vrijdag 20 januari 2023

20 januari 2023


Dag van:
Weer wat nieuws.... 
Een spuugmisselijke nacht met overgeven...
En écht niks verkeerds gegeten....
Het kan een galaanvalletje zijn zegt mevrouw de huisarts....
Nou zal ik er verder niet over uitweiden maar inderdaad nadat toch echt al de voedselresten verdwenen waren en er toch nog iets uit wilde dat er niet meer in zat....nou ja...laat maar....ik zou de verdere details besparen....
Knudde is het wel want ik heb vandaag een studiedag op het programma staan met nadere uitleg over het administratieve systeem dat ik nu waarschijnlijk straks zelf moet gaan uitvogelen....
Daarbij is zo'n studiedag met collega's altijd best gezellig....
Maar goed....vandaag gaat die aan mijn neus voorbij....

Om toch wat vocht binnen te krijgen vul ik

mijn flesjes water met groene siroop....
Als we hier in huis nou iets moesten noemen wat echt nooit mag ontbreken, dan is het die groene siroop....
Alle siropen vervelen op den duur....de groene nooit....
En belangrijker nog...in mijn huidige toestand blijft de groene siroop er in ....en mijn vochtgehalte dus op peil....

Ik probeer nog een uurtje van de zes uur verloren slaap van vannacht in te halen....
En ook dat lukt....
Een verloren nacht waarin ik trouwens middels npo1 helemaal ingewijd ben in het leven van de non binaire mens....
Het was naar aanleiding van een interview midden in de nacht, met Lara Rense....een radio presentatrice die uit de non binaire kast is gekomen....
Al begin ik de laatste tijd meer te geloven dat er iets met een seksualiteitskast bestaat met steeds meer laatjes....
En zij dus uit het non binaire laatje kwam....
Nou hebben wij best wel wat lesbische,  homoseksuele en bi seksuele vrienden en kennissen....
Heb ik wel eens a seksuele en oversekste mensen ontmoet...
Ben ik op de hoogte van transgender...en heb zelfs ooit een hermafrodiete leerling in de klas gehad...(tweeslachtig)...
Maar non binair ....nee....dat zei me nog niks....
Maar, zo legde Lara uit, dan ben je noch man, noch vrouw.....
Oké....dat kan dus ook....

Nu bekroop me alleen het gevoel van;..... je hebt mensen die zich op hetzelfde geslacht vallen, ook die op beide geslachten vallen.....mensen die helemaal niet vallen....
Je hebt mannen of vrouwen die zich in het verkeerde lijf bevinden, en nu dus ook mensen die zich noch het één noch het ander voelen....
Ik heb alleen nog niet die mens gevonden die zich allebei voelt.....
En hoe heet dat dan....?
Of haal ik nou iets onmogelijks aan....?

Ik zocht me een ongeluk....want ook hier moet toch een naam/laatje in die kast voor zijn....
Hoe zou je er anders uit moeten komen....
En ja hoor....eindelijk vind ik een term....'genderfluïde'.....
En beetje een vreemde term als je weet dat in de verbinding fluïde fase: toestand van een stof boven het kritische punt, waarbij deze door de hoge druk en temperatuur noch vloeistof noch gas is....
En je volgens mij dus weer terug bent bij noch het een noch het ander....

Nou en toen hè...toen ik eenmaal in die

zoektocht zat....toen raakte ik de weg kwijt...
En ik zal je hieronder laten lezen waarom...
Want tot nu toe kon ik alles nog enigzins volgen maar bij de term genderqueer raakte ik het spoor bijster;

Een genderqueer identiteit staat los van iemands seksuele voorkeur; genderqueer mensen kunnen alle mogelijke seksuele oriëntaties hebben. Genderqueer moet ook niet verward worden met queer, waar alle genders onder vallen die niet cisgender zijn én alle seksuele identiteiten die niet heteroseksueel zijn.
De belangrijkste identiteiten die onder genderqueer vallen zijn:
Het hebben van twee of meer genders: bigender, trigender, polygender, pangender
Het hebben van geen gender: agender (ook wel nongender, genderloos, gendervrij genoemd), postgender, neutrois
Het wisselen tussen genders: genderfluïde
Het hebben van een derde geslacht
Genderqueer wordt gezien als een categorie binnen de parapluterm transgender.


Snappen jullie het nog?...
Echt hoor....alles mag van mij.....maar kunnen we het niet gewoon een keer over mensen hebben.....los van die tien minuten plezier in bed....
Oké, half uurtje dan ...
Laten we gewoon lekker allemaal mensen mogen zijn.... MENS ......
Wat zou dat een hoop discriminatie, gescheld, gevloek, gesar, gepest....en moeilijke woorden schelen.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten