dinsdag 17 januari 2023

17 januari 2023


Dag van:
De helft van de tijd zijn de actieven niet veel beter dan de lamstralen, want alle mensen zijn gelijk als ze slapen.
Aristoteles 
Grieks filosoof

En ik begin me af te vragen of ik nou blij of niet blij moet zijn met die uitspraak van deze zeer weledelgeleerde wijsgeer Aristoteles.....
Eventjes hoop dat ik tot de andere helft van de tijd behoor....
Maar bij nader inzien zou ik dan geen actieveling zijn...
En dat ben ik vandaag dus weer wel...
Daarbij vraag ik me ook stellig af of lamstralen net zo slecht slapen als ik, of juist beter....?
En het is ook niet dat ik me nou beter voel dan een lamstraal.....ware het wellicht dat het woord lamstraal zo'n negatieve wansmaak heeft....
Wie wil er nou een luiaard genoemd worden...
Ja ik.....als ik op vakantie ben....

Maar zelfs dan ben ik best nog wel actief want ik slenter graag door een stadje om cultuur op te snuiven...
En dan nog wat...ik begin me zelfs af te vragen of ik nutteloos aktief ben....zinloos bezig...
Zo'n vraag me bekruipt van 'waar doe ik het allemaal voor?'.....
En dat gevoel bespaar ik me toch graag....
Work has to been done....en zo is het nu eenmaal....

Ach, ik begin er vandaag ook met een ander gevoel aan....
Het is dan wel een extra vrij dagje waarop ik toch weer voor school werk maar.....het

zijn de laatste vier evaluaties waar ik aan begin plus één startgesprek verslag...
Ik begin dus met het gevoel van 'land in zicht'....
En ik heb mijn mand wolletjes daarom als beloning maar weer dichtbij de stoel gezet....
Straks mag ik weer.....

Eigenlijk is het ook best wel weer een opsteker om al schrijvende te merken dat de kinderen weer zoveel vooruitgang hebben geboekt....
Soms zelfs minder ondersteuning nodig hebben dan een jaar geleden....
Beroerder zou het zijn als je erachter komt dat de kinderen achteruit zijn gegaan...
Ja toch?......
En na ruim vijf uur hard werken mag ik me actief af en lamstraal rijker noemen....

Vanaf morgen kan ik me weer heerlijk aan lessen wijden....creatieve dingen verzinnen....en belangrijker nog misschien wel, weer lief voor Willem zijn...
Want echt ...ik was een bitch de afgelopen vijf dagen...

Snauwen, grauwen, klagen en afbekken...
Ik weet het van mezelf en ben er niet trots op....
Maar heus....vanaf morgen ben ik weer lief en meegaand....
Vanaf morgen zal ik weer 'Hellooooooo Fresh' koken....en weer koffie voor hem halen....en zeggen dat hij lief is en zorgzaam en creatief bezig en dat ik trots op hem ben...
Ik zal ook geïnteresseerd naar zijn verhalen luisteren en....ze onthouden....
Zijn nieuwe podcast beluisteren en zeggen dat ik het zo mooi vindt....
Zijn vieze met modder besmeurde joggingbroek wassen....
En zelf weer boodschappen doen....
Want het monnikenwerk zit erop....
Het restje mag ik vrijdag.... oeps alweer op een vrije dag....op de studiedag doen....


Maar nu eerst maar weer eens een haaknaald ter hand nemen...
Hoe voelde dat ook alweer...?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten