donderdag 5 januari 2023

5 januari 2023


Dag van:
Wroem.....krieiuuuw....plons....drup....pieuuuw....kkkrrrrgggg.....bons....wroem....
Het gaat lekker buiten....
Ze zijn druk bezig in de sloot....
Je hebt eenden, meerkoeten, ganzen en vroege werkvogels dus....

Toch prikkelen zulke dingen...
Willem, die al dagen klaagt over een spiertje of is het zijn niertje, over last van de rug, hoofd, ogen, plekjes en weet ik veel, raakt toch getriggerd door al die actie buiten...

Hetzelfde heb ik, al gaat dat zonder veel geklaag....
We gaan dus de schuur aanpakken...
Eigenlijk meer kijken wat er naar het grof vuil kan en dan kijken hoe we weer ruimte voor een looppad in de schuur krijgen, al denk ik zelf dat met het wegbrengen naar de stort, de ruimte vanzelf ontstaat....
En ik krijg gelijk...
Stoel eruit, lamp eruit, rol tapijt eruit, kapotte emmers weg en ja hoor....je kan de ene voet weer voor de andere zetten...

Maar ook in de kamer kan onze grote ergernis 'de bureaustoel' weg.....buiten wat roestige troep en zo ruimt ook het huis binnen en buiten zich op....
R U I M T E .......!!!!


De vuilstraat is altijd een belevenis vind ik...
Een soort speurtocht....
Groene containers met bordjes waarop staat wat je waar weg mag gooien...
"Is een lamp elektronica?"....
JA Willem....

De mooiste is wel de 'allesverslinder'...
Gooi maar vol en dan komen die grote 'tanden' en....scrunchhhhh.....daar gaat je jarenlange zitplezier en je stuk gelopen tapijt dat weer wordt wat het ooit was....vezels namelijk....

Nu hoorde ik van de week op tv een prachtig statement over duurzaamheid van een toch niet onbemiddeld heerschap....

Zijn stelregel was: heb ik wat nieuws nodig dan ren ik niet direct naar de winkel maar kijk eerst of de kringloop winkel het heeft.....of het nou om eetkamerstoelen gaat, om bestek, servies of een goed boek....eerst bij Switch rondneuzen....
En wij volgen dat voorbeeld....
Want...je kunt wel een bureaustoel wegdoen maar je zult er een nieuwe voor terug moeten zetten....

Wij dus naar Switch....
Willem kan weer niet van de piano's afblijven natuurlijk....
Daarnaast probeert hij elke bank uit, trekt iedere la van aanwezige buffetkasten open....en ik vind een 'kunstwerk'....
Zo'n Wereldwinkelachtig object....een kat....
Zo'n fleurig beschilderde kat met de nek van een giraf zeg maar....
Ik kijk er helemaal verliefd naar blijkbaar want Willem roept van een afstandje "neem maar mee!".....
Met de kat in mijn armen loop ik verder....
De kleding....

En dat stemt Willem dan weer tot clowneske taferelen om onze Switch winkelende medemens te amuseren....
Expres te kleine colbertjes aandoen waar zijn armen hopeloos in blijven steken, zich in de knoop werken met de armen door broekspijpen, maar dan....
Ik zie een onwijs leuk spijkerjack en laat hem zien...
"Oei die is gaaf!!" zegt hij ineens serieus....
"Maar die is te klein joh" vervolgt hij....
Willem!!!!!!!......drie maal xl...die pas jij.....
Hij doet, dit keer zonder capriolen, het jasje aan....
"Past niet".....is zijn reactie....
Hoezo past niet.....?
Kijk hier, xxxl.....!
"Maar hij past echt niet"....
En dan krijg ik de lachers op mijn hand bij de woorden 'ik dacht dat jij 11 kilo was afgevallen!!??'.....

We zien nog zoveel leuke dingen, kniel bankjes uit de kerk, hele oud keukengereedschap maar.....we kwamen immers voor een bureaustoel....

Naar boven dus....
En dan mag je blij zijn hè dat er maar acht bureaustoelen staan want....ze moeten ALLEMAAL!! uitgeprobeerd worden....
Gewipt, achterover geklapt, op en neer bewogen, hoog en laag, rijden op de wieltjes....u noemt het maar....
En uiteindelijk wordt er dan één stoel Willemproof bevonden.....
Het is wel een hele mooie....lijkt wel een nieuwe....

Kunnen we dan gaan...?

Niet voordat er nog wat laatjes van een bureau open gaan....niet voordat er vier kanten van een, weet ik veel waarvoor dit nu weer dient, uittrek rekje worden uitgetrokken....en niet voordat bij de kassa mijn kat volledig door de mangel wordt gehaald door Willem en de kassamedewerker.....
Waarbij die medewerker dus afsluit met "hij is nu betaald en ik kan nu zeggen dat ik hem foeilelijk vind"....
En bedankt hè....

In de auto:.....
'Willem ik heb een blijde boodschap voor je".....

Ik heb zijn aandacht.....
"Willem je krijgt twee lekkere loempia's want ik heb geen zin om te koken dus rij maar naar de Chinees voor we naar huis gaan".....
Er klinkt gejuich in de auto dat vast voorbij Arnhem te horen is.....

Dat Willem spijkerbroeken nodig heeft, moet ik al een week aanhoren....
En hij wil witte schoenen....
Al loopt hij altijd na een week al te foeteren dat die nooit eruit blijven....
"Het is na het eten te laat om een spijkerbroek nog te halen hè?"....
Nee hoor Willem het is koopavond...
"Oh....ook op het winkelcentrum?".....
Zucht......
'Nee Willem, het is oooooooveral koopavond
 b e h a l v e op het winkelcentrum....'
Nog een zucht.....


En wat krijg je dan.....????
"Ik heb boven nog heel veel spijkerbroeken liggen, zal ik die eerst nog maar eens passen?".....
Dat zou ik maar doen Willem....ergens moet die elf kilo toch weg zijn.....
En kijk aan...zelfs na twee loempia's past hij zomaar vijf spijkerbroeken die al een jaar ergens op een plank lagen...
Zelfs nog andere kleuren dan dat eeuwig blauw....
Een grijze, een beige, een zwarte....
Ik zal er truien bij halen opper ik....
Willem krijg ik echt niet meer mee nu hij weet dat er broeken genoeg zijn...
Ik ga dus alleen....

De uitverkoop is schaars merk ik al...
Het worden dus een grijze en zwarte hoody die (tuuuuuuurlijk heb ik weer) niet in de sale zijn....
Naar een mooi overhemd kan hij dus fluiten...
Maar ach....hij wilde ook zo graag sloffen......
Nooit wilde hij sloffen aan maar nu hij ouder wordt krijgt hij last van koude voeten....

En dat samen met een verwarming lager zetten tegenwoordig, zorgt dat ervoor dat zelfs Willem oude mannen sloffen wil...
Ik vind ze....
Zal ik dan......????.....hij wilde toch ook zo graag witte sneakers....
Nou vooruit, verwennen maar weer....

En hij is zo blij als een kind met zijn nieuwe kleren en.....vooral de sloffen...
Je kan ermee stampen, tapdansen, schuiven, sloffen en gelukkig ook gewoon lopen....


We hebben dus vandaag gescoord....!!
Willemproof bureaustoel en Willemproof sloffen....
LOEMPIA'S.....
En we waren flink actief......





.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten