vrijdag 13 januari 2023

13 januari 2023


Dag van:
Vrijdag lijkt dan wel een vrije dag, maar is dat allerminst....
Eens kijken wat er op de kerk-werk lijst staat....
Twee powerpoints, eentje zelfs voor de uitgebreide Toon Hermans dienst, en dan nog een introductiefilmpje....
Aan de slag dan maar....en dan morgen direct beginnen aan alle evaluatie voor school en de 4 OPP's van de nieuwe leerlingen....

Diep in zijn hart voelt Willem zich er wel schuldig om...
Hij rent met koffie en heb ik het ene bakkie nog niet op dan is het "wil je nog koffie schat?".....

Hij komt aanzetten met een bosje

tulpen....in een schattig Hollands tasje....
"Ik vond het tasje zo leuk"...
Ja erg leuk schat..... dankjewel....
En vijf minuten later als hij de tulpen van een te kleine in een meer passende vaas heeft gezet, "wat moet ik nou met dat tasje....zal ik het maar weggooien?".....

Nee, en ik zeg niet 'had nou maar tulpen zonder tasje gekocht want dat had je 1 euro 50 gescheeld'.....

Hij doet zelfs ook de boodschappen....
Maar goed, die waren ook in twee handen vast te houden....
Koffie en kattenvoer....

Hij vraagt zelfs of we uit eten zullen gaan...
"Dan heb je toch nog wat leuks gedaan vandaag schat"....
Maar als ik zeg dat ik nog niet klaar ben, kiest hij er toch maar voor om Chinees te halen...
Hij haalt het dit keer alleen niet in zijn hoofd om loempia's te halen....
"Jij lust vast wel babi ketjap hè schat"....


Nee heus....ik word vandaag  verwend bij het leven....
Als ze maar de alles af krijgt vandaag denkt hij natuurlijk....
En dat lukt ook hoor....
Om half negen zet ik alles op Willems usb sticks en sluit de computer af...

Want.....
Wat jullie nog niet weten.....
Dat is dat ik.....
Ja je gelooft het niet.....
Helemaal verslingerd ben aan big brother....
Het is weer eens begonnen....op net 5....
En oh wat was ik blij dat Willem deze week alle avonden bezet was want nu kon ik ongestoord kijken....
Hechten eraan durf ik nog niet zo goed want Willem heeft duidelijk aangegeven "als ik wel thuis ben neem je het maar op hoor en kijk je maar als ik er niet ben"....
Maar vandaag mag ik alles (gniffel)....
Zelfs kijken naar big brother in zijn bijzijn....
Nou weet ik dat hij voor mijn tijd zelf als een verslaafde aan de buis hing als big brother er was....
Dat heeft hij me zelf verteld....
Hij was groot fan van knuffelbeer Ruud....
Ergens in mij hart zit dus de stille hoop dat hij na vanavond....juist je snapt het.....er ook weer naar wil kijken....
En........???
Ja hoor.....!!!!
We kijken nog geen kwartier of Willem zit er al helemaal in....
"Oh deze is erg leuk Wampie....en wat een leuke groep mensen....en wat zit het psychologisch weer goed in elkaar".....
Yes.....!!!
Willem is om....

"Leuk om samen elke avond naar te kijken Wampie"....
En net zo goed als dat het voor de big brother bewoners psychologisch goed in elkaar zit, zit het dat voor de kijker ook natuurlijk....
Zo heb ik direct al mijn voorkeuren...weet precies wat ik zelf zou doen in die en die en die situatie....en nomineer in gedachten al glashard mee.....
Jammer dat het er voor vanavond alweer op zit...
En nee, ik ben niet zo gek om er een Videoland abonnement voor af te sluiten om het de hele dag te kunnen volgen...
We beperken ons hier tot de avond van half negen tot half tien....
Morgen wordt er al iemand weggestemd...
Ik kan niet wachten....
Als Jason en Rob er maar in blijven....
Judy mag er wel uit...
Ook al weet ik dat zij door psychologische slinksheid van de regie, al snel naar niet sympathiek overkomen werd gedreven....
Maar misschien is ze ook wel gewoon zo hoor....vind ik stiekem met mijn vrouwen venijnig brein....


Als laatste kijken we naar Cesar Milan en de honden rescue....
Een zenuwachtige dame die haar hond niet in de hand heeft is vandaag zijn case....
Ooit is de dame zelf gebeten door honden en daarom is ze nu bang als ze haar eigen hond uitlaat om andere honden tegen te komen...
Waarom neem je dan een hond en niet gewoon een poes, vis of kanariepiet denk ik dan, maar ala....
Het gaat er ook niet om wat je wel of niet als huisdier moet nemen natuurlijk....
Het gaat erom dat niet de hond moet rehabilliteren maar dat zij dat moet...
Cesar is ook meer een mensen gedragskundige eigenlijk....
Maar dan die uitspraak die hij ineens uit....
Willem en ik vallen allebei tegelijk stil en kijken elkaar aan....
Het betreft een uitspraak over omgaan met angst:.....
Holding your breath is holding the memory.... 
Oftewel.....
Hou je je adem vast dan hou je de herinnering (de angst) vast....
En wauw wat is dat waar....als een mens in een benarde positie komt ben je maar al te geneigd om je adem in te houden....
Je hond, of eruit dan ook in je nabijheid,  voelt dan meteen je spanning...
Maar met het inhouden van de spanning kunnen je herinneringen aan die onverwerkte angst er ook niet uit natuurlijk...
Zo blijft de angst of dat trauma ook binnen....
Blijft die angst of dat trauma dus bestaan, en is de cirkel weer rond....
Blijven door ademen....dwars door de angst heen...en je zult overwinnen...

Laat ik de blog met deze wijze woorden dan maar afsluiten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten