maandag 9 januari 2023

9 januari 2023


Dag van:
Ik sla de wekker van mijn vader compleet aan puin maar het kreng blijft maar afgaan....
De wekker staat in de slaapkamer van het huis waar ik vroeger met mijn ex woonde maar het bed staat aan de heel verkeerde kant....en die slaapkamer bevindt zich in het huis van de buren waar we daarna pas woonde...

Dan word ik wakker.....
Mijn vader is al 33 jaar dood....die wekker was één van de eerste dingen die we weggooiden.....
Dat huis waar ik over droomde was een drama.....
We woonden en weer woonden er notabene 36 jaar geleden.....
Het huis daarna was veel beter en die buren erg aardig....maar ook dat is alweer 27 jaar her.....
Het is dus weer zo'n droom....chaos dromen...
En die wekker????....dat is mijn eigen mobiel die me vertelt dat het tijd is om op te staan want ik mag weer naar mijn werk...

Het is heel rustig op straat....

Het is nog stil op de parkeerplaats...
Ik zie alleen mannen op het dak en wat therapeuten bij het secretariaat staan...
Maak me gek.....dat dak en die ventilatie toestand zou toch afgerond worden in de kerstvakantie....?
"Nee hoor mevrouw....dat wordt wel meivakantie"....
De moed zinkt me in de schoenen.....
Dan zal het nog wel zomervakantie worden ook....
Zijn we nog niet van dat lawaai af...
Maar dat is nog niet het ergste....
Ik kom de klas in en..........alles maar dan ook ALLES staat overhoop....
Stoelen, tafeltjes, kasten, schermen, kratten speelgoed..... ALLES staat kriskras door elkaar en op elkaar.....
Ze hebben de ventilatie gaten gemaakt en beugels opgehangen....
Dus alles ligt ook nog eens onder het stof en gruis....
Hoezo 'de beste wensen'?......


Enfin, we brengen de boel weer op orde, houden tussendoor toch maar even briefing en dan komen de kinderen blij binnenhuppelen....
Eerst maar weer even wennen....
Maar dan toch lekker in de kring om vakantie verhalen en fotos uit te wisselen....
Vuurwerk op het digibord maken, nog even de smaak van oliebollen proberen naar boven te halen.....

Dan introduceer ik het nieuwe thema.... beroepen....
En oh Yes......
Als ik vraag 'wat willen jullie worden als je groot bent'.....dan komen toch echt als eerste brandweerman en politieagent naar boven....
De piloot mis ik dan in het rijtje....dat beroep zegt de kinderen niks meer....
Misschien ook wel zo milieubewust...

En transgender neutraal...ammehoela...
De meiden willen kapster of moeder worden..... oké en een dokter en pianiste zitten er ook bij....
De jongeheren verkiezen brandweerman, politieagent, patatbakker, kok en buschauffeur....
Het beroep juf is niet in....ook niet als ik het promoot als het leukste beroep dat er is....

Aan het eind van de dag nog een positief en gezellig functioneringsgesprek nieuwe stijl...
Ik hou van deze stijl....uitgaand van talenten en kwaliteiten....

En ondertussen heeft Willem thuis natuurlijk de eerste hovenier op bezoek gehad...
"Ja meneer maar dat hout langs het water is ook vermolmd"....
"Ja meneer, maar die tegels moeten wel aangevuld en het bovenste terras opgehoogd worden hoor".....
En Willem gelooft het allemaal...
Ik wist het....ik wist het ....
Maar goed, we zullen eerst de offerte maar eens afwachten en vrijdag komt hovenier twee....
Daarna een keuze maken....

Willem heeft weer eens gezellig een

vergadering.....
Ik wou dat ik ook kon zeggen "ja gezellig ...joepie ...een vergadering".....
Het zijn dus die dingen van het onderwijs dat ik verfoei....
De briefing niet, die is zinvol, kort en effectief....maar oh al die andere vergaderingen....
Gelukkig hoor ik tijdens mijn functioneringsgesprek dat daar verandering in gaat komen....
Ik kan niet wachten...

Maar goed....ik zit dus weer volop in werksferen.....de vakantie is alweer heel ver weg....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten