zaterdag 7 januari 2023

7 januari 2023


Dag van:
Nadat ik van de vermoeidheid het klokje rond geslapen heb, vind ik het toch eens tijd worden om er zachtjes aan eens aan te gaan denken dat er straks weer werk aan de winkel is...
En dan niet hier gewoon in huis, want daar houdt Willem zich mee bezig, maar op school....
En ik moet dat gevoel van heel diep oprakelen merk ik....
Echter....niet met tegenzin....

Eerst nog even het bericht lezen dat mijn oppas baby van vroeger nu zelf vader gaat worden....
Natuurlijk feliciteren maar voor je gevoelsmatig welbevinden niet al te lang bij stilstaan....
Iets met 'wat vliegt de tijd' en zo.....
En och.....het duurt nog acht maanden...
Ze zijn er vroeg bij met de algemene bekendmaking....
En nog zo'n geruststellende gedachte die je dan bekruipt....'het wordt pas echt erg als je kleinkinderen je gaan vertellen dat ze papa/mama van worden'....

Dan heel rustig eerst je kop koffie nuttigen, maar als Willem de poetslap ter hand neemt, toch maken dat je achter die pc verdwijnt....
Een Willem die niet door mij maar door het

programma 'chansons' nu toch ook de chansons heeft ontdekt en de radio zender chansons verkiest om zijn huishoudelijke arbeid bij te verrichten...
Echt hè...die televisies van tegenwoordig hebben volgens mij meer radiozenders tot hun beschikking dan televisiekanalen....
Voor elk genre muziek is er wel een kanaal....

Prima die chansons...ik kan er nog beter door aan het werk gaan....al ding ik hartstochtelijk mee en kweel ik er lustig op los....

En tussendoor appje...
Ha, van een collega...
Zeker ook tot de ontdekking gekomen dat we maandag weer moeten beginnen...
Of ik naar de nieuwjaarsreceptie ga...?
Nou.....volmondig NEE!!!!....
Chique hotel, heerlijke hapjes....
Ik ben niet van de recepties....
In mijn jeugd al teveel en te onnodig mee doodgegooid...
Zonde van het geld....en mijn tijd....
Zeker in deze tijd....

Eerst maar eens het werk voor de komende twee weken verzamelen...
Rekenlesjes, taallesjes, tussendoortjes, knutselwerkjes, liedjes en filmpjes in het thema van de komende weken.... beroepen....
Je bent er toch gauw weer een paar uurtjes mee bezig....
"De liturgie ligt ook klaar hoor.......en de PowerPoint moet maandag opgestuurd worden"....
De huisman laat van zich horen....
Nog een klus te klaren dus....een PowerPoint voor Willems preek maken....
Nóg een paar uurtjes werk dus...
En ach....nu is het nog te behappen.....
Straks als de normale werkzaamheden weer beginnen is dat een heel ander verhaal...
Zeker nu Willem de zondagen van de voorganger in Duiven, die twee maanden voor een studiereis naar Israël gaat, gaat overnemen....
Zeker nu Willem dus zo goed als elke zondag dit jaar voorgaat in welke kerk, waar dan ook....
Ik noem het nogal een onbetaald bijbaantje....


Maar goed.... Willem heeft goed door dat het wel eens allemaal teveel zou kunnen worden en doet dus het huishouden (als het hem zo uitkomt)....en doet de boodschappen....
Het zorgt al met al voor een redelijke verdeling.....

Je kunt trouwens aan de boodschappen, cq eetgedrag van Willem, meteen merken dat ik de Hello Fresh maaltijden deze week heb stop gezet omdat we regelmatig er even tussenuit gingen....
Het is maar goed dat Hello Fresh vanaf woensdag weer wordt bezorgd....
Waren het de afgelopen dagen tapas, pizza, loempia....vandaag zijn het kippenpoten...
Dat krijg je er dus van als je je man loslaat in de supermarkt....
"Voor jou liggen er nog wel frietjes in de vriezer hoor"....
Ja, ja.....nou ik neem wel een boterham....

En dan....

Het feest kan weer beginnen...
'Wie is de Mol?".....eerste aflevering vanavond....
Ik had mijn punten in de app al ingezet maar zo'n eerste inzet is altijd lastig hè....
Waar ga je van uit....?
Eerste gezicht?....
Reputatie?....
Gevoel?....
Professie?....
Het begint al geweldig met de ruimte waar één telefoon staat waarmee steeds een kandidaat gebeld wordt met de mededeling of hij of zij wel of niet de Mol is...
De spanning is van de gezichten af te lezen....
Mijn vakantie vriendinnetje, ook een fanatiek Mol aanhanger, hangt al aan de app.....terwijl ik gespannen de gezichten probeer af te lezen als ze de telefoon neerleggen en naar hun plaats lopen...
Maar wat zegt het allemaal....?
Spelen ze een rol?...
Zijn ze echt zo?.....
Zelf moet ik het namelijk niet van de spelletjes hebben...
Ik zie noooooooit wie er molt of wat er gemolt wordt....
Ik moet het hebben van die tussendoortjes...
De eliminatie ronde....
Het invullen van de test...
Het ontbijt aan tafel....
Enfin...de komende zaterdagen zijn Willem en ik weer onder de pannen....!! 
Euh......onder de mol....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten