggelen liet vallen, ze worden tesamen bezorgd....
En de ene koerier rijdt nog niet weg of de volgende, die van Hello Fresh, staat alweer voor de deur....

Tja.....en hoe kan het anders...
Dan gaan we gewoon weer verder met top 2000 kijken en luisteren....
Hoe die top 2000 ooit begon....?????
De Top 2000 was aanvankelijk bedoeld om het jaar 2000 in te luiden met een eenmalige muzikale actie......
De luisteraars werden begin 1999 verzocht om een lied in te dienen, met daarbij een persoonlijk verhaal of een herinnering......
Dit concept werd echter zo'n groot succes dat Radio2 besloot de Top elk jaar uit te zenden.......
En daar zijn wij hier totaal niet rouwig om.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten