zaterdag 21 januari 2023

21 januari 2023


Dag van:
Het is weer een drukke dag...
We hebben van de VriendenLoterij 4 bonnen voor Blokker...
En nou heb ik het idee geopperd om maar weer eens de zoveelste stofzuiger daarvan te kopen....
Onbegonnen werk natuurlijk want ook deze zal geen lang leven in het vooruitzicht hebben....maar dan zijn in ieder geval tijdelijke ergernissen verholpen...

Boodschappen moeten gedaan worden

voor de visite van vanavond en voor morgen na de Toon Hermans dienst van...
Ik hou het simpel...
Vandaag verse kippensoep, morgen verse groentensoep....beide voorzien van een rijkelijk aanbod broodjes...


En het huis moet dus weer aan kant...
Liefst zo grondig dat het twee dagen netjes blijft ..
Dus borstelt Willem de honden om ze van zoveel mogelijk stof te ontdoen...
Hij stofzuigt de kamer met de nieuwe Philips aanwinst....
En ik kook en sop....
Eerlijker konden we het vandaag niet verdelen....

Wat ook écht moet maar waar we niet aan

toekomen is de tuin die leeg moet....
Maandag zal dan eindelijk de tuin aangepakt worden en komt er een muur tussen de twee niveaus....
Het derde niveau verdwijnt...
De vermolmde en verzakte bakken gaan eruit....
En met een soort van betonblokken zal er een afscheiding gemaakt worden....
Nu maar hopen dat er morgen nog iets van tijd overblijft om mijn geliefde tuinspulletjes veilig te stellen....


Mijn zoon heeft een TIA gehad....
Zou het in de genen zitten....?
Ik heb nog geen tijd gevonden hem uitgebreid te bellen...
Slechts een paar appjes vertellen me dat het redelijk gaat...maar dat de schrik erin zit...


Moment van....

Als je overloopt
Maar de emmer zich
steeds weer vult
Met werk
in een tekort aan tijd
Met druppels verwijten 
van nieuw
en oud zeer
Met druppels
vol onbegrip
Een verdwenen nu en toen
Van niet denkend in jij
maar verbolgen om 't ik
De emmer
niet leeg raakt
Geen bodem
in zicht
Dus
geen tijd
voor bezinning
Dan stroomt het langs je weg
Jij stroomt met het mee 
Woorden die gezegd 
hadden moeten worden
blijven verzwegen
Gevoel
verijst.....verhard....verdampt....
in het niets....

De visite komt...

Paar uurtjes gezelligheid...
Maar ook ...
Over en weer harten onder riemen steken...
Moed inpraten....
Ervaringen delen...

Dan weer de stilte....in huis...in jezelf...
En op naar een volgende dag druppels...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten