woensdag 11 januari 2023

11 januari 2023


Dag van:
Ze huilt tien minuten en dan is het stil....
Ze kijkt om zich heen maar wil nog niks...
We zijn een half uur verder en kijk...ze speelt....
Dag twee geeft ze het verzet op...
We halen adem....rust....

Meneer ondeugd is er vandaag niet...
Die komt  voorlopig drie dagen in de week...
Even rust dus....

Och, denkt de oude garde...laten wij eens kijken of we de boel op stelten kunnen zetten...
Jammer toch dat die juffen bijtijds ingrijpen....
We gaan tussen de muitende meute in zitten en beginnen met malle liedjes zingen...
De sfeer verandert op slag...
Je hoeft ook niet altijd streng of boos op te treden om de vrede te herstellen....

Één leerling komt even melden dat hij later

toch geen tuinman wil worden maar politieagent....
Boeven vangen vindt hij toch leuker dan bomen omzagen....en trouwens, zo meldt hij, boeven verstoppen zich ook wel eens in de tuin....

Dan vinden de meiden een kassa....
Winkeljuffrouw is eigenlijk helemaal wel een gaaf beroep...
Ergens onderin een kast vind ik nog wat plastic geld...
Nu wordt het helemaal echt natuurlijk...
De dames raken enthousiast....
Maar dan komt de 'politieagent'....het lijkt erop dat hij de omgeschoold wil worden....
"Ik ga het geld pikken want ik ben een boef"....
Ik kijk hoogst verbaasd....
Maar nu is er geen politie om de boef te vangen....zeg ik....
Nou is het zo dat als er iets niet lukt, ik altijd roep "jammerrrrrrr joh"....
En dat zijn precies de woorden door ik terug krijg op mijn opmerking....
Met een grote grijns op zijn gezicht zegt de boef "jammerrrrrrr joh"....

(Gaten in je trui)

Het is het eind van de dag...
We lopen de klas uit om de kinderen naar de bushaltes te brengen....
Één groepje kinderen wordt een beetje later opgehaald dus ga ik even gezellig bij ze staan....
Ik draag vandaag één van mijn lievelingstruien....
Een korte blauwe trui met decoratieve gaten....
Zo'n grappig alternatief ding....

Een oud leerling van mij kijkt er eens kritisch naar en steekt dan zijn handje in één van de gaten....
'Rupsje Nooitgenoeg' oppert hij....en noemt per gat de dagen van de week...
Op maandag deze, op dinsdag deze enz....


Vergadering...en je raadt het niet....
Nieuwe leerlingen op komst....
Begin dit jaar begon we we groep met acht leerlingen...
Diezelfde groep telt er nu 13....
Oeps....en nummer 14 op komst dus nu....
Zie het als een uitdaging...!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten