zaterdag 28 januari 2023

28 januari 2023


Dag van:
We gaan op pad ....
Niet zo'n lang pad want bij Elst gaan we er alweer af ...
We hebben van ons trouwen nog een Intratuin bon en die gaan we goed besteden vandaag ....
Da's niet zo moeilijk bij Intratuin....
Ik bedoel..... Action is oké....maar Intratuin is JAMMIE!!!!.....

Willem krijgt Ikea kriebels bij Intratuin

winkels ...
Doolhoven zonder uitgang noemt hij dat ..
Wat betreft Ikea ben ik dat helemaal met hem eens maar heeeee..... Intratuin....
Daar wil je toch ook verdwalen en nooit meer uitkomen....
Intratuin Elst kan Willem dan nog net behappen....
Die in Duiven is echter écht wel verboden grondgebied wat hem betreft....
Komt dat goed uit dat we in Elst van het pad geraken....


Ik huppel al ver vooruit eer Willem een keer binnen is....
Oh ruik dan toch....kijk dan toch....
Oké, er staat nog niet veel....maar wat er staat is winterhard waarvan sommigen zelfs bloeiend....
En nee ...ik graai niet.....ik zoek behoedzaam...
Bodembedekkers..... middelgrote struikjes.....een paar viooltjes....

Nee Willem.....!!!
(We zijn op de dierenafdeling)....
Nee Willem, die ook niet.....!!!!
Willem en zijn honden....echt hoor, dan vergeet hij tuin en tegels.....
"Maar als ik nou die grote botten van mijn eigen geld betaal?".....
Oké Willem ...maar dan alleen die grote botten....

(Die trouwens een kwart van de inhoud van de winkelwagen in beslag nemen....zo groot dus).....

Maar tja....dan komen we op mijn lievelings afdeling...
Die van de vogeltjes....
Nestkastjes, voerplankjes, vogelhuisjes, pinda 's, vetbollen.....
Gelukkig deelt Willem deze liefde dan weer een beetje met mij....
Het liefst had hij dat xxxxxxl vogelhuis meegenomen.....
Maar dan staat de tuin weer ineens vol....
"Ja maar je krijgt hem van mij, want ik vind hem zelf zo gaaf".....
Nee Willem we doen het niet....
En dus wordt het een xl huisje.....
Ook leuk!....


"Moeten we nou dat hele doolhof door....we hebben nou toch wel alles....we zitten vast al over dat geld op de cadeaubon heen?"...
Ik snap hem wel...hij sjouwt namelijk dat xl ding ...
Ik vind een sluipweggetje....
Kassa, staat er met grote letters....
Willem slaakt een zucht van verlichting...
En natuurlijk zitten we over het bedrag heen....
Nou en....

En dan wordt het buffelen....

Perikelen rond de hogedrukreiniger....maar uiteindelijk werkt het ding weer....
En precies op het moment dat Willem zegt "heerlijk hè, weer eens die fikse fysieke arbeid", denk ik precies hetzelfde...
Kou op de wangen, blubber aan de zolen, tuinaarde onder de nagels en de eerste voelbare spierpijn van lang niet gebruikte spieren....
Genieten!!...
Willem spuit de vlonder, ik trek wortels weg, snoei en graaf kuilen voor de plantjes.....
Willem spuit de tegels, ik snoei en plant de plantjes...

We zijn nog lang niet klaar maar het schemert al aardig en we moeten op tijd zijn voor ons etentje....
Daarbij zijn we nog wel even zoet ook met het opknappen van onszelf, willen we toonbaar aan tafel daar verschijnen...
Maar de eerste zetten zijn gezet...
Het lijkt weer op een tuin....

Wassen, schone kleren aan...en de honden met de botten achterlaten....

Die zijn er nog wel even zoet mee....
Op naar de vreetschuur...
Tja, niet mijn ding maar Willem geniet er zo van want ze hebben haring.... dus toe maar....
En zo zitten we om zeven uur aan tafel bij de wereldkeuken....
Smaken uit zowat alle culturen met gerechten uit China, Japan, Zuid-Amerika, Europa, Indonesië en Thailand.....
En alle 750 stoelen zijn bezet terwijl er nog een rij staat tot buiten aan toe ...

Mijn ding is het niet ..
Het eerste dat ik ook doe is mijn gehoorapparaten vier standen terug zetten...
Zoveel lawaai kan een mens niet aan ...
Maar Willem is al weg .. richting haring en mosselen .....

Het laatste half uur is het goed te doen...
Als de meeste gasten al verzadigd vertrokken zijn...
Nu kun je tenminste zelf ook fatsoenlijk een gesprek voeren met elkaar...
Nu kan ik ook normaal bij het buffet wat dingen op mijn bord scheppen zonder dat ze er, door iemand aan de andere kant van mij, weer afgeduwd worden....

Nu is tenminste de uiterste houdbaarheidsdatum nog in orde als ik aan de beurt ben om mijn bordje rauw voer te laten wokken met nummertje vier, de con bao saus....

Eenmaal thuis duizelt het van de opgedane indrukken...
Maar ook voel ik de rozige wangen van een dag buiten werken....
Jammer dat ik morgen weer wat werk achter de computer moet doen....
Want het liefst zou ik met ochtenddauw de tuin induiken...

En dan niet alleen om vogels te tellen...want ook dat heb ik vandaag natuurlijk nog gedaan...
Vogeltelling dag twee zit erop....
Vandaag mocht ik zwanen die voorbij kwamen en de zwik ganzen er ook bij op zetten....

Intensief dagje vandaag....



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten