woensdag 18 januari 2023

18 januari 2023


Dag van: 
Schiphol heeft goede hoop dat het resterende tekort aan personeel de komende maanden richting de zomervakantie wordt opgelost.
Garanties voor een vlekkeloze meivakantie geeft de luchthaven evenwel nog niet.

Ik geef ze weinig toekomst hoop....geen kleuter meer te vinden in deze tijd die nog kiest voor het beroep piloot en stewardess...

Duizenden buschauffeurs, machinisten en conducteurs in het streekvervoer leggen donderdag en vrijdag het werk neer. Dat meldt vakbond FNV na een cao-overleg waarin de bonden en werkgevers niet tot een akkoord konden komen.

Geeft niks...ik heb hier nog wel een stuk of wat kleuters beschikbaar die graag willen 'chaufferen'....

Maar vandaag...... vandaag zijn we

allemaal metselaars...
Want een toren is natuurlijk zo gebouwd...
Er wordt wat gestapeld in een kleuterklas...
En huizen bouwen ze ook wel...het zijn alleen altijd van die instortbare bouwsels...
Tijd dus om ze het echte vak te leren...
We lopen naar buiten....brrrrrr koud....
En we kijken binnen....
We hebben alle muren bekeken...
Dus nu....
Bouwvak helmen op....blokken in de kring en....
Zweet op de voorhoofdjes....dit valt nog niet mee....
Het leek nog zo makkelijk toen ze buiten en binnen de muren bestudeerden.....maar in het eggie is het even andere koek...
Die Bob de Bouwer heeft toch wel wat meer in zijn mars dan alleen maar tekenfilm figuurtje zijn....
Sommige lukt het....als ze het koppie er goed bijhouden....

Maar niet getreurd...deze juf heeft nog een metsel werkblad voorbereid....
Steen voor steen kleuren maar alle stenen in andere kleuren....
Zo zie je goed dat er gemetseld is....
En dit gaat velen toch beter af....

Ach en als we toch bezig zijn.....
Het poppenhuis is helemaal je van het nu natuurlijk maar....."juf, het huis heeft geen bedden".....
Ik zoek...maar niks te vinden....
Ik denk....en Yes ik heb een idee....de Kapla latjes....
Mijn assistente haalt houtlijm bij beeldend vormen afdeling en ik knutsel twee bedjes in elkaar...
ZONDER Ikea handleiding gaat zoiets het beste.....

Twee latjes voor de bodem en twee zijkanten....
Hoe simpel kan het zijn....
En thuis haak ik wel twee dekentjes en kussens....
Maar het mooiste is wel....ik boezem heel wat ontzag in bij die kleutertjes ....
Wauw!!!! een juf die bedden kan maken.....

Waarmee ik eigenlijk alleen maar wil zeggen.... yeahhhhhhh deze juf is back in business....
Geen administratieve stress maar met kleuters spelen en werken.....
Zoiets heette geloof ik 'mijn vak uitoefenen'....
Heerlijk sparren met twee orthopedagoges over zindelijkheid, hechtingsproblemen, autisme....
Heerlijk overleggen met mijn assistente hoe we die visus problemen eens zullen aanpakken bij drie leerlingen....
En 'nee jullie nu niet hoor' te horen krijgen als er wéér een nieuwe leerling aangemeld is....


En dan thuis komen en luisteren naar Willem die zijn podcast over liefde wil voorlezen....
En hem complimentjes geven...
Ik had het gisteren immers beloofd...
En hem bewonderen in zijn Toon Hermans tshirt die ik voor hem liet maken omdat hij zondag een Toon Hermans dienst houdt in de kerk..

En daarna gewoon in bad gaan liggen ...

Met de Lush bruisbal van mijn zoon....
Gewoon omdat het kan....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten