woensdag 4 januari 2023

4 januari 2023


Dag van:
Met een natte kop staat Willem aan het bed waar ik nog heerlijk warm in dat bed een spelletje op mijn mobiel ligt te spelen...
"Het is bagger weer" zegt hij compleet overbodig want ik zie dat hij als een verzopen vijfde hond, na het uitlaten van de 'andere' vier, naast me staat uit te druipen....en dat dat niet van de douche is zie ik ook wel aan de kleding die er niet al te fris meer uit ziet....

Wat hij er eigenlijk mee wil zeggen is dat de opruim plannen van de schuur in duigen vallen en dat er gezellig opuit gaan nou ook niet bepaald een pretje is....
Ik heb zo'n boodschap snel door....

Jammer dat ik vannacht, toen ik moeilijk

in slaap kon komen, de meer dan ingrijpende film 'La môme" (2007) over het leven van Edith Piaf op Netflix heb gekeken.....anders had ik die nu op deze sombere regenachtige dag mooi kunnen bekijken....
Het had er een extra grootste lading aan gegeven...als dat al nodig zou zijn want op zich is haar leven al triest genoeg....
Al had het natuurlijk vannacht onder de dekens ook wel wat...
Aangrijpend drama over de legendarische Parijse zangeres Édith Piaf.....
Haar passie voor muziek hield haar op de been in haar bijna niet te bevatten meer dan tragische leven.....
Hoofdrollen:Marion Cotillard,Sylvie Testud,Pascal Greggory...
Marion Cotillard won een Oscar en een Golden Globe voor haar ontroerende vertolking van de beroemde zangeres.....
Als de film eindigt met 'non je ne regrette rien' verdwijnt pas je laatste snik...


Beneden tref ik al vier even natte honden als hun baas aan....
Leuk zo'n gekregen vloerkleed van de buren, maar het ziet er al niet meer uit....
"Maandag komt de eerste hovenier om te kijken naar de tuin om dan een offerte te maken" zegt Willem blij....
Dat is lekker snel!!...laat hij maar meteen kijken of er plek is voor een buitenren cq hondenuitdruiprek.....scheelt een hoop viezigheid en natte honden lucht in huis....

Zowaar lijken de wolken hun druppelende uitputting nabij....
Een enkel drupje nog maar dat kan ook door de wind uit de bomen komen waaien....
"Ik moet nog tanken in Duitsland....het loont de moeite weer" meldt Willem...
Ik grijp mijn 'er even tussenuit' kans...
Laten we dan ook even boodschappen doen bij de Penny daar opper ik...
En dat vindt hij een goed plan....

Zo zitten we even later in de auto waarin op het dashboard

het gele lampje "pas op benzine bijna op" al brandt....
"Als het lampje rood wordt moet ik snel zijn" zegt hij optimistisch....
Ik haat dit soort mededelingen....
Ik ben zo'n mens van tanken als de tank nog een kwart vol zit....
Maar goed...ik waag de gok mee....
En we redden het...
Trots vertelt Willem na het tanken dat het toch maar liefst 15 euro scheelt...
'Het zal' denk ik.....rijden moet je immers toch....

De Duitse supermarkten hebben niet meer

de grote prijsverschillen met die in de Nederlandse supermarkten als weleer....
Maar oké, hun broodjes zijn overheerlijk en het ruime aanbod kaas is zalig....
En met een kar vol boodschappen verlaat ik de Penny....
"Kijk nou, roept Willem als we weer terug langs het benzinestation rijden....de benzine is nu ineens 6 cent duurder"...
Waarop ik natuurlijk moet antwoorden dat hij weer eens geluk heeft gehad....
En dat heeft hij natuurlijk ook....


We zetten net de tassen vol boodschappen op het aanrecht om ze uit te pakken of daar rolt de enorme truck weer ons grasveldje naast het huis op...
Gaan ze nou weer beginnen??....
Willem die in zijn app leest dat Jan de fruitman is langs geweest en ons fruit bij onze buurtjes heeft afgeleverd zegt "ik ben even het fruit ophalen"....

Ik weet echter nu al dat hij en Peter een praatje gaan maken met de baggeraars...
En ja hoor....met het fruit in de hand lopen de twee naar de grote vrachtwagen en de baggertruck....
Eenmaal thuis weet Willem me dan te vertellen dat ze nog drie dagen komen....
Dat wordt morgen heel vroeg wakker gebaggerd worden....


Laten we maar niet te laat naar bed gaan....
We kijken nog naar de tien vragen van Rob Kemps aan André van Duin en sluiten de avond af....
Ik heb immers ook nog een podcast te luisteren van Teun en Gijs....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten