dinsdag 20 december 2022

20 december 2022


Dag van:
Het is dinsdag....en dinsdag betekent altijd loeidruk op de weg...
Het betekent dus ook allemaal lichten kriskras om je heen....rood voor de rem, oranje voor knipperlichten, wit voor achteruit....geel van de lantaarns langs de weg...
Dat gepaard gaat met de regen zorgt voor een vermoeiend ritje want alles schittert voor je ogen...
Als er dan ook nog een blauwe licht achter me verschijnt van een politieauto die met veel sirene geweld langs me wil gaan.....pfffft....ik word daar niet blij van...
Ik ga zoveel mogelijk aan de kant...ha gelukkig een businham....en vervolg in rustig tempo weer mijn eigen weg...
Volgende keer neem ik de arrenslee met twee rendieren die me in de hal van school staat it wachten  als ik mijn schooltje binnenloop, bedenk ik me...

Rekendag vandaag....

Serieren, ordenen, classificeren en tellen....
Vormen en kleuren...het komt allemaal aan bod...
Toch weer ideaal zo'n thema als kerst...
Nu geen pepernoten tellen naar kerstballen....
Ronde kerstballen....ronde rode en blauwe en groene kerstballen....
Een rendier heeft vier poten....een gewei met twee 'takken'...
Oh ja...en drie werkmannen in de klas die voor de zoveelste keer het dak van de binnenkant komen bekijken...
Lange, korte en brede mannen...
Weer drie begrippen rijker....
We komen er wel....
En juf heeft er weer zin in, dus ook een kerstboom met veel vormen en kleuren kerstversiering erin knutselen, lekker veel digibord spelletjes en tussendoor gezellig kerstliedjes....


Vandaag is onze teamleider jarig....
Toch een feestelijk sfeertje ook...!
Zij verwend met een rendier (ze heeft iets met die beesten)....wij verwend met taart....alleen ben ik niet zo van zoetigheid, dus taart.....
Ik kom dus terug met niets en dat wordt me door de kinderen vooral niet in dank afgenomen want...."ik lust dat wél"....
Domme juf.....je had hem kunnen verdelen...was weer een rekenlesje geweest....en wat voor eentje...een smulrekenlesje....
Nou ja, volgend jaar maar aan denken...!

De middag worden er hutten gebouwd...

Kleden over tafels en stoelen....dekens erin....kussens erin....boeken mee....
Het doet me aan vroeger denken, toen mijn zus en ik dat zelf deden....
De hele kinderkamer was één grote hut met gangen....

Na schooltijd een goed gesprek....
Ik hou ervan als mensen niet oordelen maar met geverifieerde feiten op tafel, de samenhang zoeken in twee verhalen en perspectieven, inzicht hebben in situaties, en dan tot een rechtvaardige, op communicatief sterke wijze, oplossing komen....
Nou zo'n gesprek dus...

Dan nog een papa en mama met hun zoon die onze nieuwe leerling wordt na de vakantie....
We hoeven ze niet veel uit te leggen want ze hadden al eerder een kind hier op school....
Maar een leuk gesprek wordt het wel een we krijgen een goed beeld van onze nieuwe leerling....


Willem heeft weer zo'n zal ik wel of zal ik  niet avond....
Ga ik wel de tweede podcast schrijven of ga ik niet...
Zal ik wel naar de koor repetitie of zal ik niet...
Hij heeft natuurlijk een intense en indrukwekkende afscheidsdienst van zijn oud collega achter de rug....zijn schooltoneel maatje ook....
En daarna een kerstoptreden met zijn fluiten in het bejaardentehuis....
Maar oké....hij gaat wél naar de repetitie dus...
En ik fluit mijn fluiten in waar ik al zeker twee jaar geen lucht meer ingeblazen heb....
Ik oefen kerstliedjes en ben het nog niet helemaal verleerd merk ik...
Donderdag zal Willem op onze kerstviering in de klas, voor ouders en kinderen, fluiten en ik fluit een enkel deuntje mee....
Ik kies voor 'Hallelujah'.....
Misschien niet echt kerstachtig maar wel mooi en bekend...
En de rest mag Willem zelf uitzoeken....

Die Willem.....laat hij nou een goede keuze gemaakt hebben door naar het koor te gaan....
Want laat hij daar nou een kerstpakket krijgen....
"Ja niks voor jou hoor....een groot stuk kaas en biertjes en nog wat lekkers met nootjes".... zegt hij als hij boven komt, want ik lig al in bed....
Duh Willem....jij wel mijn kerstpakket plunderen en ik niet een kijkje in de jouwe nemen.....
Toevallig weet ik wie hier elke dag het eerst wakker en dus beneden is....
Maar tja.....hij heeft wel een beetje gelijk natuurlijk....bier is niet aan mij besteed.....en kaas had ik al....
Mazzelkont....!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten